Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ascension pipe bend
Backward bending test
Becket bend
Bend a wire
Bend metal using defined techniques
Bend wire
Bending strength
Bending wire
Cross-bending strength
ENT wire bending die
Flexural strength
Metal bending techniques
Methods used to shape sheet metal
Offtake bend
Resistance to bending
Shape metal using defined methods
Shaping of sheet metal
Sheet bend
Sheet metal bending techniques
Signal halliard bend
Single bend
Single sheet bend
Skin bends
Standpipe elbow
Swab hitch
Swan-neck bend
Transverse strength
Twist wire
Use metal bending techniques
Utilise metal bending methods
Weaver's knot

Vertaling van "° bend " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
becket bend | sheet bend | signal halliard bend | single bend | single sheet bend | swab hitch | weaver's knot

enkele schootsteek | schootsteek | vissersknoop | weversknoop


bending wire | twist wire | bend a wire | bend wire

draad buigen


bend metal using defined techniques | utilise metal bending methods | shape metal using defined methods | use metal bending techniques

metaalbuigtechnieken gebruiken | metaalzettechnieken gebruiken


bending strength | cross-bending strength | flexural strength | resistance to bending | transverse strength

buigsterkte | buigvastheid


ascension pipe bend | offtake bend | standpipe elbow | swan-neck bend

klimpijpbocht


methods used to shape sheet metal | sheet metal bending techniques | metal bending techniques | shaping of sheet metal

metaalbuigtechnieken | metaalkanttechnieken | metaalzettechnieken






Backward bending test

achterwaartse buigtest van wervelkolom
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
59. Calls on the Commission to ensure that roadwork sites are made safer through guidelines for designing and equipping sites, which should be standardised, as far as possible, at the European level, so that motorists are not faced with new, unfamiliar circumstances in each country; calls for guidelines, which should include proper signing, removal of original road markings, use of protective fencing and barriers, marking lane routing with warning beacons or bend signs and markings, avoiding very narrow bends and ensuring safety at night;

59. verzoekt de Commissie te waarborgen dat de veiligheid van wegwerklocaties wordt vergroot door middel van op Europees niveau zoveel mogelijk gestandaardiseerde richtsnoeren voor de inrichting en uitrusting van deze locaties, zodat bestuurders niet in ieder land met nieuwe, onbekende omstandigheden worden geconfronteerd; dringt aan op richtsnoeren voor onder meer passende bewegwijzering, de verwijdering van de oorspronkelijke wegmarkeringen, het gebruik van veiligheidshekken en vangrails, de markering van rijbanen met waarschuwingssignalen of waarschuwingsborden en -markeringen voor bochten, het vermijden van heel krappe bochten en he ...[+++]


59. Calls on the Commission to ensure that roadwork sites are made safer through guidelines for designing and equipping sites, which should be standardised, as far as possible, at the European level, so that motorists are not faced with new, unfamiliar circumstances in each country; calls for guidelines, which should include proper signing, removal of original road markings, use of protective fencing and barriers, marking lane routing with warning beacons or bend signs and markings, avoiding very narrow bends and ensuring safety at night;

59. verzoekt de Commissie te waarborgen dat de veiligheid van wegwerklocaties wordt vergroot door middel van op Europees niveau zoveel mogelijk gestandaardiseerde richtsnoeren voor de inrichting en uitrusting van deze locaties, zodat bestuurders niet in ieder land met nieuwe, onbekende omstandigheden worden geconfronteerd; dringt aan op richtsnoeren voor onder meer passende bewegwijzering, de verwijdering van de oorspronkelijke wegmarkeringen, het gebruik van veiligheidshekken en vangrails, de markering van rijbanen met waarschuwingssignalen of waarschuwingsborden en -markeringen voor bochten, het vermijden van heel krappe bochten en he ...[+++]


59. Calls on the Commission to ensure that roadwork sites are made safer through guidelines for designing and equipping sites, which should be standardised, as far as possible, at the European level, so that motorists are not faced with new, unfamiliar circumstances in each country; calls for guidelines, which should include proper signing, removal of original road markings, use of protective fencing and barriers, marking lane routing with warning beacons or bend signs and markings, avoiding very narrow bends and ensuring safety at night;

59. verzoekt de Commissie te waarborgen dat de veiligheid van wegwerklocaties wordt vergroot door middel van op Europees niveau zoveel mogelijk gestandaardiseerde richtsnoeren voor de inrichting en uitrusting van deze locaties, zodat bestuurders niet in ieder land met nieuwe, onbekende omstandigheden worden geconfronteerd; dringt aan op richtsnoeren voor onder meer passende bewegwijzering, de verwijdering van de oorspronkelijke wegmarkeringen, het gebruik van veiligheidshekken en vangrails, de markering van rijbanen met waarschuwingssignalen of waarschuwingsborden en -markeringen voor bochten, het vermijden van heel krappe bochten en he ...[+++]


Equipment for turning, milling, sanding, grinding, sawing, cutting, shearing, drilling, making holes, punching, folding, bending or similar processing of wood, metal and other materials

Apparatuur voor het draaien, frezen, schuren, slijpen, zagen, snijden, klieven, boren, maken van gaten, ponsen, vouwen, buigen of dergelijke bewerkingen van hout, metaal en ander materiaal


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The instantaneous sum of the impact forces with respect to time shall not exceed 7,5 kN and the bending moment on the test impactor shall not exceed 510 Nm.

De momentane som van de botskrachten in relatie tot de tijd mag niet groter zijn dan 7,5 kN en het op het botslichaam uitgeoefende buigmoment niet groter dan 510 Nm.


The maximum dynamic knee bending angle shall not exceed 21,0 °, the maximum dynamic knee shearing displacement shall not exceed 6,0 mm, and the acceleration measured at the upper end of the tibia shall not exceed 200 g.

De maximale dynamische kniebuigingshoek mag niet groter zijn dan 21,0°, de maximale dynamische knieafschuiving niet groter dan 6,0 mm en de aan de bovenkant van de tibia gemeten versnelling niet groter dan 200 g.


Just imagine one of those 25-tonners coming round a bend in a small village, misjudging the bend and then trying to reverse!

Je mag er niet aan denken dat een chauffeur van zo’n 60-tonner een bocht in een klein dorp verkeerd inschat en gaat manoeuvreren!


Just imagine one of those 25-tonners coming round a bend in a small village, misjudging the bend and then trying to reverse!

Je mag er niet aan denken dat een chauffeur van zo’n 60-tonner een bocht in een klein dorp verkeerd inschat en gaat manoeuvreren!


‘transversal lacing rope’ means any external or internal rope running transversally, with respect to the longitudinal axis of the net, in the rearmost part of the cod-end either along the join between two upper and lower panels or along the bend of the single rearmost panel.

„transversale naadlijn”: een externe of interne reep die dwars op de lengteas van het net loopt langs de samenvoegingsnaad tussen het bovenpaneel en het onderpaneel of om de plooi van het enkelvoudige achterste paneel van de kuil heen.


Correct position on the road: proper position on the road, in lanes, on roundabouts, round bends, suitable for the type and the characteristics of the vehicle; pre-positioning.

De juiste positie kiezen op de weg: juiste positie op de weg, de rijstrook, de rotonde en door bochten, die past bij het type en de eigenschappen van het voertuig; voorsorteren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'° bend' ->

Date index: 2023-10-14
w