Il s'agit par exemple d'arriver d'ici 2003 à une part de marché de 4 % pour les produits labellisés comme provenant de la production socialement responsable, d'encourager une alimentation plus équilibrée comportant une part accrue de légumes (plus 8 kg entre 1999 et 2003), de stimuler l'achat de produits portant le label européen, de réduire de 7,5 % la consommation d'énergie des ménages pour 2010, de sensibiliser le grand public afin de lutter contre le surendettement des ménages, etc.
Voorbeelden zijn : het bereiken van een marktaandeel van 4 % voor producten met een keurmerk voor sociaal verantwoorde productie tegen 2003, het stimuleren van een evenwichtiger voedingspatroon met een groter aandeel van groenten (plus 8 kg tussen 1999 en 2003), het stimuleren van de aankoop van producten met een Europees keurmerk, een vermindering van het energieverbruik van de gezinnen met 7,5 % tegen 2010, sensibilisatie om overmatige schuldenlast bij gezinnen te bestrijden, enz.