37. Calls on the Commission to develop a comprehensive strategy for removing the barriers to using e-commerce still affecting SMEs (access to ICT, costs of developing and maintaining e-business systems, lack of trust, lack of information, legal uncertainty over transnational disputes, etc) and policy recommendations including offering incentives to SMEs for enhanced participation in online trading products and services; encourages, in this respect, the establish
ment of a database, designed to provide information support and management guidance to the new and inexperienced participants in online trading, and the conduct of a comparative econo
mic analys ...[+++]is of the benefits of e-commerce and online advertising for SMEs, as well as case studies of successful EU SMEs trading online; 37. verzoekt de Commissie een ui
tgebreide strategie voor het verwijderen van de nog bestaande belemmeringen voor het MKB in verband met het gebruik van de elektronische handel (toegang tot ICT, ontwikkelingskosten en onderhoud van e-businesssystemen, gebrek aan vertrouwen, gebrekkige informatie en rechtsonzekerheid in geval van transnationale conflicten, enzovoort) alsook beleidsaanbevelingen te ontwikkelen o.m. het bieden van stimuli aan het MKB om in hogere mate deel te nemen aan de internethandel in producten en diensten; moedigt in dit verband de instelling aan van een databank om de nieuwe en onervaren deelnemers aan de internethan
...[+++]del informatieondersteuning en beheersadviezen te verschaffen, en de uitvoering van een vergelijkende economische analyse van de voordelen van elektronische handel en internetreclame voor het MKB, alsmede casestudies van MKB's uit de EU die met succes online handel drijven;