11. Urges the Member States to prioritise (i) funding for pre-school education of Roma, (ii) desegregation of Romani students so as to move them into mainstream education, (iii) monitoring and reforming the illegal treatment of the mentally disabled, (iv) actions to encourage the education of all children in Romani language, history and culture and the positive contributions Roma have made to European societies, and (v) financial support for Romani students in secondary, tertiary and university education with the help of a tutorial system if needed;
11. dringt erop aan dat de lidstaten prioriteit verlenen aan (i) de financiering van de schoolbegeleiding van Roma-peuters, (ii), de desegregatie van Roma-studenten en hun integratie in het reguliere onderwijs, (iii) het opsporen en afschaffen van de illegale behandeling van geestelijk gehandicapte Roma, (iv) projecten die erop gericht zijn alle kinderen te laten kennismaken met de Roma-taal, -geschiedenis en -cultuur en met de positieve bijdragen van de Roma aan de Europese samenlevingen, en (v) financiële ondersteuning van Roma-studenten in het middelbaar, tertiair en universitair onderwijs
, indien nodig gekoppeld aan individueel onderwijs ...[+++];