Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Admission of aliens
Annulment of a visa
Applicant for a visa
Application for employment
Application of EU law
Application of European Union law
CAC
Cancellation of visa
Common application centre
Common application centre for visas
Common visa application centre
Common visa application form
Examination of a visa application
Implementation of Community law
Job applicant
Job application
Job search
Job seeker
National implementation
National implementation of Community law
National means of execution
Rescission of a visa
Rescission of uniform visa
Revocation of a visa
Search for a job
Search for employment
Tourist visa
Visa
Visa applicant
Visa cancellation

Vertaling van "visa applicant " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
common application centre | common application centre for visas | common visa application centre | CAC [Abbr.]

gemeenschappelijk aanvraagcentrum | gemeenschappelijk visumaanvraagcentrum




common visa application form

gemeenschappelijk visumaanvraagformulier


examination of a visa application

behandeling van visumaanvragen


admission of aliens [ tourist visa | visa ]

toelating van vreemdelingen [ toeristenvisum | visum ]


revocation of a visa (1) | rescission of a visa (2) | rescission of uniform visa (3)

intrekking van het visum (1) | intrekking van het eenvormige visum (2)


annulment of a visa (1) | cancellation of visa (2) | visa cancellation (3)

annulering van het visum (1) | intrekking van het eenvormige visum (2)


VISA/VRSA infection

infectie door voor vancomycine verminderd gevoelige of resistente Staphylococcus aureus


job application [ application for employment | job applicant | job seeker | search for a job | search for employment | Job search(STW) ]

zoeken naar een baan [ betrekking zoeken | sollicitant ]


application of EU law [ application of European Union law | implementation of Community law | national implementation | national implementation of Community law | national means of execution ]

toepassing van het EU-recht [ toepassing van het communautaire recht | toepassing van het recht van de Europese Unie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Regulation (EC) No 810/2009 of the European Parliament and of the Council (the ‘Visa Code’) applies to all issues not covered by the Agreement such as the determination of the Schengen Member State responsible for processing a visa application, the motivation of a refusal to issue a visa, the right to appeal against a negative decision and the general rule of the personal interview with the visa applicant and providing all relevant information in relation to the visa application.

Verordening (EG) nr. 810/2009 van het Europees Parlement en de Raad (de „Visumcode”) is van toepassing op alle kwesties die niet onder de in dit besluit bedoelde overeenkomst vallen, zoals het bepalen van de Schengenlidstaat die verantwoordelijk is voor de behandeling van de visumaanvraag, de motivering van de weigering van visumafgifte, het recht van beroep tegen een negatieve beslissing en de algemene regels inzake het persoonlijk onderhoud met de visumaanvrager en het verstrekken van alle relevante informatie met betrekking tot de visumaanvraag.


It is recalled that the facilitations mentioned below, with regard to the visa fee, the length of procedures for processing visa applications, departure in case of lost or stolen documents, and the extension of visa in exceptional circumstances, apply to all visa applicants and visa holders being citizens of the Republic of Azerbaijan or Member States bound by the Agreement, including tourists.

De onderstaande versoepelingen met betrekking tot de visumleges, de duur van de behandeling van een visumaanvraag, vertrek in geval van verloren of gestolen documenten en de verlenging van visa in buitengewone omstandigheden zijn van toepassing op alle burgers van de Republiek Azerbeidzjan of van door de overeenkomst gebonden lidstaten die houder zijn van een visum of een visum aanvragen, met inbegrip van toeristen.


(1) Reducing the deadline from 15 to 10 days for processing and taking a decision; (2) Making it possible to lodge visa applications in other EU countries consulates if the Member State competent for processing the visa application is neither present nor represented; (3) Substantial facilitations for regular travellers including mandatory issuing of multiple entry visas valid for three years; (4) Simplified application form and allowing for online applications (5) Possibility for Member States to devise special schemes granting visas ...[+++]

(1) De termijn voor de behandeling van visumaanvragen en de beslissing over de afgifte wordt teruggebracht van vijftien tot tien dagen (2) Visumaanvragers moeten een visum in een andere EU-lidstaat kunnen aanvragen, als de lidstaat die bevoegd is om de aanvraag te behandelen, niet aanwezig of vertegenwoordigd is in het land van de aanvrager (3) Voor terugkerende reizigers wordt het reizen sterk vereenvoudigd: zij krijgen een meervoudig visum dat drie jaar geldig is (4) Het aanvraagformulier wordt vereenvoudigd en visa kunnen ook online worden aangevraagd (5) De lidstaten kunnen speciale regelingen hanteren om aan de grens visa af te geve ...[+++]


Applicants whose data are registered in the Visa Information System (VIS) and who have previously lawfully used at least two visas within the past 12 month period will benefit from these facilitations. This change of rules is also possible thanks to the roll out of the Visa Information System (VIS), which is expected to be completed in 2015, enabling Member States' consulates to access the visa applicants' 'history'.

Deze versoepelde regels zullen gelden voor aanvragers van wie de gegevens in het VIS zijn geregistreerd en die in de loop van het afgelopen jaar ten minste twee visa correct hebben gebruikt. Deze veranderingen worden mede mogelijk gemaakt door de invoering van het Visuminformatiesysteem (VIS), die naar verwachting in 2015 zal zijn voltooid. De consulaten van de lidstaten kunnen daardoor de “visumgeschiedenis” van aanvragers nagaan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The VIS will contain all Schengen visa applications and all subsequent decisions taken by the visa authorities. This will allow applicants to obtain new visas quicker and more easily, as authorities will be able to verify the applicant's good track-record and reliability.

Het Visuminformatiesysteem bevat gegevens over alle aanvragen voor Schengenvisa en alle besluiten die de visumautoriteiten naar aanleiding daarvan hebben genomen. Zo kunnen aanvragers sneller en gemakkelijker een nieuw visum krijgen, omdat de autoriteiten kunnen controleren hoe de aanvrager eerdere visa heeft gebruikt en of hij of zij te goeder trouw is.


To ensure equal treatment of visa applicants, the Handbook for the processing of visa applications has been drawn up (adopted by the Commission on 19.3.2010) and will be available to all consular staff of Member States.

Om de gelijke behandeling van alle visumaanvragers te garanderen is een Handleiding voor de behandeling van visumaanvragen opgesteld (door de Commissie goedgekeurd op 19.3.2010); deze zal aan alle consulair personeel van de lidstaten ter beschikking worden gesteld.


It includes general provisions, as well as rules determining the Member State responsible for a visa application and it harmonises provisions on processing of applications and decisions.

Ze bevat algemene bepalingen, maar ook regels om uit te maken welke lidstaat bevoegd is voor een bepaalde visumaanvraag, en ze harmoniseert de voorschriften betreffende de behandeling van aanvragen en het nemen van beslissingen.


Given the differences in local circumstances, the operational application of particular Ö specific Õ legislative provisions should be assessed among Member States’ diplomatic missions and consular posts in individual locations in order to ensure a harmonised application of the legislative provisions to prevent visa shopping and different treatment of visa applicants.

Vanwege de verschillen in plaatselijke omstandigheden dient de operationele toepassing van specifieke wettelijke bepalingen te worden beoordeeld door de diplomatieke en consulaire posten van de lidstaten per afzonderlijke locatie teneinde voor een geharmoniseerde toepassing van de wettelijke bepalingen te zorgen en “visumshoppen” en ongelijke behandeling van visumaanvragers te voorkomen.


Given the differences in local circumstances, the operational application of particular legislative provisions should be assessed among Member States’ diplomatic missions and consular posts in individual locations in order to ensure a harmonised application of the legislative provisions to prevent visa shopping and different treatment of visa applicants.

Vanwege de verschillen in plaatselijke omstandigheden dient de operationele toepassing van specifieke wettelijke bepalingen te worden beoordeeld door de diplomatieke en consulaire posten van de lidstaten per afzonderlijke locatie teneinde voor een geharmoniseerde toepassing van de wettelijke bepalingen te zorgen en „visumshoppen” en ongelijke behandeling van visumaanvragers te voorkomen.


This has led to more use of external service providers for the collection of visa applications, accreditation of commercial intermediaries (i.e. travel agencies/tour operations) who lodge applications on behalf of (groups of) visa applicants, and individual Member States waiving the requirement for well-known applicants to lodge their applications in person.

Daardoor wordt in toenemende mate gebruikgemaakt van externe dienstverleners voor de inontvangstneming van visumaanvragen, worden er commerciële bemiddelaars erkend (d.w.z. reisbureaus/reisorganisatoren) die aanvragen indienen namens (groepen van) visumaanvragers en stellen individuele lidstaten bekende aanvragers vrij van de verplichting tot ‘verschijning in persoon’ bij het indienen van een aanvraag.


w