2. stelt vast dat de Verdragen, interinstitutionele akkoorden en c
omitologiebesluiten geen afdoende regeling bieden voor de situatie waarin het Europees Parlement als medewetg
ever wordt verzocht bevoegdheden op een zeer groot aantal gevoelige terreinen te delegeren aan de Commissie, bijgestaan door het Comité voor het effectenbedrijf, zoals aanbevolen door de groep-Lamfalussy; is van mening dat het Parlement, voordat het dergelijke bev
oegdheden permanent delegeert, de democ ...[+++]ratische waarborgen van een "terugroepprocedure" moet hebben die het Parlement in staat stellen maatregelen tegen te houden die het mandaat in de primaire wetgeving te buiten gaan (ultra vires) en die worden vastgesteld zonder dat de overeengekomen procedures voor raadpleging en transparantie in acht zijn genomen; 2. stellt fest, dass die Situation, in der vom Europäischen Parlament als Mitgesetzgeber gefordert wird, Befugnisse in einem sehr breiten Spektrum sensitiver Bereiche an die auf der Grundlage der Lamfalussy-Empfehlungen vom Wertpapierausschuss unterstützte Kommission abzutreten, in den Verträgen, Interinstitutionellen Vereinbarungen und Komitologiebeschlüssen inadäquat geregelt ist; vertritt die Auffassung, dass das Parlament, um solche Be
fugnisse ständig zu delegieren, über die demokratische Absicherung eines "Rückrufverfahrens" verfügen muss, damit das Parlament Maßnahmen stoppen kann, die über den Zuständigkeitsb
...[+++]ereich des primären Rechts hinausgehen (ultra vires) und verabschiedet werden, ohne dass die vereinbarten Verfahren für Konsultation und Transparenz beachtet werden;