SCA and PWA are both active in several product markets involving the supply of tissue products, packaging (corrugated case materials and co
rrugated cases) and uncoated wood-free papers. However, PWA is not active in a numb
er of the principal areas in which SCA is involved; in particular PWA does not have any feminine hygiene, baby care, adult incontinence care or clinical products. The Commission considered that, although SCA and PWA are important operators in the affected tissue product markets and the new entity will have substanti
...[+++]al market shares, whether within the EEA as a whole or within individual Member States, it will continue to face competition from other multinational tissue product manufacturers. In particular, the Commission has taken into account that in the specific tissue product markets affected by the present operation (i.e. non- feminine protection products), which are of a less sophisticated nature and for which reputational characteristics are less relevant than those considered in the recent Procter Gamble/VP Schickedanz (II) case, market entry barriers are comparatively weak.SCA en PWA bewegen zich beiden op verschillende produktenmarkten met inbegrip van levering van tissueprodukten, verpakking (materiaal voor golfkartonnen dozen en
golfkartonnen dozen en ongestreken houtvrij papier. PWA is echter niet actief op een aantal van de hoofdterreinen waarop SCA zich beweegt; met name heeft PWA geen produkten voor vrouwelijke hygiëne, babyverzorging, incontinentiebescherming voor volwassenen of produkten voor ziekenhuizen. De Commissie was van oordeel dat hoewel SCA en PWA belangrijke deelnemers aan de betrokken markten van tissueprodukten zijn en de nieuwe eenheid aanzienlijke marktaandelen zou hebben, hetzij bi
...[+++]nnen de EER als geheel of binnen de individuele Lid-Staten, zij nog steeds te maken zal hebben met concurrentie van andere multinationale producenten van tissuepapier. Met name heeft de Commissie ermee rekening gehouden dat op de specifieke produktenmarkten die beïnvloed worden door de huidige operatie (i.e. andere produkten dan produkten voor vrouwelijke bescherming), die van minder verfijnd karakter zijn en waarvoor de reputatiehoedanigheden minder relevant zijn dan die welke werden beschouwd in het recente geval Procter Gamble/VP Schickedanz (II), de belemmeringen voor de toegang tot de markt betrekkelijk gering zijn.