Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abrasive wheel using
Accident caused by abrasive wheel
Apply oil to wheels of railway vehicle
Disc wheel
Eccentricity
Hot wheel detection system
Hot wheel detection systems
Köhler
Lubricate rolling stock wheels
Lubricate wheels of rolling stock
OUT of centre of wheel
OUT of true of wheel
Oil rolling stock wheels
Operate abrasive wheel
Osteochondrosis
Rail wheel temperature alarm
Rail wheel temperature sensor
Secondary patellar centre
Sinding-Larsen
Use abrasive wheel
Using abrasive wheel
Wheel centering device
Wheel centring device
Wheel with solid centre

Vertaling van "wheel centre " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
wheel centering device | wheel centring device

wielcentrering




eccentricity | OUT of centre of wheel | OUT of true of wheel

excentriciteit van een wiel


Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with two- or three-wheeled motor vehicle

motorrijder gewond bij botsing met twee- of driewielig motorvoertuig


Accident NOS involving three-wheeled motor vehicle, nontraffic Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in nontraffic accident NOS

motorrijder gewond bij niet-verkeersongeval NNO | ongeval NNO waarbij motorfiets betrokken is, niet-verkeersongeval


Osteochondrosis (juvenile) of:primary patellar centre [Köhler] | secondary patellar centre [Sinding-Larsen] |

osteochondrose (juveniel) van | primaire ossificatiekern van patella [Köhler] | osteochondrose (juveniel) van | secundaire ossificatiekern van patella [Sinding-Larsen]


apply oil to wheels of railway vehicle | lubricate wheels of rolling stock | lubricate rolling stock wheels | oil rolling stock wheels

wielen van rollend materieel smeren


operate abrasive wheel | using abrasive wheel | abrasive wheel using | use abrasive wheel

slijpschijven gebruiken


hot wheel detection systems | rail wheel temperature alarm | hot wheel detection system | rail wheel temperature sensor

detectiesysteem voor verhitte wielen


Accident caused by abrasive wheel

ongeval veroorzaakt door schuurschijf
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) Excessive movement of centre of steering wheel up or down.

(a) Midden van het stuur beweegt te veel op- of neerwaarts.


Where a vehicle on a tilted testing platform is resting on its centre stand and just one wheel and when this vehicle may be maintained in a position with either the centre stand and the front wheel in contact with the testing platform or the centre stand and the rear wheel in contact with the testing platform, the tests as described in points 3.4.2 to 3.4.3.3 shall be conducted solely with the vehicle resting on the centre stand and its rear wheel in contact with the testing platform.

Wanneer een op een hellend testplatform geplaatst voertuig op de middenstandaard en slechts één wiel steunt en met de middenstandaard in deze stand kan worden gehouden terwijl hetzij het voorwiel hetzij het achterwiel in contact met het testplatform is, behoeven de in de punten 3.4.2 tot en met 3.4.3.3 beschreven tests slechts te worden uitgevoerd terwijl het voertuig op de middenstandaard rust en het achterwiel in contact is met het testplatform.


At all angles of horizontal rotation up to 90° each side of the longitudinal centre line of the device, there shall be an angle of free axial roll each side of the vertical centre line of 25° for three- and four-wheel vehicles or 40° for two-wheel vehicles.

bij alle horizontale verdraaiingshoeken tot 90° rond de lengteas van de koppelinrichting dient de vrije axiale verdraaiingshoek aan beide zijden van de verticale as 25° te bedragen voor voertuigen op drie en op vier wielen en 40° voor voertuigen op twee wielen.


twinned wheels’ means two wheels mounted on the same axle which are considered to be one wheel, whereby the distance between the centres of their areas of contact with the ground is equal to or less than 460 mm.

72) „dubbellucht”: twee op dezelfde as gemonteerde wielen die als één wiel worden beschouwd, waarbij de afstand tussen het midden van de contactvlakken van deze wielen met de grond ten hoogste 460 mm bedraagt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. ‘category T2’ comprises wheeled tractors with a minimum track width of less than 1 150 mm, with an unladen mass, in running order, of more than 600 kg, with a ground clearance of not more than 600 mm, and in case the height of the centre of gravity of the tractor (measured in relation to the ground) divided by the average minimum track for each axle exceeds 0,90, the maximum design speed is restricted to 30 km/h;

3". categorie T2": trekkers op wielen met een minimumspoorbreedte van minder dan 1 150 mm, met een lege massa in rijklare toestand van meer dan 600 kg, met een bodemvrijheid van ten hoogste 600 mm, en waarvan – ingeval de waarde van de hoogte van het zwaartepunt van de trekker (ten opzichte van de grond gemeten), gedeeld door het gemiddelde van de minimumspoorbreedten van elke as, meer dan 0,90 bedraagt – de door de constructie bepaalde maximumsnelheid beperkt is tot 30 km/h;


3. ‘category T2’ comprises wheeled tractors with a minimum track width of less than 1 150 mm, with an unladen mass, in running order, of more than 600 kg, with a ground clearance of not more than 600 mm and with a maximum design speed of not more than 40 km/h, unless the height of the centre of gravity of the tractor (measured in relation to the ground) divided by the average minimum track for each axle exceeds 0,90, in which case the maximum design speed is restricted to 30 km/h;

3". categorie T2": trekkers op wielen met een minimumspoorbreedte van minder dan 1 150 mm, met een lege massa in rijklare toestand van meer dan 600 kg, met een bodemvrijheid van ten hoogste 600 mm en met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 40 km/h, tenzij de waarde van de hoogte van het zwaartepunt van de trekker (ten opzichte van de grond gemeten), gedeeld door het gemiddelde van de minimumspoorbreedten van elke as, meer dan 0,90 bedraagt, in welk geval de door de constructie bepaalde maximumsnelheid wordt beperkt tot 30 km/h;


In the part formed by radial planes at an angle of 30° towards the front and 50° towards the rear of the centre of the wheels (see Figure 1), the overall width (q) of the wheel guard shall be at least sufficient to cover the total tyre width (b) taking into account the tyre envelope as well as the extremes of the tyre/wheel combination(s) as specified by the manufacturer.

In het deel gevormd door radiale vlakken onder een hoek van 30° naar voren en 50° naar achteren vanaf het middelpunt van de wielen (zie figuur 1), moet de totale breedte (q) van de wielafscherming ten minste volstaan om de totale breedte (b) van de band te bedekken, rekening houdend met de contour van de band en de door de fabrikant gespecificeerde uitersten voor de band/wielcombinatie(s).


54. Urges the Commission to use the analyses of the overall environmental impacts of fuels - the so-called 'well-to-wheel' energy chains - as developed by the Commission's Joint Research Centre in the CONCAWE study before initiating major EU policy measures in this field;

54. dringt er bij de Commissie op aan gebruik te maken van de analyses van de totale effecten van brandstoffen op het milieu – de zogenaamde well-to-wheel-energieketens– zoals die door het Gemeenschappelijk Centrum voor onderzoek van de Commissie in zijn CONCAWE-studie werden ontwikkeld, alvorens verregaande EU-beleidsmaatregelen op dit gebied te nemen;


Auxiliary steering equipment (ASE) in which the wheels of axle(s) of vehicles of categories M and N are steered in addition to the wheels providing principal steering input not purely electric, hydraulic or pneumatic, in the same direction or in the opposite direction to the wheels providing principal steering input, and/or the steering angle of the front, centre and/or the rear wheels may be adjusted relative to vehicle behaviour.`; 4. item 2.1. is amended to read as follows:

Hulpstuurinrichtingen waarbij de wielen van de as(sen) van motorvoertuigen behorend tot de categorieën M en N worden gestuurd naast de wielen die op niet zuiver elektrische, hydraulische of pneumatische wijze de hoofdstuurfunctie vervullen, en wel in dezelfde richting als of in een richting tegengesteld aan de wielen die de hoofdstuurfunctie vervullen, en waarbij de stuurhoek van de voor-, midden- en/of achterwielen naar gelang van het rijgedrag van het voertuig mag worden bijgesteld".


5.1.2. At all angles of horizontal rotation up to 90° each side of the longitudinal centre line of the device there must be an angle of free axial roll each side of the vertical centre line of 25° for three-wheel vehicles or 40° for two-wheel vehicles.

5.1.2. Bij alle horizontale verdraaiingshoeken tot 90° rond de lengteas van de koppelinrichting dient de vrije axiale verdraaiingshoek aan beide zijden van de verticale as 25° te bedragen voor voertuigen op drie wielen en 40° voor voertuigen op twee wielen.


w