Overwegende dat in het bijzonder voertuigen met groot vermogen de belangrijke eigenschap vertonen dat bij de constructie hiervan gebruik wordt gemaakt van de meest geavanceerde technische vindingen die in het algemeen later pas bij de serieproduktie ingang vinden, met optimalisatie van de elementen en eigenschappen die betrekking hebben op de actieve en passieve veiligheid, de luchtverontreiniging, de geluidsoverlast en het brandstofverbruik; dat, wat betreft de werking van de voertuigen, de huidige meetmethode voor de vaststelling
van het toegestane geluidsniveau die werd ontwikkeld ter vaststelling van het geluid dat door de voertuige
...[+++]n bij hun gebruik in het stadsverkeer wordt voortgebracht, volgens de meest recente experimenten geen afspiegeling is van het werkelijke gebruik van voertuigen met groot vermogen in het stadsverkeer; dat de wijzigingen die noodzakelijk zijn om dit bezwaar weg te nemen en het door dit voertuigtype voortgebrachte geluid op een meer representatieve wijze te beoordelen, reeds door de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties zijn aanvaard in het onlangs gewijzigde Reglement nr. 51; Insbesondere Hochleistungsfahrzeuge werden nach fortschrittlichsten technischen Gesichtspunkten gefertigt die in der Regel den in der Serienfertigung verwendeten Lösungen vorausgehen. Hierbei kommt es zu einer Optimierung der Bauteile und Eigenschaften im Hinblick auf die aktive und passive Sicherheit, die Luftverunreinigung, die Lärmbelastung und den Kraftstoffverbrauch. Im Zusammenhang mit dem Betrieb der Fahrzeuge entspricht das derzeitige Meßverfahren zur Bestimmung des zulässigen Geräuschpegels das entwickelt wurde, um die von den Fahrzeugen während ihres Einsatzes im Stadtverkehr verurs
achten Geräusche zu messen, den neuesten Erfahrung ...[+++]en zufolge nicht dem tatsächlichen Einsatz von Hochleistungsfahrzeugen im Stadtverkehr. Die erforderlichen Änderungen zur Behebung dieses Problems und zur repräsentativen Beurteilung der von diesem Kraftfahrzeugtyp verursachten Geräusche sind bereits von der Wirtschaftskommission der Vereinten Nationen für Europa in ihrem vor kurzem geänderten Reglement Nr. 51 angenommen worden.