2. stelt vast dat de Verdragen, interinstitut
ionele akkoorden en comitologiebesluiten geen afdoende regeling
bieden voor de situatie waarin het Europees Parlement als medewetgever wordt verzocht bevoegdheden op een zeer groot aantal gevoelige terreinen te delegeren aan de Commissie, bijgestaan door het Comité voor het effectenbedrijf, zoals aanbevolen door de groep-Lamfalussy; is van mening dat het Parlement, voordat het dergelijke bevoegdheden permanent delegeert, de democratische waarborgen van een "terugroepprocedure" moet hebben die het Parlement in staat stellen maatreg
...[+++]elen tegen te houden die het mandaat in de primaire wetgeving te buiten gaan (ultra vires) en die worden vastgesteld zonder dat de overeengekomen procedures voor raadpleging en transparantie in acht zijn genomen; 2. stellt fest, dass die Situation, in der vom Europäischen Parlament als Mitgesetzgeber gefordert wird, Befug
nisse in einem sehr breiten Spektrum sensitiver Bereiche an die auf der Grundlage der Lamfalussy-Empfehlungen vom Wertpapierausschuss unterstützte Kommission abzutreten, in den Verträgen, Interinstitutionellen
Vereinbarungen und Komitologiebeschlüssen inadäquat geregelt ist; vertritt die Auffassung, dass das Parlament, um solche Befugnisse ständig zu delegieren, über die demokratische Absicherung eines "Rückrufverfahrens" ver
...[+++]fügen muss, damit das Parlament Maßnahmen stoppen kann, die über den Zuständigkeitsbereich des primären Rechts hinausgehen (ultra vires) und verabschiedet werden, ohne dass die vereinbarten Verfahren für Konsultation und Transparenz beachtet werden;