Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Business travel
Business trip
Conduct extensive international travel
Conduct extensive international travelling
Create travel packages
Customs franchise
Develop charter travel programme
Develop travel charter programme
Developing charter travel programme
Duty-free admission
Duty-free entry
Exemption from customs duties
Exemption from duty
Exemption from import duty
Inclusive tour
Linked travel arrangement
Manage extensive international travel
Organise extensive international travel
Organised tour
Package holiday
Package tour
Package travel
Prepare packages for travel
Prepare travel packages
Prepare travelling packages
Produce travel plan
Progressive-wave aerial
Progressive-wave antenna
Tourist travel
Travel
Traveling wave
Traveling wave heating
Travellers' allowance
Travellers' tax-free allowance
Travelling wave
Travelling wave heating
Travelling-wave aerial
Travelling-wave antenna

Vertaling van "travelling wave " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
progressive-wave aerial | progressive-wave antenna | travelling-wave aerial | travelling-wave antenna

lopende-golfantenne


traveling wave heating | travelling wave heating

lopendegolfverwarming




travel [ business travel | business trip | tourist travel ]

reis [ toeristische reis | zakenreis ]


create travel packages | prepare travelling packages | prepare packages for travel | prepare travel packages

reispakketten samenstellen | vlucht en hotel boeken | reis- en verblijfpakketten ontwikkelen | reispakketten voorbereiden


conduct extensive international travelling | organise extensive international travel | conduct extensive international travel | manage extensive international travel

uitgebreide internationale reizen maken | veelvuldig internationale reizen maken


develop charter travel programme | produce travel plan | develop travel charter programme | developing charter travel programme

charterprogramma's samenstellen | programma's voor reischarters ontwikkelen | charterreizen organiseren | reischarterprogramma's ontwikkelen


package travel [ inclusive tour | linked travel arrangement | organised tour | package holiday | package tour ]

pakketreis [ all-inarrangement | all-inclusive reis | all-inreis | all-invakantie | combinatiereis | georganiseerde reis | reis à forfait | reis tegen vaste prijs | weekendpackage ]


Increas time interv between wave III-wave V of brainstem AEP

toegenomen tijdinterval tussen piek III-piek V van 'brainstem auditory evoked potential'


exemption from customs duties [ customs franchise | duty-free admission | duty-free entry | exemption from duty | exemption from import duty | travellers' allowance | travellers' tax-free allowance ]

douanevrijstelling [ invoer met douanevrijstelling | reizigersfranchise | tariefvrijstelling | tax-free | toelating tot douanevrijstelling | uitsluiting van douanevrijstelling ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Welcomes the European Council’s decision of 6 March 2014 on a first wave of targeted measures, such as the suspension of bilateral talks on visa matters and the New Agreement, as well as the decision by the Member States and EU institutions to suspend their preparations for the G8 Summit in Sochi; points out that, should that the conflict fail to de-escalate sufficiently, the EU should prepare for new measures and sanctions, such as initiating the procedures to remove Russia from the G8, the Council of Europe and the OSCE, the suspension of Russia’s application to join the OECD, the introduction of ...[+++]

8. is ingenomen met het besluit van de Europese Raad van 6 maart 2014 over een eerste reeks gerichte maatregelen, zoals de opschorting van de bilaterale gesprekken over visa-aangelegenheden en de nieuwe overeenkomst, alsmede het besluit van de lidstaten en de EU-instellingen om hun voorbereidingen voor de G8-top in Sotsji op te schorten; wijst erop dat, mocht dit onvoldoende de-escalatie in het conflict opleveren, de EU zich dient voor te bereiden op nieuwe maatregelen en sancties, zoals het inleiden van de procedures om Rusland uit de G8, de Raad van Europa en de OVSE te verwijderen, de opschorting van het Russische toetredingsverzoek tot de OESO, de invoering van een reisverbod, de bevriezing van tegoeden en de toepassing van antiwitwasw ...[+++]


(B): Preliminary estimates of operating costs are based on two full-time-equivalent staff in each country with salaries according to the EU Marie-Curie-Programme and estimates of travel, subsistence and overhead costs in each country based on the 2006 and 2008 waves.

B): De voorlopige ramingen van de huishoudelijke kosten zijn gebaseerd op twee FTE’s (voltijdsequivalenten) aan personeel in elk land, met een loon conform het Europese Marie Curie-programma. De ramingen van de reis- en verblijfskosten en overheadkosten in elk land zijn gebaseerd op deze kosten voor de ronden van 2006 en 2008.


(B): Preliminary estimates of operating costs are based on two full-time-equivalent staff in each country with salaries according to the EU Marie-Curie-Programme and estimates of travel, subsistence and overhead costs in each country based on the 2006 and 2008 waves.

B): De voorlopige ramingen van de huishoudelijke kosten zijn gebaseerd op twee FTE’s (voltijdsequivalenten) aan personeel in elk land, met een loon conform het Europese Marie Curie-programma. De ramingen van de reis- en verblijfskosten en overheadkosten in elk land zijn gebaseerd op deze kosten voor de ronden van 2006 en 2008.


As in the previous waves, an overwhelming majority of NMS-8 citizens agreed with several positive statements concerning the euro's practical effects: e.g. 90% (-2pp) agreed that having the euro would be more convenient for those who travel to other countries that use the euro ; 86% (-1pp) agreed that the euro would make it easier to shop in other countries using the common currency etc.

Net als bij de vorige exercities kon een overweldigende meerderheid van NMS-8-burgers zich vinden in een aantal positieve verklaringen over de praktische gevolgen van de euro. Zo bleek 90 % (-2pp) het eens te zijn met de bewering dat de euro handiger is voor mensen die naar andere eurolanden reizen en stemde 86 % (-1pp) ermee in dat de euro winkelen in andere eurolanden makkelijker maakt .


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
With the lifting of the visa obligation for citizens from Montenegro, Macedonia and Serbia in December 2009, there was a wave of people travelling from the Balkans, via Austria, to Central Europe and up as far as Scandinavia.

Met de opheffing van de visumverplichting voor burgers uit Montenegro, Macedonië en Servië in december 2009 trok een stroom mensen vanuit de Balkan via Oostenrijk naar Midden-Europa tot aan Scandinavië.


a. Travelling wave tubes, pulsed or continuous wave, as follows:

a. lopende golfbuizen, voor puls- of ongedempte golven, als hieronder:


Radio waves are not bounded by national borders: the more powerful the transmitting power, the further signals can travel away from the intended coverage area, risking interference to other systems operating in the same, or neighbouring, spectrum bands. Avoiding interference is the technical justification for spectrum management and cross-border coordination. This was also the reason for negotiation of the Geneva 2006 agreement on an international scale.

Radiogolven zijn niet gebonden aan nationale grenzen. Hoe krachtiger het uitzendvermogen, hoe verder signalen zich kunnen verwijderen van het bedoelde bedekkingsgebied en de kans bestaat van interferentie met andere systemen die in dezelfde of naburige spectrumbanden werken. Vermijding van interferentie is de technische rechtvaardiging van spectrumbeheer en grensoverstijgende coördinatie. Dit was ook de reden om op internationale schaal over de Overeenkomst van Genève van 2006 te onderhandelen.


3. Condemns the travel ban on the Damas de Blanco, the worsening repression against the peaceful opposition and the fresh wave of imprisonments; considers that these developments run counter to the aspirations for a better relationship between the European Union and Cuba, which was the main objective of the changes introduced by the Council on 31 January 2005 to the measures complementary to the above-mentioned Common Position, and calls on the Council to act accordingly;

3. veroordeelt het reisverbod voor de Vrouwen in het Wit, de verscherping van de repressie jegens de vreedzame oppositie en de nieuwe arrestaties en stelt vast dat dit optreden afbreuk doet aan de pogingen om de betrekkingen tussen de Europese Unie en Cuba te verbeteren, het voornaamste doel van de door de Raad op 31 januari 2005 ingevoerde veranderingen in de aanvullende maatregelen bij bovengenoemd gemeenschappelijk standpunt, en verzoekt de Raad dienovereenkomstig te handelen;


3. Restates its opposition to the withdrawal by the Council of the supplementary measures accompanying the common position; considers that circumstances such as the refusal to allow the Damas de Blanco to travel, the new wave of repression against the peaceful opposition and the new imprisonments emphatically demonstrate the fact that the changes made by the EU Council in January 2005 have not only failed to have any positive impact but have proved wrong, ineffective and even counter-productive; calls accordingly on the Council to review its policy on Cuba;

3. herhaalt andermaal dat het gekant is tegen de door de Raad besloten intrekking van de aanvullende maatregelen die het gemeenschappelijk standpunt begeleiden; is van mening dat omstandigheden zoals het reisverbod voor de Vrouwen in het Wit, de verscherping van de repressie jegens de vreedzame oppositie en de nieuwe opsluitingen overduidelijk bewijzen dat de door de Raad in januari 2005 ingevoerde veranderingen niet alleen geen enkel positief resultaat hebben opgeleverd, maar onjuist, ondoeltreffend en zelfs contraproductief zijn gebleken; verzoekt de Raad derhalve te streven naar herziening van zijn beleid ten opzichte van Cuba;


3. Condemns the travel ban on the Damas de Blanco, the worsening repression of the peaceful opposition and the fresh wave of imprisonments; considers that these developments run counter to the aspirations for a better relationship between the EU and Cuba, which was the main objective of the changes introduced by the Council in January 2005 to the common position, and calls on the Council to act accordingly;

3. veroordeelt het reisverbod voor de Vrouwen in het Wit, de verscherping van de repressie jegens de vreedzame oppositie en de nieuwe arrestaties en stelt vast dat dit optreden afbreuk doet aan de pogingen om de betrekkingen tussen de Europese Unie en Cuba te verbeteren, het voornaamste doel van de door de Raad in januari 2005 ingevoerde veranderingen in het gemeenschappelijk standpunt, en verzoekt de Raad dienovereenkomstig te handelen;


w