Het idee hierachter is dat gedecentralise
erde besluitvorming door kennis van de situatie en specifieke vraag ter plaatse doelma
tiger is. De meeste Europese landen werken met een accountabilitysysteem waarin onderwijsinstellingen aan d
e hand van centrale eindexamens en interne evaluaties op hun prestaties worden afgerekend (bijv. DK, EE, EL, FR, IE, IT, CY, LV, LT, HU, MT, NL, AT, PL, PT, SI, FI, UK, LI, NO, RO).[18] Internationaal
...[+++]zijn er cijfers die erop wijzen dat leerlingen beter presteren als onderwijsinstellingen ter plaatse autonoom zijn, maar in een centraal accountabilitysysteem op hun prestaties worden aangesproken.
Kontrollmechanismen in Form zentraler Abschlussprüfungen und interner Evaluierungssysteme gibt es in den meisten europäischen Ländern (z. B. DK, EE, EL, FR, IE, IT, CY, LV, LT, HU, MT, NL, AT, PL, PT, SI, FI, UK, LI, NO, RO)[18].