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Déficit budgétaire global
Déficit global du secteur public
Déficit public

Vertaling van "déficit public global " (Frans → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


déficit budgétaire global, subventions incluses

globaal gegrotingstekort, inclusief schenkingen


déficit global du secteur public

totaal tekort van de overheidssector


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Le déficit public global de la zone euro devrait, à politique constante, diminuer et passer de 2,1 % du PIB en 2015 (UE: 2,4 %) à 1,9 % en 2016 (UE: 2,1 %) et 1,6 % en 2017 (UE: 1,8 %).

Het overheidstekort in de eurozone als geheel zal naar verwachting dalen van 2,1 % van het bbp in 2015 (2,4 % in de EU) tot 1,9 % in 2016 (2,1 % in de EU) en 1,6 % in 2017 (1,8 % in de EU), in de veronderstelling dat het beleid ongewijzigd blijft.


Réponse : Le déficit public global communiqué sur la base d'une évaluation provisoire pour 1997 le 5 janvier 1998 couvrait tant l'impasse laissée par le gouvernement national, que celle des autres entités, y compris les régions et les communautés.

Antwoord : Het totale overheidstekort dat op 5 januari 1998 werd bekendgemaakt op basis van een voorlopige evaluatie voor 1997 betreft zowel het tekort van de nationale regering als dat van de andere entiteiten met inbegrip van de gewesten en de gemeenschappen.


« , afin de limiter le déficit public global à moins de 3 p.c. du produit intérieur brut en 1997».

« om het globale overheidstekort in 1997 te beperken tot minder dan 3 pct. van het bruto binnenlands produkt».


En ce qui concerne les statistiques demandées, elles sont reprises au tableau en annexe selon une version provisoire des comptes plus récente, selon laquelle le déficit public global de 1997 serait revu à 2,3 % au lieu de 2,4 %.

De bijgaande tabel bevat de gevraagde statistieken opgemaakt op basis van een meer recente voorlopige versie van de rekeningen die aangeeft dat het totale overheidstekort van 1997 wordt teruggebracht tot 2,3 % in plaats van 2,4 %.


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« , afin de limiter le déficit public global à moins de 3 p.c. du produit intérieur brut en 1997».

« om het globale overheidstekort in 1997 te beperken tot minder dan 3 pct. van het bruto binnenlands produkt».


(3 bis) Vu la situation économique exceptionnelle actuelle, de nombreux États membres connaissent un déficit public global de plus de 3 % du PIB et font l'objet d'une "procédure de déficit excessif".

(3 bis) Onder de huidige buitengewone economische omstandigheden worden veel lidstaten geconfronteerd met overheidstekorten van meer dan 3% van het bbp en zijn voorwerp van de procedure bij buitensporige tekorten.


Concernant la référence à l'article 78 de la Constitution, un membre estime que, dans l'exposé des motifs, le Gouvernement envisage de limiter le déficit public global.

In verband met de verwijzing naar artikel 78 van de Grondwet is een lid van mening dat de Regering in de memorie van toelichting verklaart het totale overheidstekort te willen beperken.


réalise, de préférence en coordination avec les institutions supérieures de contrôle nationales, un audit global indépendant des comptes publics de tous les sous-secteurs des administrations publiques, en vue d'en évaluer la fiabilité, l'exhaustivité et l'exactitude pour les besoins de la procédure concernant les déficits excessifs, et fait rapport sur les résultats de cet audit.

de uitvoering van en rapportage over een alomvattende onafhankelijke audit van de openbare rekeningen van alle subsectoren van de algemene overheid, bij voorkeur in coördinatie met nationale hoge controle-instanties, met de bedoeling de betrouwbaarheid, volledigheid en juistheid van deze overheidsrekeningen te beoordelen voor de toepassing van de buitensporigtekortprocedure.


2. estime que des stratégies crédibles d'assainissement budgétaire axées sur le long terme demeurent une nécessité en raison des niveaux élevés de l'endettement public et de l'endettement privé ainsi que des déficits publics dans certains États membres et de la difficulté de ramener les finances publiques sur une trajectoire durable, de sorte que les marchés financiers exercent de fortes pressions; rappelle que, dans l'ensemble, les déficits publics ont été réduits jusqu'à présent grâce à des efforts soutenus d'assainissement; relèv ...[+++]

2. is van mening dat geloofwaardige langetermijnstrategieën voor begrotingsconsolidatie noodzakelijk blijven, gezien het hoge niveau van de overheids- en particuliere schulden en van de begrotingstekorten in sommige lidstaten, en gelet op de problemen die zij ondervinden om hun overheidsfinanciën weer in duurzame richting om te buigen, waarbij van de zijde van de financiële markten zware druk wordt uitgeoefend; wijst er nogmaals op dat het terugdringen van de totale overheidstekorten tot dusver alleen mogelijk is geweest dankzij vergaande consolidatie-inspanningen; merkt op dat de Commissie momenteel voor 2013 een negatieve groei van h ...[+++]


B. considérant que la reprise économique est beaucoup plus lente que prévu, que le taux de croissance moyen est chiffré à 0,8% pour 2002 et devrait être de seulement 1,8% pour 2003 et que, dans la zone euro, le déficit public global devrait passer, en 2002, à 2,3% du PIB,

B. overwegende dat het economisch herstel veel trager verloopt dan verwacht en dat de gemiddelde groei wordt geraamd op 0,8% in 2002 en in 2003 volgens schattingen slechts 1,8% zal bedragen, en overwegende dat het algehele overheidstekort in de Eurozone in 2002 naar verwachting zal toenemen tot 2,3% van het BBP,




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Date index: 2020-12-25
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