Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse costs of animal embryo transfer
Calculate costs for animal embryo transfer
Clearing and settlement system
Credit transfer
Determine the costs of transferring animal embryos
Develop plans related to the transfer of care
Direct credit
EFTS
Electronic funds transfer
Electronic funds transfer system
FTS
Forward transfer-impedance
Forward transimpedance
Funds transfer system
Giro transfer
IFTS
Identify the cost of transferring animal embryos
Impedance audiometer
Interbank funds transfer system
Organise the transfer of a healthcare patient
Organize the transfer of a healthcare patient
Payment and settlement system
Payment system
Perform liquid goods transfers
Reverse transfer impedance
Securities settlement system
Set up plans related to the transfer of care
Social income
Social security benefits
Social transfers
Transfer impedance
Transfer income
Transfer liquid goods
Transfer liquid material
Transfer pipeline liquids
Transfer revenues
Wire transfer

Traduction de «transfer impedance » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
transfer impedance

koppelimpedantie | overdrachtsimpedantie




forward transfer-impedance | forward transimpedance

voorwaartse transimpedantie


payment system [ clearing and settlement system | EFTS | electronic funds transfer system | FTS | funds transfer system | IFTS | interbank funds transfer system | payment and settlement system | securities settlement system | electronic funds transfer(UNBIS) ]

betalingssysteem [ afwikkelingssysteem voor effectentransacties | betalings- en afwikkelingssysteem | clearing- en settlementsysteem | elektronisch betaalsysteem | geldovermakingssysteem | interbancair betalingssysteem | verrekenings- en vereveningssysteem ]


perform liquid goods transfers | transfer pipeline liquids | transfer liquid goods | transfer liquid material

vloeibare goederen transporteren | vloeibare goederen vervoeren


analyse costs of animal embryo transfer | identify the cost of transferring animal embryos | calculate costs for animal embryo transfer | determine the costs of transferring animal embryos

kosten berekenen voor het vervoer van dierenembryo's


organise the transfer of a healthcare patient | set up plans related to the transfer of care | develop plans related to the transfer of care | organize the transfer of a healthcare patient

plannen voor de overdracht van zorg ontwikkelen




social transfers [ social income | transfer income | transfer revenues | Social security benefits(STW) ]

sociale uitkeringen


credit transfer [ direct credit | giro transfer | wire transfer ]

overschrijving
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
110 | Grounds for and objectives of the proposal The operation of 25 different tax systems for passenger cars within the EU has resulted in tax obstacles such as double taxation, tax-induced cross-border transfer of cars, distortions and inefficiencies, which impede the proper functioning of the Internal Market.

Motivering en doel van het voorstel Het bestaan van 25 verschillende stelsels voor de belasting van personenauto’s in de EU heeft geleid tot fiscale obstakels zoals dubbele belasting, de overbrenging van auto’s naar een andere lidstaat om fiscale redenen, verstoringen en inefficiency, wat de goede werking van de interne markt belemmert.


Such non co-ordinated action by individual Member States results in tax obstacles, such as double taxation, tax-induced cross-border transfer of cars, distortions and inefficiencies, which impede the proper functioning of the Internal Market.

Een niet-gecoördineerd optreden van afzonderlijke lidstaten leidt tot fiscale obstakels zoals dubbele belasting, de overbrenging van auto’s naar een andere lidstaat om fiscale redenen, verstoringen en inefficiency, wat de goede werking van de interne markt belemmert.


Where a statutory auditor or an audit firm carries out a statutory audit of an undertaking which is part of a group whose parent undertaking is situated in a third country, the confidentiality and professional secrecy rules referred to in paragraph 1 of this Article shall not impede the transfer by the statutory auditor or the audit firm of relevant documentation concerning the audit work performed to the group auditor situated in a third country if such documentation is necessary for the performance of the audit of consolidated financial statements of the parent undertaking.

Wanneer een wettelijke auditor of een auditkantoor een wettelijke controle van financiële overzichten uitvoert van een onderneming die deel uitmaakt van een groep waarvan de moederonderneming in een derde land is gevestigd, vormen de regels op het gebied van vertrouwelijkheid en beroepsgeheim als bedoeld in lid 1 geen beletsel voor de overdracht van relevante documentatie van de verrichte controlewerkzaamheden door de wettelijke auditor of het auditkantoor aan de groepsauditor die in een derde land is gevestigd, als deze documentatie nodig is voor het verrichten van de controle van de geconsolideerde financiële overzichten van de moederonderneming.


The extraterritorial application of these laws, regulations and other legislative instruments may be in breach of international law and may impede the attainment of the protection of individuals guaranteed in the Union by this Regulation Transfers should only be allowed where the conditions of this Regulation for a transfer to third countries are met.

De extraterritoriale toepassing van deze wetten, bestuursrechtelijke bepalingen en andere rechtsvoorschriften kan in strijd zijn met het internationaal recht en een belemmering vormen voor de bij deze verordening gegarandeerde bescherming van personen in de Unie Doorgiften dienen alleen te kunnen plaatsvinden wanneer wordt voldaan aan de voorwaarden die in deze verordening worden gesteld aan doorgifte naar derde landen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The laws, regulations and administrative provisions in Member States concerning the transfer of defence-related products within the Community contain disparities which may impede the movement of such products and which may distort competition within the internal market, thereby hampering innovation, industrial cooperation and the competitiveness of the defence industry in the European Union.

De wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen van de lidstaten inzake de overdracht van defensiegerelateerde producten binnen de Gemeenschap vertonen verschillen die het verkeer van deze producten binnen de Gemeenschap kunnen belemmeren en die de mededinging binnen de interne markt kunnen verstoren, wat een belemmering vormt voor innovatie, industriële samenwerking en het concurrentievermogen van de defensie-industrie in de Europese Unie.


(3) The laws, regulations and administrative measures in Member States concerning the transfer of defence-related products within the Community contain disparities, which may impede the free movement of defence related products and may distort competition within the internal market.

(3) De wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in lidstaten inzake de overdracht van defensiegerelateerde producten binnen de Gemeenschap vertonen verschillen die het vrije verkeer van de defensiegerelateerde producten binnen de Gemeenschap kunnen belemmeren en de mededinging binnen de interne markt kunnen verstoren.


(3) The laws, regulations and administrative measures in Member States concerning the transfer of defence-related products within the Community contain disparities, which may impede the free movement of defence-related products and may distort competition within the internal market, hampering innovation, industrial cooperation and the competitiveness of the defence market in the European Union.

(3) De wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in lidstaten inzake de overdracht van defensiegerelateerde producten binnen de Gemeenschap vertonen verschillen die het vrije verkeer van de defensiegerelateerde producten binnen de Gemeenschap kunnen belemmeren en de mededinging binnen de interne markt kunnen verstoren, hetgeen een belemmering vormt voor innovatie, industriële samenwerking en het concurrentievermogen van de defensiemarkt in de Europese Unie.


9. Calls on the Commission to request that the TEC issue a progress report on IPR enforcement cooperation activities; stresses at the same time the need for progress in the transfer of technology to developing countries; requests the TEC to support the outcome of the TRIPS Agreement for those countries which have no production capacity for pharmaceutical products and to ensure that the US and the EU refrain from exerting pressure on the developing countries in order to impede the application of the Doha Declaration on access to medi ...[+++]

9. verzoekt de Commissie erop aan te dringen dat de TEC een voortgangsverslag over samenwerkingsactiviteiten inzake de handhaving van de intellectuele-eigendomsrechten uitbrengt; wijst tevens op de noodzaak om vooruitgang te boeken bij de overdracht van technologie naar ontwikkelingslanden; verzoekt de TEC om het resultaat van de TRIP's-overeenkomst te steunen ten behoeve van die landen die geen productiecapaciteit voor farmaceutische producten hebben, en ervoor te zorgen dat de VS en de EU geen druk op de ontwikkelingslanden uitoefenen om de toepassing van de verklaring van Doha over de toegang tot geneesmiddelen te verhinderen en om ...[+++]


5. Where a statutory auditor or an audit firm carries out a statutory audit of an undertaking which is part of a group whose parent undertaking is situated in a third country, the confidentiality and professional secrecy rules referred to in paragraph 1 of this Article shall not impede the transfer by the statutory auditor or the audit firm of relevant documentation concerning the audit work performed to the group auditor situated in a third country if such documentation is necessary for the performance of the audit of consolidated financial statements of the parent undertaking.

5. Wanneer een wettelijke auditor of een auditkantoor een wettelijke controle van financiële overzichten uitvoert van een onderneming die deel uitmaakt van een groep waarvan de moederonderneming in een derde land is gevestigd, vormen de regels op het gebied van vertrouwelijkheid en beroepsgeheim als bedoeld in lid 1 geen beletsel voor de overdracht van relevante documentatie van de verrichte controlewerkzaamheden door de wettelijke auditor of het auditkantoor aan de groepsauditor die in een derde land is gevestigd, als deze documentatie nodig is voor het verrichten van de controle van de geconsolideerde financiële overzichten van de moederonderneming.


(5) The transfer of cargo and passenger ships flying the flag of a Member State between the registers of Member States should not be impeded by technical barriers, provided that the ships have been certified as complying with the provisions of relevant international Conventions by Member States or, on their behalf, by the organisations recognised under Council Directive 94/57/EC of 22 November 1994, on common rules and standards for ship inspection and survey organisations and for the relevant activities of maritime administrations .

(5) De overdracht van vracht- en passagiersschepen die onder de vlag van een lidstaat varen tussen registers van lidstaten mag niet worden gehinderd door technische belemmeringen wanneer de betrokken schepen gecertificeerd zijn als zijnde in overeenstemming met de bepalingen van de relevante internationale verdragen door lidstaten of namens deze door organisaties die zijn erkend uit hoofde van Richtlijn 94/57/EG van de Raad van 22 november 1994 inzake gemeenschappelijke voorschriften en normen voor met de inspectie en controle van schepen belaste organisaties en voor de desbetreffende werkzaamheden van maritieme instanties .


w