Elle est constituée d'une redevance de base multipliée par des coefficients reflétant: - la longueur du tronçon; - l'importance commercia
le du tronçon; - l'équipement technique du tronçon; - la charge du train; - la priorité demandée; - les jour et heure de circulation. la redevance d'utili
sation des gares et installations est constituée d'une redevance de base multipliée par des coefficients reflétant: - la nature et l'importance desdites installations; - leur affectation (voyageurs ou marchandises); - le type d'utilisati
on (gare d ...[+++]'origine, terminale, intermédiaire).Het bestaat uit een basisrecht vermenigvuldigd met coëfficiënten voor: - de lengte van het lijnvak; - het commercieel belang van het lijnvak; - de technische uitrusting van het lijnvak; - de last van de trein; - de gevraagde prioriteit; - de dagen en uren van het verkeer. Het recht voor het gebruik van de stations en installaties bestaat uit een basisrecht vermenigvuldigd met coëfficiënten voor: - de aard en het belang van de betrokken installaties; - hun bestemming (reizigers of goederen); - het gebruikstype (station van oorsprong of bestemming of tussenstation).