Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air safety bag
Airbag
Airbag restraint system
Anti-dazzle headlamp
Audible warning device
Conduct vehicle maintenance and repair activities
Dipped-beam headlamp
Execute on-board vehicle computer operations
Fog lamp
Inflatable airbag
Keep steering system in proper condition
Light
Lighting system
Main-beam headlamp
Maintain motor vehicle steering system
Maintain steering system for motor vehicle
Manage motor vehicle steering system
Motor vehicle restraint system
Operate on-board computer systems
Operate on-board vehicle computer systems
Repair the electrical systems of vehicles
Repair vehicle electrical systems
Restraint
Restraint system
Side marker lamp
Signalling device
Stop lamp
Utilise on-board computer systems
Vehicle restraint system
Vehicle signals

Traduction de «vehicle restraint system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
motor vehicle restraint system

bevestigingssysteem in motorvoertuigen


vehicle restraint system

beveiligingssysteem voor voertuigen


conduct vehicle maintenance and repair activities | repair the electrical systems of vehicles | conduct maintenance and repair activities for vehicle electrical systems | repair vehicle electrical systems

elektrische systemen van voertuigen herstellen | elektrische systemen van voertuigen repareren


maintain steering system for motor vehicle | manage motor vehicle steering system | keep steering system in proper condition | maintain motor vehicle steering system

stuursystemen van motorvoertuigen onderhouden


restraint | restraint system

bevestigingssysteem | gordel


execute on-board vehicle computer operations | utilise on-board computer systems | operate on-board computer systems | operate on-board vehicle computer systems

computersystemen aan boord gebruiken


Airbag | Airbag restraint system | Air safety bag | Inflatable airbag

Airbag


signalling device [ anti-dazzle headlamp | audible warning device | dipped-beam headlamp | fog lamp | light | lighting system | main-beam headlamp | side marker lamp | stop lamp | vehicle signals ]

voertuigverlichting [ dimlicht | geluidssignaal | koplampen | mistlamp | parkeerlicht | stadslicht | stoplicht | verlichtingsinstallatie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Regulation No 16 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of: I. Safety-belts, restraint systems, child restraint systems and ISOFIX child restraint systems for occupants of power-driven vehicles — II. Vehicles equipped with safety-belts, safety-belt reminder, restraint systems, child restraint systems and ISOFIX child restraint systems (OJ L 233, 9.9.2011, pp. 1–94)

Reglement nr. 16 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN-ECE) — Uniforme bepalingen voor de goedkeuring van: I. Veiligheidsgordels, beveiligingssystemen, kinderbeveiligingssystemen en isofix-kinderbeveiligingssystemen voor de inzittenden van motorvoertuigen — II. Voertuigen uitgerust met veiligheidsgordels, veiligheidsgordelverklikkers, beveiligingssystemen, kinderbeveiligingssystemen en isofix-kinderbeveiligingssystemen (PB L 233 van 9.9.2011, blz. 1-94)


The Commission has asked Finland, Luxembourg and Spain to fully transpose EU rules on the use of safety belts and child restraint systems in vehicles (Directive 91/671/EEC).

De Europese Commissie heeft Finland, Luxemburg en Spanje verzocht de EU-voorschriften betreffende het gebruik van veiligheidsgordels en kinderbeveiligingssystemen in voertuigen (Richtlijn 91/671/EEG) volledig om te zetten.


The deceleration curve of the trolley, in the case of Child Restraint System tests performed in accordance with paragraph 7.1.3.1. above, ballasted with inert masses up to 55 kg in order to reproduce one occupied Child Restraint System, and in the case of Child Restraint System tests in a vehicle body shell performed in accordance with paragraph 7.1.3.2. below, where the trolley is ballasted with the vehicle structure and inert masses up to (x times) 55 kg reproducing the ...[+++]

De vertragingscurve van de trolley die voor het testen van kinderbeveiligingssystemen overeenkomstig punt 7.1.3.1. met inerte massa tot 55 kg is belast om één bezet kinderbeveiligingssysteem te simuleren, en die voor het testen van kinderbeveiligingssystemen in een voertuigcarrosserie overeenkomstig punt 7.1.3.2. met de voertuigstructuur en met inerte massa tot (× maal) 55 kg is belast om (×) bezette kinderbeveiligingssystemen te simuleren, moet bij een frontale botsing binnen het gearceerde gebied van de grafiek in aanhangsel 1 van bijlage 7 en bij een botsing van achteren binnen dat in aanhangsel 2 van bijlage 7 blijven.


‘ISOFIX’ is a system for the connection of child restraint systems to vehicles which has two vehicle rigid anchorages, two corresponding rigid attachments on the child restraint system and a mean to limit the pitch rotation of the child restraint system;

2.16. „Isofix”: een systeem om een kinderbeveiligingssysteem in een voertuig te bevestigen, bestaande uit twee onbuigzame verankeringen aan het voertuig, twee overeenkomstige onbuigzame bevestigingselementen aan het kinderbeveiligingssysteem en een systeem om het kantelen van het kinderbeveiligingssysteem te beperken;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
When the child restraint is tested in a vehicle or vehicle structure, the test report shall specify the manner of attaching the vehicle structure to the trolley, the position of the Child Restraint System and vehicle seat and the inclination of the vehicle seat-back.

Wanneer het kinderbeveiligingssysteem in een voertuig of voertuigstructuur wordt getest, moet in het testrapport worden gespecificeerd hoe de voertuigstructuur aan de trolley is bevestigd, wat de positie van het kinderbeveiligingssysteem en de voertuigstoel is en welke hoek de rugleuning van de voertuigstoel maakt.


ISOFIX’ means a system for the connection of child restraint systems to vehicles which has two vehicle rigid anchorages, two corresponding rigid attachments on the child restraint system and a means of limiting the pitch rotation of the child restraint system;

107. „ISOFIX”: een systeem om een kinderbeveiligingssysteem in een voertuig te bevestigen, bestaande uit twee onbuigzame verankeringen aan het voertuig, twee overeenkomstige onbuigzame bevestigingselementen aan het kinderbeveiligingssysteem en een middel om het kantelen van het kinderbeveiligingssysteem te beperken.


The Council adopted a common position on the draft directive of the European Parliament and the Council on the use of safety belts and child-restraint systems in vehicles, in accordance with the political agreement reached at its session on 17 and 18 June.

Conform het politiek akkoord dat hij in de zitting van 17 en 18 juni 2002 heeft bereikt, stelde de Raad een gemeenschappelijk standpunt vast inzake de ontwerp-richtlijn van het Europees Parlement en de Raad betreffende het gebruik van veiligheidsgordels en kinderbeveiligingssystemen in voertuigen.


1. Amendment of Directive 91/671/EEC with the aim of extending compulsory use of seat belts to all vehicles already fitted with this device as standard, and making it compulsory to use type-approved child restraint systems.

1. wijziging van Richtlijn 91/671/EEG om het verplichte gebruik van veiligheidsgordels uit te breiden tot alle voertuigen waarin de veiligheidsgordel reeds een standaardvoorziening is, en het gebruik van goedgekeurde bevestigingssystemen voor kinderen te verplichten ;


The Council reached political agreement on the draft Directive on the use of safety belts and child-restraint systems in vehicles.

De Raad heeft een politiek akkoord bereikt over de ontwerp-richtlijn betreffende het gebruik van veiligheidsgordels en van kinderbeveiligingssytemen in voertuigen.


This would involve in particular a temporary exemption, limited to a maximum of five years, for school buses and a temporary exemption, limited to a maximum of six years, for situations where the number of persons sitting in seats other than front seats in private vehicles is greater than the number of seat belts or restraint systems fitted (so-called "large families" exemption).

Het betreft met name een tijdelijke vrijstelling voor schoolvervoer, met een tot vijf jaar beperkte duur, en een tijdelijke vrijstelling (de zogeheten "vrijstelling voor grote gezinnen") met een tot zes jaar beperkte duur voor situaties waarin het aantal achterin een particulier voertuig gezeten personen hoger is dan het aantal beschikbare gordels of beveiligingssystemen.


w