....2.5. Responsabilité Est responsable du soutien et des services à l'utilisateur, de la gestion de la collection, de l'ouverture au public, de la logistique et de l'administration, de la communication et de RP dans les limites définies par le bibliothécaire/gestionnaire de l'information, et en fait rapport. ...
- Het kunnen zorgen voor een infrastructuur aangepast aan de noden van de gebruikers - Het kunnen doen van voorstellen om de inkomsten te vergroten (inclusief het zoeken naar ad hoc of externe financiering) - Het kunnen afstemmen van de planning op de vaardigheden van de medewerkers, op de duur en volgorde van de opdrachten en
het kunnen rekening houden met wijzigende omstandigheden - Het kunnen bevorderen van de teamgeest en het kunnen oplossen van spanningen en problemen tussen medewerkers - Het kunnen doen van voorstellen ter verbetering van het beleid (personeel, investering preservatie en conservatie, collectie ...) - Het kunnen aan
...[+++]passen van de stijl van leiding geven aan de medewerkers - Het kunnen optimaliseren van de zoekomgeving - Het kunnen actief op zoek gaan naar mogelijkheden om werkprocessen en dienstverlening te optimaliseren - Het kunnen ontwikkelen of participeren in innovatieve (onderzoeks)projecten (nationaal of internationaal) - Het kunnen streven naar maximale klantgerichtheid en toegankelijkheid - Het kunnen beantwoorden van gespecialiseerde inhoudelijke en IT-vragen Motorische vaardigheden - Het voorzichtig en deskundig kunnen omgaan met objecten - Het hanteren van lasten en langdurig rechtstaan 2.2.3. Context Omgevingscontext - Het beroep wordt uitgeoefend in een bibliotheek, informatiedienst, leercentrum of documentatiecentrum - Het beroep wordt uitgeoefend binnen de context van een overkoepelende organisatie die de doelstellingen en het werkingskader mee bepaalt (gemeente, onderwijsinstelling, overheid, non-profitorganisaties, bedrijf ...) - De beroepsbeoefenaar is alert voor en anticipeert op maatschappelijke en technologische ontwikkelingen en de impact daarvan op de rol van de bibliotheek - Klantenstromen wijzigen volgens uur van de dag, dag van de week, periode van het jaar - De beroepsbeoefenaar moet kunnen omgaan met een grote verscheidenheid aan bezoekers die door brede maatschappelijke veranderingen (diversiteit, verjonging, vergri ...