2. Les différents paramètres pris en compte sont: - L'adéquati
on entre le type de matériel et la desserte (nombre d'arrêts, nombre de voyageurs, etc.); - Les caractéristiques/ limites de l'infrastructure (la tension utilis
ée sur la ligne, la vitesse maximale, la configuration de la
gare (gare de tête de ligne ou non), les systèmes de signalisation de la ligne, l'infrastructure à l'étranger qui requiert des homologations particulières du matériel (cas du trafic transfronta
...[+++]lier), etc.; - L'emplacement des ateliers (chaque série de matériel étant affectée à un atelier en particulier); - Un équilibre concernant l'offre en matériel entre les différentes grandes lignes, particulièrement concernant le matériel le plus moderne (AM96, I11, Desiro, M6, T18).2. De verschillende parameters waarmee rekening gehouden wordt, zijn: - De afst
emming van het type materieel op de bediening (aantal stopplaatsen, aantal reizigers enzovoort); - Kenmerken/ beperkingen van de infrastructuur (de gebruikte spanning van de lijn, de maximale snelheid, de c
onfiguratie van het station (bijvoorbeeld al dan niet kopstation), signalisatiesystemen van de lijn, de infrastructuur van het buitenland die bijzondere homologaties van het materieel vergt (geval grensverkeer), en zo meer; - De locatie van de werkplaat
...[+++]sen (elke materieelreeks is toegewezen aan een bepaalde werkplaats); - Een evenwichtig materieelaanbod tussen de verschillende grote lijnen, in het bijzonder wat betreft het modernere materieel (AM96, I11, Desiro's, M6, T18).