13. In particular, asks the Member States to implement m
easures targeted at young people likely to leave school early or who are not in education, trainin
g or employment, in order to offer them quality learning, and provide them with training and youth guarantee schemes, so that they can gain the skills and experience they need to enter employment, and in order to facilitate the re-entry of some of them into the educational sys
tem; calls, at the same time, for ...[+++] special attention to vocational education and training in tertiary education, taking into account the diversity of national education systems; calls on the Member States to step up their efforts to ensure that young people can gain real work experience and quickly enter the job market; stresses that traineeships must be relevant for the studies and form part of the curriculum; 13. verzoe
kt de lidstaten met name om maatregelen te nemen die zijn gericht op jongeren van wie de kans groot is dat ze hun school niet afmaken of die geen onderwijs of opleiding volgen en geen baan hebben, teneinde hen kwaliteitsonderwijs aan te bieden en hen van opleiding en jeugdgarantieregelingen te voorzien, zodat zij de nodige vaardigheden kunnen verwerven en ervaring kunnen opdoen om de arbeidsmarkt te
betreden en om het weer naar school gaan van sommigen van hen te vergemakkelijken;
verzoekt tevens om ...[+++]speciale aandacht voor beroepsonderwijs en –opleiding in tertiaire onderwijssystemen, waarbij rekening wordt gehouden met de diversiteit van de nationale onderwijsstelsels; roept de lidstaten op meer inspanningen te leveren om ervoor te zorgen dat jongeren echte werkervaring kunnen opdoen en de arbeidsmarkt snel kunnen betreden; onderstreept dat stages relevant moeten zijn voor de studie en dat deze deel moeten uitmaken van het onderwijsprogramma;