6. beklemtoont dat het uiteindelijke doel van ieder radiospectrumbeleid moet zijn de burger diensten van hoge kwaliteit te leveren en het maatschappelijk belang veilig te stellen; is derhalve gekant tegen een zuiver marktgeoriënteerde aanpak van een dergelijk beleid; dat naar behoren rekening moet worden gehouden met de commerciële belangen, omdat deze een goed gebruik van de schaarse middelen zullen garanderen; is van mening dat het marktprijsmechanisme een belangrijke rol moet spelen om een efficiënt gebruik van het spectrum te verzekeren en verdere technologische ontwikkelingen aan te moedigen; dat de economische en maatschappelijke waarde van het gebruik van frequenties echter niet uitsluitend mag worden beoordeeld naar gelang van de winstm
ogelijkhed ...[+++]en van de desbetreffende groep exploitanten, maar in hoge mate afhangt van het belang van de diensten die de groep exploitanten aanbiedt, van het aantal gebruikers van deze diensten en van de duur van dit gebruik; dat er derhalve een samengaan moet zijn van commerciële en maatschappelijke belangen, zoals onderzoek; 6. unterstreicht, daß es letztliches Ziel jeder Frequenzpolitik sein sollte, den Bürgern hochwertige Dienste zur Verfügung zu stellen und die gesellschaftlichen Interessen zu beachten, und lehnt daher einen rein marktorientierten Ansatz für eine solche Politik ab; die kommerziellen Interessen müssen gebührend berücksichtigt werden, da sie eine gute Nutzung knapper Mittel gewährleisten; die Preisbildung durch Marktmechanismus hat eine wichtige Rolle zu spielen, um die effiziente Nutzung der Frequenz zu gewährleisten und weitere technische Entwicklungen zu fördern; der wirtschaftliche und gesellschaftliche Wert der Nutzung von Frequenzen darf aber nicht nur nach den Verdienstmöglichkeiten der jeweiligen Anwendergruppe bewert
et werden, ...[+++] sondern hängt in hohem Maße von der Bedeutung der Dienste, die die Anwendergruppe anbietet, von der Anzahl der Nutzer dieser Dienste und von der zeitlichen Intensität der Nutzung ab; daher muß es eine Kombination aus kommerziellen Interessen und den Interessen der Gesellschaft wie z.B. der Forschung geben;