2. wijst nogmaals op de noodzaak de toe
gang van een groter aantal personen tot het middelbaar en hoger onderwijs en de middelbare en hogere beroepsopleiding te stimuleren en te bevorderen en tevens effi
ciënte en coherente beleidslijnen uit te stippelen om mogelijkheden voor "levenslang leren” te bieden; benadrukt te dien einde dat er nationale kwantitatieve doelstell
ingen moeten worden vastgesteld en dat er efficiënte instrumenten
...[+++] en procedures moeten worden opgezet om toezicht te houden op de op dit terrein gemaakte vorderingen;
2. bekräftigt erneut die Forderung, den Zugang von mehr Menschen zur mittleren und zur weiterführenden Bildung und Ausbildung zu begünstigen und gleichzeitig wirksame und kohärente Strategien zu entwickeln, um lebenslang Ausbildungsmöglichkeiten zu gewährleisten; betont zu diesem Zweck noch einmal die Notwendigkeit, nationale quantitative Ziele festzulegen und wirksame Instrumente und Prozesse zur Überwachung der diesbezüglich erreichten Fortschritte zu bestimmen;