4. Following confirmation in a decision adopted by the Commission in accordance with Article 21(4), eight years after the date referred to in the second subparagraph of
Article 82, all new vehicles in (sub-) categories L1Be, L3e, L5e, L6Ae, L7Ae and L7Ce shall in addition also be equipped with the second stage of an
on-board diagnostic system (OBD II) which, in addition to OBD I, monitors not only complete failures but also deterioration of systems, components or separate technical units during veh
icle life under the ...[+++]condition that its cost-effectiveness is proven in the environmental effect study referred to in article 21(4) and (5).4. Na bevestiging door middel van een door de Commissie overeenkomstig artikel 21, lid 4, vast te stellen besluit, moeten acht jaar na de in artikel 82, lid 2, bedoelde datum alle nieuwe voertuigen in de (sub)categorieën L1Be, L3e, L5e, L6Ae, L7Ae en L7Ce daarnaast ook worden uitgerust met de tweede fase van een boorddiagnosesysteem (OBD II), dat in aanvulling op OBD I niet slechts op daadwerkelijke storingen controleert, maar ook op de achteruitgang in de prestaties van syst
emen, onderdelen of technische eenheden tijdens de levensduur van het voertuig, op voorwaarde dat de kosteneffectiviteit ervan in het in artikel 21, leden 4 en 5, be
...[+++]doelde milieueffectonderzoek wordt aangetoond.