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Vertaling van "rétroviseurs et d’équipement " (Frans → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


réseau d'équipements de soins

netwerk van zorgvoorzieningen




rétroviseur intérieur anti-éblouissant | rétroviseur jour/ nuit

achteruitkijkspiegel met dag-en nachtstand | antiverblindende binnenachteruitkijkspiegel | antiverblindingsbinnenspiegel


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équipement collectif [ équipement public | équipements collectifs ]

gemeenschapsvoorzieningen




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[33] proposition de directive du Parlement européen et du Conseil concernant le rapprochement des législations des Etats membres relatives aux rétroviseurs et aux systèmes supplémentaires de vision indirecte ainsi qu'à la réception des véhicules équipés de ces dispositifs et modifiant la directive 71/156/CEE du Conseil [COM(2001)811 final du 7 janvier 2002, JO C126E du 28.5.2002, p.125]

[33] Voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de lidstaten inzake de typegoedkeuring van spiegels en aanvullende systemen voor indirect zicht en van voertuigen met deze voorzieningen, tot wijziging van Richtlijn 71/156/EEG van de Raad [COM(2001) 811 def. van 7 januari 2002, PB C126E van 28.5.2002, blz. 125].


à l’exception des rétroviseurs, le débordement total des dispositifs et équipements ajoutés sur la largeur du véhicule ne doit pas dépasser 100 mm.

met uitzondering van achteruitkijkspiegels, mogen voorzieningen en apparatuur die in de breedterichting aan het voertuig worden toegevoegd in totaal niet meer dan 100 mm uitsteken.


Ces systèmes de caméra sont donc officiellement reconnus comme au moins équivalents au niveau de sécurité des rétroviseurs actuels, ce qui permettra, comme vous le soulignez, de réduire la consommation de carburant des véhicules qui en seront équipés.

Deze camerasystemen zijn dus officieel erkend als ten minste gelijkwaardig op het vlak van de huidige achteruitkijkspiegels, wat, zoals u zelf onderstreept, het mogelijk zal maken om het brandstofverbruik van voertuigen die hiermee zullen worden uitgerust, te verminderen.


Cet amendement vise à compléter l'article 43, § 3, de l'arrêté royal du 15 mars 1968 portant règlement général sur les conditions techniques auxquelles doivent répondre les véhicules automobiles et leurs remorques, leurs éléments ainsi que les accessoires de sécurité afin que les autocars soient également soumis à l'obligation d'être équipés d'un rétroviseur anti-angle mort.

Dit amendement strekt ertoe wijzigingen aan te brengen in het voorgestelde artikel 43, § 3, van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen, opdat ook autocars verplicht zouden worden uitgerust met een dode- en blindehoekspiegel.


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« 5º Tous les véhicules à moteur des catégories M2, M3, N2 et N3 doivent être équipés d'un « rétroviseur anti-angle mort » ou d'un autre accessoire qui, selon l'Institut belge pour la sécurité routière, offre des garanties suffisantes pour la sécurité des autres usagers de la route».

« 5º Alle motorvoertuigen van de categorieën M2, M3, N2 en N3 moeten uitgerust zijn met een « dode- en blindehoekspiegel » of met een ander hulpmiddel dat volgens het Belgisch Instituut voor de verkeersveiligheid voldoende waarborgen biedt voor de veiligheid van de andere weggebruikers».


« 5º Tous les véhicules à moteur des catégories N2 et N3 doivent être équipés d'un « rétroviseur anti-angle mort » ou d'un autre accessoire qui, selon l'Institut belge pour la sécurité routière, offre des garanties suffisantes pour la sécurité des autres usagers de la route».

« 5º Alle motorvoertuigen van de categorieën N2 en N3 moeten uitgerust zijn met een « dode en blinde hoek-spiegel » of met een ander hulpmiddel dat volgens het Belgisch Instituut voor de verkeersveiligheid voldoende waarborgen biedt voor de veiligheid van de andere weggebruikers».


Considérant qu'il est dès lors urgent d'adapter l'article 43, § 3, de l'arrêté royal du 15 mars 1968 portant règlement général sur les conditions techniques auxquelles doivent répondre les véhicules automobiles et leurs remorques, leurs éléments ainsi que les accessoires de sécurité, afin que tous les véhicules à moteur des catégories N2 et N3 soient obligatoirement équipés d'un « rétroviseur anti-angle mort » ou d'un autre dispositif permettant au conducteur d'apercevoir les usagers se trouvant à droite de son véhicule, notamment lorsqu'il vire à droite à un carrefour;

Overwegende dat er daarom dringend nood is aan een aanpassing van artikel 43, § 3, van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende het algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen, om alle motorvoertuigen van categorie N2 en N3 verplicht uit te rusten met een « dode en blinde hoek-spiegel » (dobli-spiegel) of met een ander hulpmiddel dat ertoe strekt dat de bestuurder weggebruikers die zich rechts van zijn voertuig bevinden opmerkt, onder meer bij het rechts afslaan op een kruispunt;


Le véhicule est équipé des rétroviseurs prescrits dans la partie 2 de l’annexe III de la directive 2003/97/CE.

Het voertuig wordt uitgerust met de in bijlage III, punt 2, bij Richtlijn 2003/97/EG voorgeschreven achteruitkijkspiegels.


la maîtrise du véhicule, en tenant compte des éléments suivants: utilisation correcte de la ceinture de sécurité, des rétroviseurs, de l'appuie-tête, du siège; utilisation correcte des feux et autres équipements; utilisation correcte de l'embrayage, de la boîte de vitesses, de l'accélérateur, des systèmes de freinage (y compris le troisième système de freinage, le cas échéant), de la direction; contrôle du véhicule sous différentes circonstances, à différentes vitesses; stabilité de la position sur la chaussée; poids, dimensions et caractéristiques du véhicule; le poids et le type de charge (catégories BE, C, CE, C1, C1E, DE et D1E uniquement); le confort des passagers (catégories D, DE, D1 et D1E uniquement) (pas d'accélération brut ...[+++]

Beheersing van het voertuig. Hierbij moet worden gekeken naar: correct gebruik van de veiligheidsgordels, achteruitkijkspiegels, hoofdsteunen, zitplaats; correct gebruik van verlichting en andere voorzieningen; correct gebruik van de koppeling, versnellingsbak, gaspedaal, reminrichting (inclusief de derde reminrichting, indien aanwezig), stuurinrichting; beheersing van het voertuig onder uiteenlopende omstandigheden, bij verschillende snelheden; evenwichtig rijgedrag; gewicht, afmetingen en eigenschappen van het voertuig; gewicht en type lading (alleen categorieën BE, C, CE, C1, C1E, DE, D1E); het comfort van de passagiers (alleen categorieën D, DE, D1, D1E) (niet te snel optrekken, soepel rijgedrag en gelijkmatig remmen).


« L'intervention financière dans le cadre de l'inspection technique n'est pas la seule initiative décidée pour l'équipement des camions déjà en circulation de rétroviseurs ou de caméras sans angle mort.

" De financiële tegemoetkoming in het kader van de technische keuring is zeker niet het enige initiatief geweest dat erop gericht is de bestaande vrachtwagens uit te rusten met dodehoekcamera's of -spiegels.


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