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Collaboration au plan du régime diététique
Due à médicaments
Erosion des dents SAI
Gestion d'un régime diététique
Gestion du régime médicamenteux
Idiopathique
Mise en œuvre d'un régime de contention physique
Plat pour régime alimentaire
Professionnelle
Régime alimentaire
Régime anticipé comme toléré
Régime de surveillance neurologique
Régime et habitudes alimentaires inadéquates
Vomissements persistants

Vertaling van "régime de dépense " (Frans → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




mise en œuvre d'un régime de contention physique

toepassen van regime voor fysieke beperkingsmaatregelen




Erosion des dents:SAI | due à:médicaments | régime alimentaire | vomissements persistants | idiopathique | professionnelle

erosie van tanden | NNO | erosie van tanden | door | beroep | erosie van tanden | door | dieet | erosie van tanden | door | gebruik van geneesmiddelen | erosie van tanden | door | persisterend braken | erosie van tanden | idiopathisch










Antécédents personnels de non-observance d'un traitement médical et d'un régime

persoonlijke anamnese met het zich niet houden aan medische behandeling en leefregels
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
SS00090 Régime de dépense régime auquel la dépense est attribuée: Assurance Obligatoire : 1 Assurance Libre : 9 Autres : 0

verzekering : algemeen regime : KG1 = KG2 voor de zelfstandigen : 460 = zelfstandigen met recht op kleine risico’s zonder voorkeurregeling


le numéro du bénéficiaire (codé, cf. infra), date de début prestation/date de délivrance, code nomenclature/code catégorie, année/mois de comptabilisation documents C, source des données, code documents N, nombre de cas /quantité, nombre de jours, montant remboursement, numéro d’identification prestataire de soins (codé, cf. infra) + qualification, numéro d’identification prescripteur (codé, cf. infra) + qualification, numéro institution, service/forme galénique préparation magistrale, lieu de prestation/numéro pharmacien (public), régime des dépenses, date d’hospitalisation, année-mois facturation, date de sortie, type de facture, date ...[+++]

het identificatienummer van de rechthebbende (gecodeerd, cfr. infra), begindatum prestatie/leveringsdatum, nomenclatuurcode/code categorie, boekingsjaar-maand documenten C, bron van de gegevens, code documenten N, aantal gevallen/hoeveelheid, aantal dagen, bedrag terugbetaling, identificatienummer zorgvertrekker (gecodeerd, cfr. infra) + kwalificatie, identificatienummer voorschrijver (gecodeerd, cfr. infra) + kwalificatie, nummer instelling, dienst/ galenische vorm magistrale bereiding, prestatieplaats/nummer (publieke) apotheek, regime van de uitgaven, opnamedatum/jaar-maand facturering, ontslagdatum, type factuur, datum laatste presta ...[+++]


÷ défaut de proposition la méthode et les caractéristiques des paramètres utilisées restent d'application; pour la responsabilité financière définitive de 2006 et de 2007, celles utilisées pour 2005 restent d'application, nonobstant le fait que les dépenses annuelles par régime sont remplacées par les dépenses prestées par régime définies à l'article 196bis, que la base des dépenses normatives du régime est remplacée par l'objectif budgétaire presté défini à l'article 196bis et que la clé de répartition normative est remplacée par la clé de répartition n ...[+++]

Bij gebrek aan een voorstel blijven de gebruikte methode en kenmerken van de parameters van toepassing; voor de definitieve financiële verantwoordelijkheid van 2006 en 2007 blijven deze gebruikt voor 2005 van toepassing, niettegenstaande het feit dat de jaarlijkse uitgaven per regeling worden vervangen door de in artikel 196bis gedefinieerde gepresteerde uitgaven per regeling, de basis van de normatieve uitgaven van de regeling wordt vervangen door de in artikel 196bis gedefinieerde gepresteerde begrotingsdoelstelling en de normatieve verdeelsleutel wordt vervangen door de gepresteerde normatieve verdeelsleutel.


Tableau 7 - Dépenses, effectif des bénéficiaires, coût moyen et évolution du coût moyen - Répartition par régime, par âge et par sexe Dépenses en 2010 (en milliers d’euros) FEMMES - HOMMES Âge Régime général Régime indépendant Total non-BIM BIM Total Total général 0 à 9 ans 292.262 376.974 96.344 132.060 897.640 30.318 40.944 71.261 968.902 10 à 19 ans 285.281 271.494 115.316 139.677 811.769 36.010 36.464 72.474 884.243 20 à 29 ans 557.218 305.952 158.830 142.314 1.164.314 37.003 26.716 63.719 1.228.033 30 à 39 ans 750.607 412.458 198 ...[+++]

Tabel 7 - Uitgaven, ledentallen, gemiddelde kostprijs en evolutie van de gemiddelde kostprijs - Per regeling, leeftijd en geslacht Uitgaven in 2010 (in duizenden EUR) VROUWEN - MANNEN Leeftijd Algemene regeling Regeling der zelfstandigen Algemeen Zonder voorkeurregeling Met voorkeurregeling Totaal Totaal totaal 0 tot 9 jaar 292.262 376.974 96.344 132.060 897.640 30.318 40.944 71.261 968.902 10 tot 19 jaar 285.281 271.494 115.316 139.677 811.769 36.010 36.464 72.474 884.243 20 tot 29 jaar 557.218 305.952 158.830 142.314 1.164.314 37.003 26.716 63.719 1.228.033 30 tot 39 jaar 750.607 412.458 198.365 189.739 1.551.169 65.606 58.743 124.349 ...[+++]


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Les dépenses pour prestations concernent les dépenses comptabilisées par les organismes assureurs pour l’incapacité de travail primaire, l’invalidité, le repos de maternité et les frais funéraires. Pour l’année 2001, ces dépenses s’élevaient à 115 milliards de BEF dans le régime général et à 6,2 milliards de BEF dans le régime des travailleurs indépendants.

De uitgaven voor prestaties bestaan uit de primaire arbeidsongeschiktheid, invaliditeit, moederschapsuitkering en begrafeniskosten.Voor het jaar 2001 beliepen deze uitgaven 115 miljard BEF in de algemene regeling en 6,2 miljard BEF in de regeling van de zelfstandigen.


Les dépenses pour prestations concernent les dépenses comptabilisées par les organismes assureurs pour l’incapacité de travail primaire, l’invalidité, le repos de maternité et les frais funéraires. Pour l’année 2000, ces dépenses s’élevaient à 107,8 milliards de BEF dans le régime général et à 5,7 milliards de BEF dans le régime des travailleurs indépendants.

De uitgaven voor prestaties bestaan uit de primaire arbeidsongeschiktheid, invaliditeit, moederschapsuitkering en begrafeniskosten.Voor het jaar 2000 beliepen deze uitgaven 107,8 miljard BEF in de algemene regeling en 5,7 miljard BEF in de regeling van de zelfstandigen.


Lors de la clôture des comptes, l'objectif budgétaire annuel global de l'assurance soins de santé visé à l'article 40, § 1er, après neutralisation des dépenses citées à l'article 197, § 3bis, est réparti entre le régime général et le régime des travailleurs indépendants proportionnellement aux dépenses pour prestations retenues, dans chacun des deux régimes de l'assurance soins de santé, dans ladite clôture des comptes.

Bij de afsluiting van de rekeningen wordt de globale jaarlijkse begrotingsdoelstelling van de verzekering voor geneeskundige verzorging, bedoeld in artikel 40, § 1, na de neutralisering van de uitgaven vermeld in artikel 197, § 3bis, uitgesplitst over de algemene regeling en de regeling voor de zelfstandigen evenredig met de uitgaven voor verstrekkingen die in elk van de twee regelingen van de verzekering voor geneeskundige verzorging in aanmerking zijn genomen, bij de voormelde afsluiting van de rekeningen.


Tableau 5 - Dépenses, effectif, coût moyen et évolution du coût moyen, par régime, par âge et par sexe Evolution du coût moyen par bénéficiaire de 2006 à 2007 (2006 = 100) FEmmes - HOmmes Âge Régime général Régime indépendant Total non BIM BIM Total Total général jusqu’à 9 ans 104,67 106,23 103,66 107,08 106,63 113,18 113,74 113,51 106,66 10 à 19 ans 105,59 104,60 112,00 114,61 107,73 105,89 114,68 110,39 107,78 20 à 29 ans 105,11 105,51 105,65 101,74 105,97 113,14 109,23 111,28 106,02 30 à 39 ans 105,19 105,45 102,65 100,73 105,82 10 ...[+++]

Tabel 5 - Uitgaven, ledentallen, gemiddelde kostprijs per regeling, leeftijd en geslacht en evolutie van de gemiddelde kostprijs Evolutie van de gemiddelde kostprijs per rechthebbende van 2006 tot 2007 (2006 = 100) VROUWEN - MANNEN Leeftijd Algemene regeling Regeling der zelfstandigen Algemeen Zonder voorkeurregeling Met voorkeurregeling Totaal Totaal totaal 0 tot 9 jaar 104,67 106,23 103,66 107,08 106,63 113,18 113,74 113,51 106,66 10 tot 19 jaar 105,59 104,60 112,00 114,61 107,73 105,89 114,68 110,39 107,78 20 tot 29 jaar 105,11 105,51 105,65 101,74 105,97 113,14 109,23 111,28 106,02 30 tot 39 jaar 105,19 105,45 102,65 100,73 105,82 10 ...[+++]


En bas à droite, un graphique donnant les dépenses moyennes par bénéficiaire en fonction du régime et du statut de bénéficiaire de l’intervention majorée (regimebim prend la valeur 10 pour les affiliés du régime général non-BIM, 11 pour le régime général BIM, 40 pour les indépendants non-BIM, et 41 pour les indépendants BIM).

Rechts onderaan geeft een grafiek de gemiddelde uitgaven per rechthebbende weer volgens regeling en volgens verzekeringsstatuut van de rechthebbende (variabele “regimebim” neemt de waarde 10 voor niet voorkeursgerechtigde rechthebbenden van de algemene regeling, 11 voor voorkeursgerechtigden van de algemenre regeiling, 40 voor de zelfstandigen zonder voorkeursrecht, en 41 voor de voorkeursgerechtigde zelfstandigen).


18. Le demandeur déclare que les données de population, de dépenses et pharmanet sont nécessaires pour délimiter le groupe-cible effectif de la généralisation du régime du tiers payant: les assurés sociaux et leur famille, bénéficiant d'une intervention majorée et/ou atteints d'une maladie chronique.

18. De aanvrager argumenteert dat de populatie-, uitgaven- en farmanetgegevens vereist zijn om de effectieve doelgroep voor de veralgemening van de derdebetalersregeling te isoleren: de sociaal verzekerden en hun gezinnen, met verhoogde tegemoetkoming en/of met een chronisch ziekte.




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régime de dépense ->

Date index: 2024-10-08
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