Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
High school special education teacher
High school special needs teacher
SEN itinerant teacher
Special educational needs itinerant teacher
Special educational needs teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Special educational needs visiting teacher
Special needs educator
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs
Visiting teacher for special needs

Traduction de «visiting teacher for special needs » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
special educational needs visiting teacher | visiting teacher for special needs | SEN itinerant teacher | special educational needs itinerant teacher

leerkracht aan huis bijzonder onderwijs | leraar aan huis buitengewoon onderwijs | leraar aan huis speciaal onderwijs | lerares aan huis bijzonder onderwijs


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

leerkracht bijzonder voortgezet onderwijs | leraar buitengewoon secundair onderwijs | leerkracht speciaal voortgezet onderwijs | lerares bijzonder voortgezet onderwijs


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

lerares buitengewoon onderwijs | onderwijsgevende buitengewoon onderwijs | leerkracht bijzonder onderwijs | leraar speciaal onderwijs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The study looked at teaching practices and recommended catering for students with special needs through individual educational plans and team-teaching (language teacher and special needs teacher) and providing appropriate teacher training as part of mainstream training for prospective teachers.

Het onderzoek besteedde aandacht aan onderwijsmethoden en kwam met aanbevelingen hoe door middel van individuele leerplannen, team-teaching (taalleraar en leraar speciaal onderwijs) en een adequate lerarenopleiding in het kader van de reguliere opleiding van toekomstige leraren rekening kan worden gehouden met leerlingen met bijzondere behoeften.


Ireland has budgeted for additional 1400 teachers, as well as maintaining existing levels of resource teachers for children with special needs.

Ierland heeft gebudgetteerd voor 1 400 extra leerkrachten en voor het behoud van de bestaande aantallen docenten voor kinderen met speciale behoeften.


More than a third of teachers in the European Union work in schools with a shortage of qualified staff and nearly half of school leaders report a shortage of teachers for special needs' pupils.

Meer dan een derde van alle leerkrachten in de Europese Unie werkt in scholen met een tekort aan gekwalificeerd personeel, en bijna de helft van de schoolleiders meldt een tekort aan leerkrachten voor leerlingen met speciale behoeften.


Calls for greater inclusiveness in education and training to cater for people with disabilities or with special needs, and at the same time urges that teacher training be improved so as to equip teachers with the skills to be able to include, integrate and assist students with disabilities.

vraagt meer inclusie in onderwijs en opleiding om te voorzien in de behoeften van personen met een handicap of met speciale behoeften en dringt tegelijk aan op een verbetering van de lerarenopleiding, om leraren uit te rusten met de vaardigheden die nodig zijn om studenten met een handicap op te nemen, te integreren en te helpen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
36% of EU teachers work in schools where there is a shortage of qualified and/or well-performing teachers (mainly concerns NL, RO, EE, UK-ENG, with FR, NL, HR, ES, EE reporting shortages of teachers for pupils with special needs), according to school leaders (principals).

36 % van de leerkrachten in de EU werkt in scholen waar een tekort aan gekwalificeerde en/of goed presterende leraren bestaat (dit betreft hoofdzakelijk NL, RO, EE en UK-ENG, terwijl FR, NL, HR, ES en EE tekorten aan leraren voor leerlingen met speciale behoeften melden), naar de mening van de schoolleiders (directeuren).


These include the continuous training of teachers, the improved monitoring and evaluation capacities of the Ministry of Education, particularly through the implementation of a reliable Education Management Information System, and an enhanced access to and quality of early childhood and special needs education.

Daaronder vallen de nascholing van leraren, verbeterde capaciteit voor toezicht en evaluatie van het ministerie van Onderwijs, meer bepaald door de invoering van een betrouwbaar informatiesysteem voor onderwijsbeheer, en een verbeterde toegang tot en een betere kwaliteit van kleuteronderwijs en bijzonder onderwijs.


In education, the funding will provide new training for teachers, help to build new centres for special needs education, and enable children living in some of Jordan's poorest areas to have access to preschool education.

Voor onderwijs zal de financiering nieuwe opleidingen voor leraren mogelijk maken, nieuwe centra helpen oprichten voor bijzonder onderwijs, en kinderen uit de armste gebieden van Jordanië toegang helpen krijgen tot kleuteronderwijs.


A pre-school teacher provides support for the children and families participating in early childhood education; a special needs assistant provides support for comprehensive school pupils; and a case manager supports young adults in further studies and finding employment.

Een kleuteronderwijzer biedt steun aan kinderen en gezinnen die aan het onderwijs voor jonge kinderen deelnemen; een assistent voor kinderen met bijzondere behoeften biedt steun aan basisschoolleerlingen. Een casemanager verleent jongvolwassenen hulp bij de verdere studie en het zoeken van werk.


As part of an integrated approach, Member States should, as a matter of priority in the area of education: · eliminate school segregation and misuse of special needs education; · enforce full compulsory education and promote vocational training; · increase enrolment in early childhood education and care; · improve teacher training and school mediation; · raise parents' awareness of the ...[+++]

In het kader van een geïntegreerde aanpak moeten de lidstaten in het onderwijs in de eerste plaats: · segregatie in het onderwijs en misbruik van het onderwijs voor kinderen met bijzondere behoeften tegengaan; · de leerplicht volledig handhaven en het beroepsonderwijs bevorderen; · de deelname aan kinderopvang en kleuteronderwijs bevorderen; · de opleiding van docenten en schoolbemiddeling verbeteren; · de ouders voorlichten over het belang van onderwijs.


NOTING the increased involvement of Governments, support groups, teachers and parents groups, and in particular organisations of persons with disabilities and their families in seeking to improve access to education for those with special needs;

6. GELET OP de verhoogde betrokkenheid van regeringen, steungroepen, ouder- en leerkrachtengroepen, en met name van organisaties van mensen met een functiebeperking en hun gezinnen bij het streven naar een betere toegankelijkheid van het onderwijs voor mensen met specifieke behoeften;


w