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MAF social MAF revenus modestes MAF fiscal

Vertaling van "maf dans " (Frans → Nederlands) :

Tableau 1 : ménages effectifs dans chaque catégorie de maximum à facturer en 2007, 2008 et 2009 (au 01.01.2010) Catégorie 2007 2008 2009 MAF social 167 219 181 254 98 444 Revenus MAF (450 EUR) 139 716 136 679 61 764 Revenus MAF (650 EUR) 172 409 182 252 104 118 Revenus MAF (1 000 EUR) 57 172 63 775 29 963 Revenus MAF (1 400 EUR) 16 546 19 156 8 191 Revenus MAF (1 800 EUR) 20 633 24 351 8 955 Total 573 695 607 467 311 435

Tabel 1: feitelijke gezinnen en elke categorie van de maximumfactuur in 2007, 2008 en 2009 (op 01.01. 2010) Categorie 2007 2008 2009 Sociale MAF 167 219 181 254 98 444 MAF inkomen (450 EUR) 139 716 136 679 61 764 MAF inkomen (650 EUR) 172 409 182 252 104 118 MAF inkomen (1 000 EUR) 57 172 63 775 29 963 MAF inkomen (1 400 EUR) 16 546 19 156 8 191 MAF inkomen (1 800 EUR) 20 633 24 351 8 955 Totaal 573 695 607 467 311 435


- variables relatives au maximum à facturer 2 : droit au MAF - famille, catégorie de famille MAF, indicateur droit au MAF individuel, remboursement et plafond pour le ménage, remboursement et plafond pour personne individuelle / partie du ménage, date de prise de cours du droit au MAF, ménage mixte ou non, type de ménage, droit au MAF maladies chroniques.

- variabelen m.b.t. de maximumfactuur 2 : recht op MAF-gezin, categorie MAFgezin, indicator recht op MAF-individu, terugbetaling en plafond voor gezin, terugbetaling en plafond voor individu/gedeelte van gezin, datum wanneer het recht MAF ingaat, gemengd gezin of niet, type gezin, recht MAF chronische ziekten


Les principales réalisations sont : le respect des délais de traitement des demandes du Fonds spécial de solidarité (FSS) et de la Commission de remboursement des médicaments (CRM) la rapidité de validation des données SHA (séjour hospitalier anonyme), le rapport concernant la qualité des données ainsi que la réalisation d’études (Résection TransUréthrale de la Prostate (RTUP ou TURP), soins intensifs) les statistiques et les informations relatives aux données Pharmanet le rapport et les directives concernant la restructuration des données statistiques et comptables la proposition d’une nouvelle règle de cumul en matière d’incapacité de travail sur la base de l’ancienne règle de cumul la simplification des flux d’informations liés à l’assur ...[+++]

Belangrijkste realisaties: positieve verwerkingstijden voor de aanvragen Bijzonder Solidariteitsfonds (BSF) en Commissie Tegemoetkoming Geneesmiddelen (CTG) snelheid van validering AZV-gegevens (anoniem ziekenhuisverblijf) en rapportering over de kwaliteit van de gegevens, alsook het uitvoeren van studies (TransUrethrale Resectie van de Prostaat (TURP), Intensive Care) statistieken en informatie over de Farmanetgegevens verslag en richtlijnen m.b.t. herstructurering van de statistische en boekhoudkundige gegevens voorstel van nieuwe cumulatieregeling omtrent de arbeidsongeschiktheid op basis van de vroegere cumulatieregeling vereenvoudigen van de informatiestromen voor de verzekerbaarheid en systematische en doelgerichte controles verspreid ...[+++]


Pour rappel, nous avions déjà annexé au précédent rapport semestriel une note rédigée par le SCA ayant pour but de présenter les flux échangés entre l’Inami et les OA dans la cadre de l’exécution du MAF ‘année 2005’ suite à l’intégration du MAF fiscal dans le MAF revenus ainsi qu’un document reprenant les statistiques des remboursements effectués par les OA dans le cadre du MAF revenus 2005 après intégration.

We herinneren eraan dat we bij het vorige zesmaandelijkse verslag al een nota van de DAC hadden gevoegd met de bedoeling om de gegevensstromen tussen het RIZIV en de verzekeringsinstellingen voor te stellen in het kader van de uitvoering van de MAF ‘jaar 2005’ naar aanleiding van de integratie van de fiscale MAF in de inkomensMAF, alsook een document met de statistieken van de tegemoetkomingen door de verzekeringsinstellingen in het kader van de inkomensMAF 2005 na de integratie.


Depuis le début des discussions relatives au MAF et au BIM (Bénéficiaire de l’intervention majorée), plusieurs documents ont été produits par l’INAMI. Citons à titre d’exemple, le rapport annuel d’évaluation du MAF, celui relatif à la réforme de l’intervention majorée de l’assurance suite à l’introduction du MAF dans l’assurance obligatoire ou encore la note concernant l’harmonisation des deux mesures (intervention majorée de l’assurance et MAF) visant à améliorer l’accessibilité financière aux soins de santé, ..

Sinds het begin van de besprekingen met betrekking tot de MAF en de RVV (rechthebbende op verhoogde verzekeringstegemoetkoming) heeft het RIZIV verschillende documenten opgesteld. Als voorbeeld citeren we het jaarlijkse evaluatieverslag van de MAF, het verslag met betrekking tot de hervorming van de verhoogde verzekeringstegemoetkoming naar aanleiding van de opneming van de MAF in de verplichte verzekering, of nog de nota met betrekking tot de harmonisatie van de twee maatregelen (verhoogde verzekeringstegemoetkoming en MAF) met het oog op de verbetering van de financiële toegankelijkheid tot de geneeskundige verzorging,.


PP2002), kinésithérapie ou physiothérapie (PP2003), allocations familiales majorées (PP2004), allocation pour l’intégration de personnes handicapées (PP2005), allocation d’aide aux personnes âgées (PP2006), allocation pour l’aide de tiers (PP2007), allocation d’invalidité majorée pour l’aide de tiers (PP2008), allocation forfaitaire aide de tiers (PP2009), critère hospitalisation (120 jours) (PP2010), critère hospitalisation (6 hospitalisations) (PP2011), droit MAF Famille (PP3001), catégorie MAF individu (PP300), remboursement et plafond – famille (PP3004), remboursement et plafond, individu ou partie du ménage (PP3005), date droit MAF (PP3006), ...[+++]

- gegevens uit het bestand Populatie: identificatie rechthebbende (PP00010) (identificatienummer dat wordt gecodeerd), geboortejaar (PP0015), overlijdensdatum (maand en jaar, controlevariabele) (PP0040), geslacht (PP0020), woonplaats (tot op het niveau van statistische sector om de afstand tussen woonplaats en zorgaanbod te berekenen en om te koppelen met karakteristieken van de statistische sectoren) (PP0025), statuut Code Gerechtigde 1 en 2 (PP0030 en PP0035), Sociale toestand (PP1003), code werkloosheid (PP1004), oorsprong erkenning als mindervalide (PP1009), OMNIO-statuut (PP1010), forfait B en C verpleegkundige zorgen (PP2001 en PP2002), kinesitherapie of fysiotherapie (PP2003), verhoogde kinderbijslagen (PP2004), toelage voor de integ ...[+++]


Le MAF social, le MAF revenus modestes (tous deux exécutés par les O.A) et le MAF fiscal (exécuté par l’administration fiscale) ont ainsi remplacé les systèmes de franchise sociale et franchise fiscale.

De sociale MAF, de MAF voor bescheiden inkomens (beide uitgevoerd door de V. I. ) en de fiscale MAF (uitgevoerd door de fiscale administratie) hebben dus de systemen van sociale franchise en fiscale franchise vervangen.


MAF social MAF revenus modestes MAF fiscal

de sociale MAF de MAF bescheiden inkomen de fiscale MAF


- données relatives à la personne concernée: numéro d’identification du titulaire doublement codé (PP0010), année de naissance (PP0020), CT1 (PP0030), CT2 (PP0035), statut OMNIO (PP1010), Maximum à Facturer (catégorie MAF Famille (PP3001), catégorie MAF individu (PP3003), MAF maladie chronique (PP3014)), arrondissement;

- gegevens met betrekking tot de betrokkene: het dubbel gecodeerd identificatienummer van de gerechtigde (PP0010), het geboortejaar (PP0020), de CG1 (PP0030), de CG2 (PP0035), het OMNIO-statuut (PP1010), de maximumfactuur (categorie MAF gezin (PP3001)), de categorie MAF individu (PP3003), de MAF chronische ziekte (PP3014), het arrondissement;


- les chômeurs complets, chefs de ménage ou isolés, au chômage depuis six mois au moins pourront éventuellement bénéficier du MAF social (dans l’hypothèse où un autre membre de leur ménage est un BIM permettant d’ouvrir le droit au MAF social) ou du MAF revenus modestes si le ménage dont ils font partie, dispose de revenus modestes.

- de volledig werklozen, gezinshoofd of alleenstaand, die sinds ten minste zes maanden werkloos zijn, komen eventueel in aanmerking voor de sociale MAF (in de veronderstelling dat een ander lid van hun gezin een RoVT is, die het recht op de sociale MAF kan doen ingaan) of voor de MAF bescheiden inkomen, als het gezin waarvan zij deel uitmaken over een bescheiden inkomen beschikt.




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Date index: 2021-10-25
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