Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Actie ter bestrijding van kartels
Actie ter bestrijding van monopolies
Actie uit ongegronde vermogensvermeerdering
Actie uit ongegronde verrijking
Actie uit verrijking zonder oorzaak
Actie van de Europese Unie
Acties rond monetair beleid bepalen
Acties rond monetair beleid vastleggen
CTA
Call-to-action
Class action
Collectief beroep
Collectief verhaal
Collectieve actie
Communautaire actie
Digitale oproep tot actie ontwerpen
EU-actie
Een strategie omzetten in concrete actie en doelen
Groepsvordering
Innovatieve actie
Innoverende actie
Kartelvoorschriften
Mechanisme voor collectief verhaal
Plannen omzetten in daden
Representatieve actie
Strategieën omzetten in actie en doelstellingen
Strategieën vertalen in activiteiten en doelstellingen
Vordering wegens ongerechtvaardigde verrijking

Vertaling van "33 acties " (Nederlands → Duits) :

TERMINOLOGIE
Overeenkomst overleg Gemeenschap-Cost inzake een gecoördineerde actie betreffende het effect van behandelingen op de fysische eigenschappen van levensmiddelen (actie Cost 90) (Actie COST 90 bis)

Konzertierungsabkommen Gemeinschaft-COST über eine konzertierte Aktion auf dem Gebiet der Auswirkungen von Behandlungen auf die physikalischen Eigenschaften von Lebensmitteln (COST-Aktion 90)


EU-actie [ actie van de Europese Unie | communautaire actie ]

EU-Aktion [ Aktion der Europäischen Union | EG-Aktion ]


actie uit ongegronde vermogensvermeerdering | actie uit ongegronde verrijking | actie uit verrijking zonder oorzaak | vordering wegens ongerechtvaardigde verrijking

Klage aus ungerechtfertigter Bereicherung


een strategie omzetten in concrete actie en doelen | strategieën omzetten in actie en doelstellingen | plannen omzetten in daden | strategieën vertalen in activiteiten en doelstellingen

eine Strategie in Aufgaben und Zielsetzungen verwandeln | Strategie in Aktionen und Ziele umwandeln | Strategie in Maßnahmen und Ziele umwandeln


call-to-action | strategieën ontwikkelen om het publiek via digitale middelen tot actie op te roepen | CTA | digitale oproep tot actie ontwerpen

CTA | digitalen Beteiligungsaufruf gestalten | digitale Beteiligungsanforderungen konzipieren | digitalen Beteiligungsaufruf konzipieren


kartelvoorschriften [ actie ter bestrijding van kartels | actie ter bestrijding van monopolies ]

Kartellgesetzgebung [ Maßnahme gegen die Monopolbildung | Maßnahme gegen Zusammenschlüsse ]


acties rond monetair beleid bepalen | acties rond monetair beleid vastleggen

geld- und währungspolitische Maßnahmen bestimmen


innovatieve actie | innoverende actie

innovative Maßnahme


collectief verhaal [ class action | collectief beroep | collectieve actie | groepsvordering | mechanisme voor collectief verhaal | representatieve actie ]

kollektiver Rechtsschutz [ kollektiver Rechtsbehelf | Mechanismus der kollektiven Rechtsdurchsetzung | Sammelklage | Verbandsklage ]


Waalse Minister van Sociale Actie, Huisvesting en Gezondheid

Wallonischer Minister der Sozialen Maßnahmen, des Wohnungswesens und des Gesundheitswesens
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
33. merkt op dat de interne controleur eind 2012 van oordeel was dat 73 acties nog moesten worden uitgevoerd, waaronder twee acties van kritiek belang, 35 acties met een aanzienlijk risico en 36 acties met een gematigd risico; stelt met voldoening vast dat in 2012 80 acties, waaronder de twee acties van kritiek belang, volledig zijn uitgevoerd en daarom afgesloten zijn; spoort alle betrokken directoraten-generaal aan zich te blijven inspannen om hun beheers- en controleprocedures te verbeteren; verzoekt de interne controleur strakkere tijdschema's vast te stellen voor nog uit te voeren acties; verzoekt de interne controleur de Begrot ...[+++]

33. stellt fest, dass der Interne Prüfer die Ansicht vertreten hat, dass bis Ende 2012 73 Maßnahmen noch umgesetzt werden müssen, darunter zwei kritische Maßnahmen, 35 Maßnahmen, die ein erhebliches Risiko in sich bergen, und 36 Maßnahmen, bei denen ein mäßiges Risiko besteht; nimmt mit Genugtuung zur Kenntnis, dass 2012 80 Maßnahmen, darunter zwei kritische Maßnahmen, vollständig durchgeführt wurden und somit abgeschlossen sind; ersucht alle betroffenen Generaldirektionen, ihre Bemühungen um eine Verbesserung ihrer jeweiligen Management- und Kontrollverfahren fortzuführen; fordert den Internen Prüfer auf, strengere Zeitpläne für die ...[+++]


33. merkt op dat de interne controleur eind 2012 van oordeel was dat 73 acties nog moesten worden uitgevoerd, waaronder twee acties van kritiek belang, 35 acties met een aanzienlijk risico en 36 acties met een gematigd risico; stelt met voldoening vast dat in 2012 80 acties, waaronder de twee acties van kritiek belang, volledig zijn uitgevoerd en daarom afgesloten zijn; spoort alle betrokken directoraten-generaal aan zich te blijven inspannen om hun beheers- en controleprocedures te verbeteren; verzoekt de interne controleur strakkere tijdschema's vast te stellen voor nog uit te voeren acties; verzoekt de interne controleur de Begrot ...[+++]

33. stellt fest, dass der Interne Prüfer die Ansicht vertreten hat, dass bis Ende 2012 73 Maßnahmen noch umgesetzt werden müssen, darunter zwei kritische Maßnahmen, 35 Maßnahmen, die ein erhebliches Risiko in sich bergen, und 36 Maßnahmen, bei denen ein mäßiges Risiko besteht; nimmt mit Genugtuung zur Kenntnis, dass 2012 80 Maßnahmen, darunter zwei kritische Maßnahmen, vollständig durchgeführt wurden und somit abgeschlossen sind; ersucht alle betroffenen Generaldirektionen, ihre Bemühungen um eine Verbesserung ihrer jeweiligen Management- und Kontrollverfahren fortzuführen; fordert den Internen Prüfer auf, strengere Zeitpläne für die ...[+++]


Art. 47. In afwijking van artikel 26, § 1, van het decreet van 15 december 2011 houdende organisatie van de begroting en van de boekhouding van de diensten van de Waalse Regering, worden de Minister van Sociale Actie en Gezondheid en de Minister van Begroting ertoe gemachtigd om vastleggingskredieten over te dragen tussen basisallocaties 33.02, 33.05, 33.06 van programma 12, basisallocaties 01.02 en 33.01 van programma 11, basisallocaties 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 en 52.82 van programma 13, basisallocaties 33.01, 33.02, 33.66 en 52.02 van programma 14, en 41.03 van programma 15 van organisatieafdeling 17.

Art. 47 - In Abweichung von Artikel 26, § 1 des Dekrets vom 15. Dezember 2011 zur Organisation des Haushaltsplans und der Buchführung der Dienststellen der Wallonischen Regierung werden der Minister für Gesundheit und soziale Maßnahmen und der Minister für Haushalt dazu ermächtigt, Verpflichtungsermächtigungen zwischen den Basisartikeln 33.02, 33.05, 33.06 des Programms 12, 01.02 und 33.01 des Programms 11, 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 und 52.82 des Programms 13, 33.01, 33.02, 33.66 und 52.02 des Programms 14 und 41.03 des Programms 15 des Organisationsbereichs 17 zu übertragen.


De in het kader van lid 1, onder a) en b), verleende steun mag de in bijlage I vastgestelde maximale steunpercentages niet overschrijden. Die maximale steunpercentages mogen overeenkomstig de in bijlage I vastgestelde steunpercentages worden verhoogd wanneer het gaat om jonge landbouwers, om collectieve investeringen, waaronder investeringen in verband met een fusie van producentenorganisaties, en om geïntegreerde projecten in het kader waarvan uit hoofde van meer dan één maatregel steun wordt verleend, om investeringen in gebieden met natuurlijke en andere specifieke beperkingen zoals bedoeld in artikel 33, om investeringen in verband met concrete acties overeenko ...[+++]

3. Die Beihilfe gemäß Absatz 1 Buchstaben a und b wird auf die in Anhang I festgesetzten Höchstsätze beschränkt. Diese Höchstsätze können für Junglandwirte, für kollektive Investitionen, auch im Zusammenhang mit einem Zusammenschluss von Erzeugerorganisationen, für integrierte Projekte, die im Rahmen von mehr als einer Maßnahme gefördert werden, für Investitionen in aus naturbedingten und anderen spezifischen Gründen benachteiligten Gebieten gemäß Artikel 33, für Investitionen im Zusammenhang mit Vorhaben nach den Artikeln 29 und 30 und für Vorhaben, die im Rahmen der EIP „Landwirtschaftliche Produktivität und Nachhaltigkeit“ unterstützt ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Art. 53. In afwijking van artikel 26, § 1, van het decreet van 15 december 2011 houdende organisatie van de begroting en van de boekhouding van de Diensten van de Waalse Regering, worden de Minister van Sociale Actie en Gezondheid en de Minister van Begroting ertoe gemachtigd om vastleggingskredieten over te dragen tussen basisallocaties 33.02, 33.05, 33.06 van programma 12, basisallocaties 01.02 en 33.01 van programma 11, basisallocaties 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 en 52.82 van programma 13, basisallocaties 33.01, 33.02, 33.66 en 52.02 van programma 14, en 41.03 van programma 15 van organisatieafdeling 17.

Art. 53 - In Abweichung von Artikel 26, § 1 des Dekrets vom 15. Dezember 2011 zur Organisation des Haushaltsplans und der Buchführung der Dienststellen der Wallonischen Regierung werden der Minister für Gesundheit und soziale Massnahmen und der Minister für Haushalt dazu ermächtigt, Verpflichtungsermächtigungen zwischen den Basisartikeln 33.02, 33.05, 33.06 des Programms 12, 01.02 und 33.01 des Programms 11, 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 und 52.82 des Programms 13, 33.01, 33.02, 33.66 und 52.02 des Programms 14 und 41.03 des Programms 15 des Organisationsbereichs17 zu übertragen.


Art. 45. In afwijking van artikel 15 van de gecoördineerde wetten op de Rijkscomptabiliteit worden de Minister van Sociale Actie en van Gezondheid en de Minister van Begroting ertoe gemachtigd om kredieten over te dragen tussen basisallocaties 33.02, 33.05, 33.06 van programma 12, 01.02 en 33.01 van programma 11, 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 en 52.82 van programma 13, 33.01, 33.02, 33.66 en 52.02 van programma 14, en 41.03 van programma 15 van organisatieafdeling 17.

Art. 45 - In Abweichung von Artikel 15 der koordinierten Gesetze über die Staatsbuchführung werden die Ministerin für soziale Massnahmen und Gesundheit und der Haushaltsminister dazu ermächtigt, Haushaltsmittelübertragungen zwischen den Basiszuwendungen 33.02, 33.05, 33.06 des Programms 12, 01.02 und 33.01 des Programms 11, 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 und 52.82 des Programms 13, 33.01, 33.02, 33.66 und 52.02 des Programms 14 und 41.03 des Programms 15 des Organisationsbereichs 17 vorzunehmen.


Art. 46. In afwijking van artikel 15 van de gecoördineerde wetten op de Rijkscomptabiliteit worden de Minister van Sociale Actie en van Gezondheid en de Minister van Begroting ertoe gemachtigd om kredieten over te dragen tussen basisallocaties 33.02, 33.05, 33.06 van programma 12, 01.02 en 33.01 va, programma 11, 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 en 52.82 van programma 13, 33.01, 33.02, 33.66 en 52.02 van programma 14, en 41.03 van programma 15 van organisatieafdeling 17.

Art. 46 - In Abweichung von Artikel 15 der koordinierten Gesetze über die Staatsbuchführung werden die Ministerin für soziale Massnahmen und Gesundheit und der Haushaltsminister dazu ermächtigt, Haushaltsmittelübertragungen zwischen den Basiszuwendungen 33.02, 33.05, 33.06 des Programms 12, 01.02 und 33.01 des Programms 11, des Programms 13 33.01, 33.02, 33.66, und 52.02 des Programms 14 und 41.03 des Programms 15 des Organisationsbereichs 17 vorzunehmen.


86. herinnert eraan dat de proefprojecten en voorbereidende acties die onder de begroting 2010 zijn goedgekeurd een totaalbedrag van 103,25 miljoen EUR aan VK vertegenwoordigen; onderstreept dat indien de begrotingsautoriteit voor 2011 proefprojecten en voorbereidende acties voor eenzelfde bedrag en volgens eenzelfde verdeling tussen de rubrieken goedkeurt, 56% van de marge onder rubriek 1a (en 33% van de marge onder rubriek 1b, 59% onder rubriek 3b en 37% onder rubriek 4) reeds opgebruikt zou zijn, ook al heeft het totale bedrag dat in de begroting 2010 voor dit terrein was aangemerkt, niet eens het volgens het IIA toegestane maximale ...[+++]

86. erinnert daran, dass die Pilotprojekte und vorbereitenden Maßnahmen, die im Rahmen des Haushaltsplans 2010 angenommen wurden, insgesamt 103,25 Mio. EUR in VE in allen Rubriken ausmachten; betont, dass, wenn die Haushaltsbehörde für das Jahr 2011 Pilotprojekte und vorbereitende Maßnahmen auf einem vergleichbaren Niveau und mit einer ähnlichen Aufteilung auf die Rubriken beschließen sollte, 56 % des Spielraums unter der Rubrik 1a (und 33 % des Spielraums unter der Rubrik 1b, 59 % unter der Rubrik 3b, und 37 % unter der Rubrik 4) bereits aufgebraucht wären, obwohl der für diesen Zweck im Haushaltsplan 2010 veranschlagte Gesamtbetrag no ...[+++]


Art. 54. In afwijking van artikel 15 van de gecoördineerde wetten op de Rijkscomptabiliteit worden de Minister van Sociale Actie en van Gezondheid en de Minister van Begroting ertoe gemachtigd om kredieten over te dragen tussen basisallocaties 33.02, 33.05 en 33.06 van programma 12, 01.02 en 33.01 van programma 11, 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 en 52.82 van programma 13, 33.02, 33.06 en 52.02 van programma 14, en 41.03 van programma 15 van organisatieafdeling 17.

Art. 54 - In Abweichung von Artikel 15 der koordinierten Gesetze über die Staatsbuchführung werden die Ministerin für soziale Massnahmen und Gesundheit und der Haushaltsminister dazu ermächtigt, Haushaltsmittelübertragungen zwischen den Basiszuwendungen 33.02, 33.05, 33.06 des Programms 12, 01.02 und 33.01 des Programms 11, 33.01, 33.05, 33.07, 33.19, 33.22 und 52.82 des Programms 13, 33.01, 33.02, 33.66 und 52.02 des Programms 14 und 41.03 des Programms 15 des Organisationsbereichs 17 vorzunehmen.


In het nieuwe voorstel van de Commissie bedraagt het aandeel van Actie 1 35% van de totale kosten en dat van Actie 2 33%.

Im neuen Vorschlag der Kommission beträgt der Anteil von Aktion 1 35 % der Gesamtkosten und der von Aktion 2 33 %.


w