Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Traduction de «within the existing financial framework » (Français → Néerlandais) :

An approach within the framework of educational informatics », Acta Systemica, 6, 2006.

An approach within the framework of educational informatics, in : Acta Systemica, 6, 2006.


– vu les documents de travail des services de la Commission intitulés «Financial Instruments in Cohesion Policy» (SWD(2012)0036) et «Elements for a Common Strategic Framework 2014 to 2020 - the European Regional Development Fund, the Cohesion Fund, the European Agricultural Fund for Rural Development and the European Maritime and Fisheries Fund» (SWD(2012)0061) («Cadre stratégique commun pour les Fonds structurels et de cohésion»),

– gezien de werkdocumenten van diensten van de Commissie getiteld „Financial Instruments in Cohesion Policy” (SWD(2012)0036) (Financiële instrumenten in cohesiebeleid) en „Bouwstenen voor een gemeenschappelijk strategisch kader 2014-2020 voor het Europees Fonds voor regionale ontwikkeling, het Europees Sociaal Fonds, het Cohesiefonds, het Europees Landbouwfonds voor plattelandsontwikkeling en het Europees Fonds voor maritieme zaken en visserij” (SWD(2012)0061) (Gemeenschappelijk strategisch kader voor de structuur- en cohesiefondsen),


– vu les documents de travail des services de la Commission intitulés "Financial Instruments in Cohesion Policy" (SWD(2012)36) et "Elements for a Common Strategic Framework 2014 to 2020 - the European Regional Development Fund, the Cohesion Fund, the European Agricultural Fund for Rural Development and the European Maritime and Fisheries Fund" (SWD(2012) 61) ("Cadre stratégique commun pour les Fonds structurels et de cohésion"),

– gezien de werkdocumenten van diensten van de Commissie getiteld "Financial Instruments in Cohesion Policy" (SWD(2012)36) (Financiële instrumenten in cohesiebeleid) en "Bouwstenen voor een gemeenschappelijk strategisch kader 2014-2020 voor het Europees Fonds voor regionale ontwikkeling, het Europees Sociaal Fonds, het Cohesiefonds, het Europees Landbouwfonds voor plattelandsontwikkeling en het Europees Fonds voor maritieme zaken en visserij" (SWD(2012) 61) (Gemeenschappelijk strategisch kader voor de structuur- en cohesiefondsen),


– vu le Livre vert intitulé "Vers un réseau d'énergie européen sûr, durable et compétitif", ainsi que le document de travail qui l'accompagne, intitulé "Oil infrastructures: An assessment of the existing and planned oil infrastructures within and towards the EU" (COM(2008)0737),

- gezien het groenboek "Towards a Secure, Sustainable and Competitive European Energy Network", met het begeleidende document: "Oil Infrastructures: An assessment of the existing and planned oil infrastructures within and towards the EU"{(OM(2008)737),


– vu le livre vert intitulé "Vers un réseau d'énergie européen sûr, durable et compétitif", et le document annexé intitulé: "Oil Infrastructures: An assessment of the existing and planed oil infrastructures within and towards the EU" (COM(2008)737),

- gezien het Groenboek "Towards a Secure, Sustainable and Competitive European Energy Network", met het begeleidende document: Oil Infrastructures: An assessment of the existing and planned oil infrastructures within and towards the EU{COM(2008)737},


[11] Voir notamment: Accord européen sur un code de conduite volontaire relatif à l'information précontractuelle concernant les prêts au logement: deuxième rapport de progrès sur l'état de mise en œuvre dans l'UE (Ndt: n'existe qu'en anglais), European Banking Industry Committee, 13 décembre 2005. Ce document a confirmé que, sur certains marchés, l'adhésion au code et sa mise en œuvre étaient presque totales, mais que sur d'autres, la situation était moins satisfaisante. Voir également: Monitoring the Update and Effectiveness of the Voluntary Code of Conduct on Pre-Contractual Information for Home Loans , Institute for ...[+++]

[11] Zie bijvoorbeeld: European Agreement on a Voluntary Code of Conduct on Pre-contractual Information for Home Loans: Second Progress Report on Implementation in the European Union , European Banking Industry Committee, 13.12.2005. Daarin wordt bevestigd dat hoewel de Code op sommige markten bijna voor 100% werd nageleefd en toegepast, de situatie op andere markten minder bevredigend was. Zie ook: Monitoring the Update and Effectiveness of the Voluntary Code of Conduct on Pre-Contractual Information for Home Loans , Institute for Financial Services, 17.6.2003.


The project aims to reinforce existing labour migration management capacities, trough the creation of a stable multilateral framework, training activity addressing public officials as well as counselling activity on implementation structures. The project activities will develop in three phases: Analysis on the field and definition of a working plan: the Steering Committee; Training, ICT counselling and internships; and dissemination of the foreign workers lists in the Italian labour market.

The project aims to reinforce existing labour migration management capacities, trough the creation of a stable multilateral framework, training activity addressing public officials as well as counselling activity on implementation structures The project activities will develop in three phases: Analysis on the field and definition of a working plan: the Steering Committee; Training, ICT counselling and internships; and dissemination of the foreign workers lists in the Italian labour market.


(122) Voir p. 5-27 de l'étude précitée de l'université de Cranfield qui estime: "To some extent, subsidisation of air services within the PSO framework can be interpreted as an indirect subsidy to an airport.

(122) Zie blz. 5-27 van de genoemde door de universiteit van Cranfield uitgevoerde studie waarin het volgende wordt gesteld: "To some extent, subsidisation of air services within the PSO framework can be interpreted as an indirect subsidy to an airport.


[36] CRPM, « Vers une nouvelle politique régionale », mai 2001, document où il est écrit que l'effort communautaire doit se situer entre 0,55 et 0,65 % du PIB communautaire ; Yorkshire and the Humber European strategy board, novembre 2001 : « The current limit on the budget for cohesion - 0.45 % - is inadequate given the extent of the problems faced by the Accession States and the on-going problems that exist within the current EU 15 that will not be resolved by 2006 » ; Summary of views from the regions of Eastern Finland, August 2001 ; EUROCITIES réponse au deuxième rapport sur la cohésion, juillet 2001 ; Note ...[+++]

[36] CRPM, "Vers une nouvelle politique régionale" [Op naar een nieuw regionaal beleid], mei 2001, document waarin wordt vermeld dat de communautaire bijdrage moet liggen tussen 0,55 en 0,65% van het Europese BBP; Yorkshire and the Humber European strategy board, november 2001: "The current limit on the budget for cohesion - 0.45% - is inadequate given the extent of the problems faced by the Accession States and the on-going problems that exist within the current EU 15 that will not be resolved by 2006"; Summary of views from the regions of Eastern Finland, August 2001; EUROCITIES reactie op het tweede cohesievers ...[+++]


Expresses the wish that, within the existing financial framework and the decision-making procedures of these instruments, an increase of the share of the contribution to the implementation of environmental priorities in these countries, including priorities set through the national environmental action programme, should be considered.

Uit de wens dat een verhoging van het aandeel van de bijdrage aan de uitvoering van de milieuprioriteiten in die landen, met inbegrip van de prioriteiten die in de nationale milieuactieprogramma's zijn vastgelegd, binnen het bestaande financiële kader en de besluit- vormingsprocedures van die instrumenten in overweging wordt genomen.




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

within the existing financial framework ->

Date index: 2022-10-27
w