Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
TINA
Transport Infrastructure Needs Assessment

Vertaling van "transport infrastructure needs assessment " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Transport Infrastructure Needs Assessment | TINA [Abbr.]

beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur | beoordeling van de behoeften inzake de vervoers-infrastructuur | TINA [Abbr.]


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Expected results in the transport sector are "regional infrastructure priority study, discussion process for the extension of Pan European Networks system into the SAP region, using the same approach as seen under the Transport Infrastructure Needs Assessment (TINA) process in central Europe".

De verwachte resultaten op vervoers gebied zijn "een studie inzake de prioriteiten betreffende regionale infrastructuur en een discussie over uitbreiding van het pan-Europese systeem van trans-Europese netwerken tot de landen van het stabilisatie- en associatieproces, onder gebruik making van dezelfde benadering als in het kader van de Transport Infrastructure Needs Assessment-proces (TINA) in Midden-Europa is gehanteerd".


The orientation for the ISPA transport component is to build the future Trans-European Transport Network (Decision 1692/96 of the European Parliament and of the Council of 23 July 1996), as defined in the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) Report, which will cover the beneficiary countries of Central Europe.

De vervoerscomponent van ISPA is gericht op de aanleg van het toekomstige trans-Europese vervoersnetwerk (Besluit 1692/96 van het Europees Parlement en van de Raad van 23 juli 1996), als beschreven in de beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur (het TINA-verslag), welk netwerk de begunstigde landen in Midden-Europa zal bestrijken.


As in the previous years, ISPA assistance in the transport sector was dedicated to the extension and improvement of the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) network, in order to facilitate the connections between the European Union and the candidate countries within the framework of the future trans-European transport network (TEN-T).

Evenals in de voorgaande jaren was de ISPA-bijstand in de vervoerssector gewijd aan de uitbreiding en verbetering van het TINA-vervoersnet (TINA: Transport Infrastructure Needs Assessment -- beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur), om in het kader van het toekomstige trans-Europese vervoersnetwerk (TEN-T) te zorgen voor goede verbindingen tussen de Europese Unie en de kandidaat-lidstaten.


The target of the ISPA transport sector is to build the future trans-European transport network (Decision 1692/96 of the European Parliament and of the Council of 23 July 1996), as defined in the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) Report, which will cover the beneficiary countries of Central Europe.

Het is de bedoeling om met de ISPA-vervoersprojecten te bouwen aan het toekomstige trans-Europese vervoersnet (Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europees Parlement en de Raad van 23 juli 1996). Voor de begunstigde landen in Midden-Europa is dat vervoersnet nader omschreven in het verslag over de TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment - beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the transport sector, the role of ISPA is to contribute to the development of the future trans-European transport network and to support the interconnection and interoperability within national networks as well as between these networks and the Union's network. As in previous years, ISPA funds spent in this sector in 2002 focused on upgrading and extending the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) network.

In de sector vervoer moet ISPA bijdragen aan de ontwikkeling van het toekomstige trans-Europese vervoersnetwerk en steun verlenen voor de koppeling en interoperabiliteit van de nationale netwerken en de koppeling en interoperabiliteit van deze netwerken onderling en met het netwerk van de EU. Evenals in voorgaande jaren waren de door ISPA voor deze sector verstrekte middelen in 2002 gericht op modernisering en uitbreiding van TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment -- beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur).


Expected results in the transport sector are "regional infrastructure priority study, discussion process for the extension of Pan European Networks system into the SAP region, using the same approach as seen under the Transport Infrastructure Needs Assessment (TINA) process in central Europe".

De verwachte resultaten op vervoers gebied zijn "een studie inzake de prioriteiten betreffende regionale infrastructuur en een discussie over uitbreiding van het pan-Europese systeem van trans-Europese netwerken tot de landen van het stabilisatie- en associatieproces, onder gebruik making van dezelfde benadering als in het kader van de Transport Infrastructure Needs Assessment-proces (TINA) in Midden-Europa is gehanteerd".


In the transport sector, the role of ISPA is to contribute to the development of the future trans-European transport network and to support the interconnection and interoperability within national networks as well as between these networks and the Union's network. As in previous years, ISPA funds spent in this sector in 2002 focused on upgrading and extending the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) network.

In de sector vervoer moet ISPA bijdragen aan de ontwikkeling van het toekomstige trans-Europese vervoersnetwerk en steun verlenen voor de koppeling en interoperabiliteit van de nationale netwerken en de koppeling en interoperabiliteit van deze netwerken onderling en met het netwerk van de EU. Evenals in voorgaande jaren waren de door ISPA voor deze sector verstrekte middelen in 2002 gericht op modernisering en uitbreiding van TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment -- beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur).


As in the previous years, ISPA assistance in the transport sector was dedicated to the extension and improvement of the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) network, in order to facilitate the connections between the European Union and the candidate countries within the framework of the future trans-European transport network (TEN-T).

Evenals in de voorgaande jaren was de ISPA-bijstand in de vervoerssector gewijd aan de uitbreiding en verbetering van het TINA-vervoersnet (TINA: Transport Infrastructure Needs Assessment -- beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur), om in het kader van het toekomstige trans-Europese vervoersnetwerk (TEN-T) te zorgen voor goede verbindingen tussen de Europese Unie en de kandidaat-lidstaten.


The orientation for the ISPA transport component is to build the future Trans-European Transport Network (Decision 1692/96 of the European Parliament and of the Council of 23 July 1996), as defined in the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) Report, which will cover the beneficiary countries of Central Europe.

De vervoerscomponent van ISPA is gericht op aanleg van het toekomstige trans-Europese vervoersnetwerk (Besluit 1692/96 van het Europees Parlement en van de Raad van 23 juli 1996), als beschreven in de beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur (het TINA-verslag), welk netwerk de begunstigde landen in Midden-Europa zal bestrijken.


The target of the ISPA transport sector is to build the future trans-European transport network (Decision 1692/96 of the European Parliament and of the Council of 23 July 1996), as defined in the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) Report, which will cover the beneficiary countries of Central Europe.

Het is de bedoeling om met de ISPA-vervoersprojecten te bouwen aan het toekomstige trans-Europese vervoersnet (Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europees Parlement en de Raad van 23 juli 1996). Voor de begunstigde landen in Midden-Europa is dat vervoersnet nader omschreven in het verslag over de TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment - beoordeling van de behoeften inzake de vervoersinfrastructuur).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'transport infrastructure needs assessment' ->

Date index: 2023-04-19
w