Enfin, en ce qui concerne l'épreuve en vue d'obtenir la qualification de groupe des avions multimoteurs de moins de 5.700 kg prévue aux articles 22 à 26 de l'arrêté ministériel du 23 juin 1969 précité, l'épreuve obligatoire en Belgique qui consiste à atterrir entre des repères un moteur inopérant, le candidat étant seul à bord, n'est pas pratiquée à la BAS sur l'avion Seneca et ce pour des raisons météorologiques et d'équipement d'avion.
Wat ten slotte de proef voor het verkrijgen van de bevoegdverklaring voor de groep van de meermotorige vliegtuigen van minder dan 5.700 kg betreft, bepaald in de artikelen 22 tot 26 van het ministerieel besluit van 23 juni 1969, wordt de in België verplichte proef die erin bestaat met één uitgeschakelde motor tussen bakens te landen terwijl de kandidaat alleen aan boord is, bij de BAS niet op het Seneca-vliegtuig uitgevoerd om meteorologische redenen en wegens de uitrusting van het vliegtuig.