Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
To fasten the tyre with a spring clip
To fasten the tyre with a spring ring
To re-turn the tyre
To turn the tyre
Trim and polish models of the mouth
Turn impression of the mouth into model
Turn impressions of the mouth into models
Turn of the cochlear canal
Turning of tyres
Use impressions of the mouth to build models

Traduction de «to turn the tyre » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
to re-turn the tyre | to turn the tyre

wielband opnieuw afdraaien




turn impression of the mouth into model | use impressions of the mouth to build models | trim and polish models of the mouth | turn impressions of the mouth into models

afdrukken van de mond in modellen omzetten


to fasten the tyre with a spring clip | to fasten the tyre with a spring ring

de wielband door een sluitring borgen | de wielband door een sprengring borgen


Turn of the cochlear canal

structuur van winding van canalis spiralis cochleae
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The space in which the wheel turns must allow for unrestricted movement of tyres and rims.

Wielen en velgen moeten vrij kunnen bewegen in de wielkast.


Proposals for a new Directive on tyre labelling [31] and a regulation concerning tyre rolling noise limits, resistance standards and the use of tyre pressure warning systems [32] have also been adopted.

Voorts is een nieuwe richtlijn betreffende de etikettering van autobanden[31] goedgekeurd, alsook een verordening betreffende de beperking van het rolgeluid van banden, weerstandsnormen en het gebruik van waarschuwingssystemen voor de bandendruk[32].


The tests are not allowed to be done with ‘special use’ tyres or ‘snow’ tyres as defined in paragraphs 2.9. and 2.10. of UNECE Regulation No 117. Such tyres could increase the noise level of the vehicle or would have a masking effect on the noise reduction performance comparison.

De tests mogen niet worden uitgevoerd met „speciale banden” of „winterbanden” zoals gedefinieerd in de punten 2.9 en 2.10 van VN/ECE-Reglement nr. 117. Dergelijke banden zouden het geluidsniveau van het voertuig kunnen verhogen of zouden een maskeringseffect hebben op de vergelijking van de geluiddempingsprestaties.


In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for ve ...[+++]

In het bijzonder moet aan de Commissie de bevoegdheid worden verleend om de specifieke procedures, tests en voorschriften voor de typegoedkeuring van motorvoertuigen, onderdelen en technische eenheden vast te stellen; om nauwkeuriger te bepalen welke eigenschappen een afzonderlijke band moet bezitten om als „band voor speciaal gebruik”, „professionele terreinband”, „versterkte band”, „band met een hoger draagvermogen”, „winterband”, „reserveband voor tijdelijk gebruik van het T-type” of „tractieband” te worden gedefinieerd; om specifieke veiligheidsvoorschriften vast te stellen voor voertuigen die bestemd zijn voor het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg in of tussen de lidsta ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
a more precise definition of the physical characteristics and performance requirements a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’ in accordance with points 8 to 13 of the second paragraph of Article 3.

een meer nauwkeurige omschrijving van de fysieke eigenschappen die een band moet bezitten en de prestatie-eisen waaraan een band moet voldoen om als „band voor speciaal gebruik”, „professionele terreinband”, „versterkte band”, „band met een hoger draagvermogen”, „winterband”, „reserveband voor tijdelijk gebruik van het T-type” of „tractieband” te worden gedefinieerd overeenkomstig de punten 8 tot en met 13 van artikel 3, tweede alinea.


With almost 25% of total CO2 emissions coming from road transport, reducing vehicles’ energy intensity and carbon footprint is a major challenge for the EU. Tyres account for 20 to 30% of vehicles’ total fuel consumption and the enhanced sustainability of tyres should therefore be seen as part of the integrated approach to reduce fuel consumption and emissions in road transport.

Aangezien het wegvervoer verantwoordelijk is voor bijna 25% van de totale CO2-emissies, is het beperken van het energieverbruik en van de emissies van voertuigen een grote uitdaging voor de EU. De banden zijn verantwoordelijk voor 20 tot 30 % van het totale brandstofverbruik van een motorvoertuig en moeten daarom worden gezien als onderdeel van de geïntegreerde aanpak voor het verminderen van het brandstofgebruik en de emissies van het wegverkeer.


- Requesting the implementation for new type approvals for vehicles on the same date as that for tyres would effectively oblige the tyre industry to anticipate the process by at least one year, which in turn would reduce the lead time for implementation below the above-mentioned minimum of 36 months that the industry considers feasible for a first date of implementation.

- Eisen dat de uitvoering van nieuwe typegoedkeuringen voor voertuigen op dezelfde datum ingaat als voor banden, zou de bandenindustrie er effectief toe verplichten het proces ten minste een jaar vroeger aan te vangen en zou ervoor kunnen zorgen dat de voorbereidingstijd voor uitvoering minder wordt dan het hoger genoemde minimum van 36 maanden dat de bandenindustrie als haalbaar beschouwt voor de begindatum van uitvoering.


For C3 tyres, the biggest problem involves traction tyres, where a reduction of 3 dB(A) in comparison with the current limits would be difficult to accomplish without degrading the adherence properties of drive axle tyres.

Voor C3-banden stelt het grootste probleem zich bij tractiebanden, waar een verlaging van 3 dB(A) ten opzichte van de huidige grenswaarden moeilijk bereikbaar is zonder een vermindering van de grip van de banden op de aandrijfas.


For a long time now development and testing work has been conducted on tyres, and, indeed, the first tyres containing a safer oil are already on the market. Traffic, in which the tyres that are used and the limit values for their extender oils we now want to regulate, is in itself ecologically problematic.

Al lange tijd worden nieuwe banden ontwikkeld en getest en de eerste banden die voorzien zijn van veiliger zijn al op de markt gebracht. Banden, waarvan wij de grenswaarden van de procesoliën die erin zijn verwerkt nu willen reguleren, worden gebruikt voor het verkeer, en dit vormt zelf al een probleem vanuit ecologisch oogpunt.


With regard to future measures, Directive 2001/43/EC states in its article 3 firstly that a tyre grip test should be introduced in Directive 92/23/EEC and secondly that the Commission shall, in the light of the experience gained from the introduction of limit values for tyre noise and within 36 months after the entry into force of the directive (i.e. before 27 June 2004), submit to the European Parliament and the Council a report c ...[+++]

Wat betreft toekomstige maatregelen is in artikel 3 van Richtlijn 2001/43/EG in de eerste plaats bepaald dat een griptest voor banden dient te worden opgenomen in Richtlijn 92/23/EEG en vervolgens dat de Commissie, in het licht van de ervaring die na de invoering van grenswaarden voor rolgeluid is opgedaan, binnen 36 maanden na de inwerkingtreding van de richtlijn (dus vóór 27 juni 2004) aan het Europees Parlement en de Raad een verslag moet voorleggen over de vraag of en in hoeverre de technische vooruitgang een invoering van stringentere grenswaarden mogelijk maakt zonder dat de veiligheid daarbij in het gedrang komt.




D'autres ont cherché : turn of the cochlear canal     to re-turn the tyre     to turn the tyre     turning of tyres     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'to turn the tyre' ->

Date index: 2023-04-05
w