...orden
geconfronteerd; - bewustmaking van leerkrachten en ander onderwijzend personeel tijdens hun opleiding van de Europese dimensie in het onderwijs en, met het oog hierop, aanmoediging van de samenwerking en uitwisseling tussen de opleidingsinstellingen in de verschillende Lid-Staten; - bevordering van het talenonderwijs en, door middel hiervan, bevordering van de internationale mobiliteit en de mogelijkheid tot communiceren met andere culturen; hiertoe moet de communautaire actie op basis van de ervaringen van het Lingua-programma worden versterkt en moet de ontwikkeling van onderwijsmateriaal en andere educatieve middelen worde
...[+++]n gestimuleerd; - stimulering van een betere benutting van de mogelijkheden van het afstandsonderwijs en de multimedia-systemen om jongeren te helpen bij de aanpassing aan de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt of bij eventuele omschakelingen en om de kennisoverdracht te vereenvoudigen; - bevordering van pedagogische vernieuwing en de verspreiding daarvan door de bevordering op Europees niveau van de totstandbrenging van netwerken voor onderzoek naar de onderwijs- en opleidingsbehoeften en de methoden; bepalingen van deze strekking zijn opgenomen in het voorstel voor een vierde communautair actieprogramma voor onderzoek en technologische ontwikkeling; - versterking van de uitwisseling van informatie en ervaringen over de onderwijsmethoden en -stelsels van de Lid-Staten en de hervormingen en vernieuwingen daarvan, gebruik makend van de talrijke gegevens die tot dusverre met Eurydice, het communautair netwerk voor informatie over onderwijs, zijn verzameld; - het benutten van de ervaringen van Europese scholen waar een originele benadering van het onderwijs is ontwikkeld. ...