Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
DG E
DG I
DG Onderwijs en Cultuur
Directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Minister van Onderwijs
Ministerie van Onderwijs
OCM
Onderwijs
Open coördinatiemethode
Openbaar onderwijs
Openbare school
Schoolopleiding
Secundair onderwijs van het type I
Tertiair onderwijs
Vernieuwd secundair onderwijs

Vertaling van "coördinatiemethode voor onderwijs " (Nederlands → Duits) :

TERMINOLOGIE
hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

Hochschulausbildung [ Akademie | akademische Ausbildung | Elitehochschule („grande école) | Fachhochschule | Gesamthochschule | Hochschule | Hochschulinstitut | Hochschulwesen | Technische Hochschule | Tertiärbereich ]


onderwijs [ schoolopleiding ]

Unterrichtswesen [ Schulwesen ]


openbaar onderwijs [ openbare school ]

öffentliches Schulwesen [ staatliche Schule | Staatsschule ]


open coördinatiemethode | OCM [Abbr.]

offene Koordinierungsmethode | offene Methode der Koordinierung | OMK [Abbr.]


Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en Wetenschappelijk Onderzoek

Minister des Hochschulunterrichts, des Weiterbildungsunterrichts und der Wissenschaftlichen Forschung


Secundair onderwijs van het type I (élément) | Vernieuwd secundair onderwijs (élément)

Renovierter Sekundarunterricht (élément) | Typ 1 (élément)


DG Onderwijs en Cultuur | DG Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur

GD Bildung und Kultur | GD Bildung, Jugend, Sport und Kultur | Generaldirektion Bildung und Kultur | Generaldirektion Bildung, Jugend, Sport und Kultur


directoraat-generaal E - Milieu, Onderwijs, Vervoer en Energie | directoraat-generaal I - Klimaatverandering, Milieu, Gezondheid, Consumentenzaken, Levensmiddelen, Onderwijs, Jeugdzaken, Cultuur, Audiovisuele Sector en Sport | directoraat-generaal Klimaatverandering, Milieu, Gezondheid, Consumentenzaken, Levensmiddelen, Onderwijs, Jeugdzaken, Cultuur, Audiovisuele Sector en Sport | DG E [Abbr.] | DG I [Abbr.]

Generaldirektion E - Umwelt, Bildung, Verkehr und Energie | Generaldirektion I - Klimawandel, Umwelt, Gesundheit, Verbraucher, Lebensmittel, Bildung, Jugend, Kultur, audiovisuelle Medien und Sport | GD I [Abbr.]




Ministerie van Onderwijs

Ministerium des Unterrichtswesens
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De governance van het opnieuw gestarte Kopenhagenproces moet coherent zijn met het kader van de open coördinatiemethode in onderwijs en opleiding en gekoppeld worden aan de Europa 2020-strategie, rekening houdend met het profiel van de Europese Unie als wereldspeler.

Die Gestaltung des neu belebten Kopenhagen-Prozesses soll mit dem Rahmen der offenen Koordinierungsmethode in der allgemeinen und beruflichen Bildung übereinstimmen und unter Berücksichtigung des Profils der Europäischen Union als globalem Akteur mit der Strategie Europa 2020 verknüpft sein.


36. De open coördinatiemethode voor onderwijs en opleiding verschaft een forum voor samenwerking en uitwisseling tussen lidstaten over gemeenschappelijke onderwijsuitdagingen.

36. Die offene Methode der Koordinierung im Bereich der allgemeinen und beruflichen Bildung bietet ein Forum für die Kooperation und den Austausch zwischen den Mitgliedstaaten über gemeinsame bildungspolitische Herausforderungen.


Uitwisselingen met betrekking tot deze samenwerkingsagenda moeten plaatsvinden via de open coördinatiemethode op onderwijs- en scholingsgebied en mede gebaseerd zijn op het programma op het gebied van een leven lang leren; tegelijkertijd moeten de voornaamste uitdagingen in de Lissabon-hervormingsprogramma' van de lidstaten belicht worden.

Ein Austausch über diese Kooperationsagenda sollte im Rahmen der offenen Methode der Koordinierung in der allgemeinen und beruflichen Bildung stattfinden und vom Programm für lebenslanges Lernen gefördert werden; zugleich sollte auf die wichtigsten Herausforderungen in den nationalen Lissabon-Reformprogrammen verwiesen werden.


4. Hoe dienen deze kwesties te worden aangepakt binnen de open coördinatiemethode voor onderwijs en opleiding?

4. Wie könnten diese Probleme im Rahmen der offen Methode der Koordinierung im Bereich der allgemeinen und beruflichen Bildung angegangen werden?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Zij maakt deel uit van het vlaggenschipinitiatief “Jeugd in beweging” en speelt een belangrijke rol in de “Agenda voor nieuwe vaardigheden en banen”. De aanbeveling zal ten uitvoer worden gelegd in het kader van de open coördinatiemethode voor onderwijs en opleidingen (het programma “Onderwijs en opleiding 2020” en diens voorganger).

Sie ist Teil der Leitinitiative im Rahmen der Strategie Europa 2020 „Jugend in Bewegung“ und spielt eine wichtige Rolle innerhalb der „Agenda für neue Kompetenzen und Beschäftigungsmöglichkeiten“. Sie wird im Rahmen der offenen Koordinierungsmethode im Bereich der allgemeinen und beruflichen Bildung (Programm „Education and Training 2020“, d. h. dem Programm für die allgemeine und berufliche Bildung 2020 sowie dessen Vorläufer) umgesetzt.


Het document - haar voorstel voor het derde voortgangsverslag dat ze samen met de Raad over de uitvoering van het werkprogramma Onderwijs en opleiding 2010 opstelt - verschijnt om de 2 jaar en is in het algemeen gesproken als stand van zaken in de open coördinatiemethode voor onderwijs en opleiding binnen de doelstellingen van de strategie van Lissabon te zien.

Dieses Dokument, der Kommissionsentwurf für den dritten gemeinsamen Fortschrittsbericht des Rates und der Kommission über die Umsetzung des Arbeitsprogramms „Allgemeine und berufliche Bildung 2010“, wird alle zwei Jahre veröffentlicht und kann im Allgemeinen als Überblick über den Stand hinsichtlich der offenen Koordinierungsmethode auf dem Gebiet der allgemeinen und beruflichen Bildung im Rahmen der Ziele der Strategie von Lissabon angesehen werden.


Hoe dienen deze kwesties te worden aangepakt binnen de open coördinatiemethode voor onderwijs en opleiding?

Wie könnten diese Probleme im Rahmen der offen Methode der Koordinierung im Bereich der allgemeinen und beruflichen Bildung angegangen werden?


A. overwegende dat de open coördinatiemethode (OCM) na de Europese Raad van Lissabon op een groot aantal deelaspecten van het sociaal en werkgelegenheidsbeleid is toegepast, met name op sociale bescherming, immigratie en asielvraagstukken, sociale uitsluiting, gezondheidsdiensten, pensioenstelsels, onderwijs en levenslang leren, ondernemingsbeleid, de reactie op de vergrijzing van de bevolking, enz.,

A. in der Erwägung, dass die offene Koordinierungsmethode (OKM) nach dem Europäischen Rat von Lissabon auf eine ganze Reihe von Fragen angewandt wurde, die insbesondere den sozialen und den Beschäftigungsbereich betreffen, wie Sozialschutz, Einwanderung und Asyl, soziale Ausgrenzung, Gesundheitsdienste, Ruhestandsregelungen, Bildung und lebenslanges Lernen, Unternehmenspolitik, Reaktion auf die Überalterung der Bevölkerung usw.,


2. is van mening dat de open coördinatiemethode op het gebied van het onderwijs moet worden toegepast en verzoekt de Commissie en de Raad om te onderhandelen over een interinstitutioneel akkoord met het Europees Parlement met als doel het Parlement volledig bij de open coördinatiemethode te betrekken, hetgeen deze procedure een grotere democratische legitimiteit zal geven;

2. ist der Ansicht, dass die Methode der offenen Koordinierung auf den Bildungsbereich angewandt werden sollte, und fordert daher Kommission und Rat auf, mit dem Europäischen Parlament eine interinstitutionelle Vereinbarung darüber zu treffen, dass das Parlament voll in die offene Koordinierung einbezogen wird, was diesem Verfahren größere demokratische Legitimität geben würde;


2. is van mening dat de open coördinatiemethode op het gebied van het onderwijs moet worden toegepast en verzoekt de Commissie en de Raad om te onderhandelen over een interinstitutioneel akkoord met het Europees Parlement met als doel het Parlement volledig bij de open coördinatiemethode te betrekken, hetgeen deze procedure een grotere democratische legitimiteit zal geven;

2. ist der Ansicht, dass die Methode der offenen Koordinierung auf den Bildungsbereich angewandt werden sollte, und fordert daher Kommission und Rat auf, mit dem Europäischen Parlament eine interinstitutionelle Vereinbarung darüber zu treffen, dass das Parlament voll in die offene Koordinierung einbezogen wird, was diesem Verfahren größere demokratische Legitimität geben würde;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'coördinatiemethode voor onderwijs' ->

Date index: 2024-02-26
w