Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CSHOB
Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijs Beleid
Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijsbeleid
Onderwijsbeleid
Onderwijsonderzoeker
Onderwijspedagoge
Onderzoeker onderwijsbeleid
Onderzoekster onderwijsbeleid

Vertaling van "en onderwijsbeleid " (Nederlands → Duits) :

TERMINOLOGIE
onderwijspedagoge | onderzoeker onderwijsbeleid | onderwijsonderzoeker | onderzoekster onderwijsbeleid

Bildungsforscherin | BildungsforscherIn | Bildungsforscher | Bildungsforscher/Bildungsforscherin


onderwijsbeleid

Bildungspolitik [ nationales Bildungswesen ]


Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijs Beleid | Centrum voor Studies van het Hoger Onderwijsbeleid | CSHOB [Abbr.]

Studienzentrum für den Tertiärunterricht


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Het Socrates-programma dient het onderwijsbeleid van de lidstaten in feite tot openheid ten aanzien van Europa aan te zetten; het moet complementair zijn en mag zich niet in de plaats stellen van het onderwijsbeleid van de lidstaten.

Aufgabe von SOKRATES ist es somit, bei der europäischen Öffnung der nationalen Politiken eine ergänzende und keine alternative Anreizfunktion zu übernehmen.


UITWISSELING VAN INFORMATIE EN ERVARING OVER DE ONDERWIJSSTELSELS EN HET ONDERWIJSBELEID (analyse van kwesties van gemeenschappelijk belang inzake onderwijsbeleid, Eurydice, Arion, Naric)

INFORMATIONS- UND ERFAHRUNGSAUSTAUSCH ÜBER DIE BILDUNGSSYSTEME UND DIE BILDUNGSPOLITIK (Analyse von Fragen von gemeinsamem Interesse betreffend Bildungspolitik, Eurydice, Arion, Naric)


Krachtens het besluit van de Vlaamse Regering van 19 oktober 2012 « betreffende de bepaling van de beleidsprioriteiten en de regeling van de procedure voor de toekenning van subsidies in het kader van het decreet van 30 november 2007 betreffende het flankerend onderwijsbeleid op lokaal niveau », zoals gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 12 juli 2013, worden de lokale invulling van de Vlaamse beleidsprioriteiten in het kader van het lokale flankerend onderwijsbeleid en de subsidieaanvraag met betrekking tot het lokale flankerend onderwijsbeleid beoordeeld door een commissie, die een rangschikking van de gemeenten opmaakt ...[+++]

Aufgrund des Erlasses der Flämischen Regierung vom 19. Oktober 2012 « zur Festlegung der politischen Prioritäten und der Regelung des Verfahrens für die Gewährung von Zuschüssen im Rahmen des Dekrets vom 30. November 2007 über die flankierende Unterrichtspolitik auf lokaler Ebene » in der durch den Erlass der Flämischen Regierung vom 12. Juli 2013 abgeänderten Fassung wird die lokale Verwirklichung der flämischen politischen Prioritäten im Rahmen der lokalen flankierenden Unterrichtspolitik und der Beantragung von Zuschüssen in Bezug auf die lokale flankierende Unterrichtspolitik durch einen Ausschuss beurteilt, der eine Einstufung de ...[+++]


Overeenkomstig artikel 17 van het Vlaamse decreet van 30 november 2007 betreffende het flankerend onderwijsbeleid op lokaal niveau is hoofdstuk IV, met als opschrift « Subsidies ter stimulering van het flankerend onderwijsbeleid », alleen van toepassing op de randgemeenten.

Gemäß Artikel 17 des flämischen Dekrets vom 30. November 2007 über die flankierende Unterrichtspolitik auf lokaler Ebene findet Kapitel IV mit der Überschrift « Zuschüsse zur Stimulierung der flankierenden Unterrichtspolitik » nur Anwendung auf die Randgemeinden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Om voor de subsidies, vermeld in artikel 18, in aanmerking te komen, moeten de gemeenten een neutraal school- en netoverschrijdend flankerend onderwijsbeleid voeren dat is opgenomen in de strategische meerjarenplanning van de gemeente, en de actieplannen die de gemeente in samenwerking met lokale actoren opzet om vorm te geven aan het flankerend onderwijsbeleid, gedeeltelijk mee financieel ondersteunen.

Um bezuschussungsfähig zu sein im Sinne von Artikel 18, müssen die Gemeinden eine neutrale schul- und netzübergreifende flankierende Unterrichtspolitik führen, die in die strategische Mehrjahresplanung der Gemeinde aufgenommen wird, und die Aktionspläne, die die Gemeinde in Zusammenarbeit mit lokalen Akteuren aufstellt, um die flankierende Unterrichtspolitik zu gestalten, teilweise finanziell mit unterstützen.


79. dringt aan op de invoering en follow-up van een doeltreffend gezondheids- en onderwijsbeleid voor de kwetsbaarste bevolkingsgroepen, zoals vrouwen en kinderen, om te trachten de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling te verwezenlijken: basisonderwijs voor iedereen, verbetering van de gezondheid van moeders en toegang tot gezondheidszorg voor iedereen, strijd tegen HIV-AIDS en alle infectieziekten; verlangt dat de Europese Unie in het kader van het 11e EOF jongeren tot prioriteit van haar optreden in de Sahel maakt en een ambitieus onderwijsbeleid ontwikkelt; wijst andermaal op het belang van beleid dat aan vrouwen en de toegang ...[+++]

79. fordert daher, dass für die schutzbedürftigsten Bevölkerungsgruppen wie Frauen und Kinder wirksame gesundheits- und bildungspolitische Maßnahmen ergriffen und fortgeführt werden, die auf die Verwirklichung der Millenniums-Entwicklungsziele ausgerichtet sind: Grundschulbildung für alle, Verbesserung der Gesundheitsversorgung von Müttern und Zugang zu Gesundheitsversorgung für alle sowie Bekämpfung von HIV/AIDS und allen Infektionskrankheiten; fordert die EU auf, im Rahmen des 11. EEF ihre Bemühungen in der Sahelzone vorrangig auf die jungen Menschen auszurichten und eine ehrgeizige bildungspolitische Strategie zu entwickeln; erinner ...[+++]


15. dringt aan op de invoering en follow-up van een doeltreffend gezondheids- en onderwijsbeleid voor de kwetsbaarste bevolkingsgroepen, zoals vrouwen en kinderen, om te trachten de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling te verwezenlijken: basisonderwijs voor iedereen, verbetering van de gezondheid van moeders en toegang tot gezondheidszorg voor iedereen, strijd tegen hiv-aids en alle besmettelijke ziekten; verlangt dat de EU in het kader van het 11e EOF jongeren tot prioriteit van haar optreden in de Sahel maakt en een ambitieus onderwijsbeleid ontwikkelt; wijst andermaal op het belang van beleid dat aan vrouwen en de toegang tot ...[+++]

15. fordert daher, dass für die schutzbedürftigsten Bevölkerungsgruppen wie Frauen und Kinder wirksame gesundheits- und bildungspolitische Maßnahmen ergriffen und weitergeführt werden, die auf die Verwirklichung der Millenniums-Entwicklungsziele ausgerichtet sind: Grundschulbildung für alle, Verbesserung der Gesundheitsversorgung der Mütter und Zugang zu Gesundheitsversorgung für alle sowie Bekämpfung von HIV/AIDS und allen Infektionskrankheiten; fordert die EU auf, im Rahmen des 11. EEF ihre Bemühungen in der Sahelzone vorrangig auf die jungen Menschen zu richten und eine ehrgeizige bildungspolitische Strategie zu entwickeln; verweist ...[+++]


80. dringt aan op de invoering en follow-up van een doeltreffend gezondheids- en onderwijsbeleid voor de kwetsbaarste bevolkingsgroepen, zoals vrouwen en kinderen, om te trachten de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling te verwezenlijken: basisonderwijs voor iedereen, verbetering van de gezondheid van moeders en toegang tot gezondheidszorg voor iedereen, strijd tegen HIV-AIDS en alle infectieziekten; verlangt dat de Europese Unie in het kader van het 11e EOF jongeren tot prioriteit van haar optreden in de Sahel maakt en een ambitieus onderwijsbeleid ontwikkelt; wijst andermaal op het belang van beleid dat aan vrouwen en de toegang ...[+++]

80. fordert daher, dass für die schutzbedürftigsten Bevölkerungsgruppen wie Frauen und Kinder wirksame gesundheits- und bildungspolitische Maßnahmen ergriffen und fortgeführt werden, die auf die Verwirklichung der Millenniums-Entwicklungsziele ausgerichtet sind: Grundschulbildung für alle, Verbesserung der Gesundheitsversorgung von Müttern und Zugang zu Gesundheitsversorgung für alle sowie Bekämpfung von HIV/AIDS und allen Infektionskrankheiten; fordert die EU auf, im Rahmen des 11. EEF ihre Bemühungen in der Sahelzone vorrangig auf die jungen Menschen auszurichten und eine ehrgeizige bildungspolitische Strategie zu entwickeln; erinner ...[+++]


P. overwegende dat het onderwijsbeleid in de ontwikkelingslanden zich met de specifieke problemen ter plaatse moet bezighouden en dat - aangezien het meestal de taak van vrouwen en kinderen is om voor energie en water te zorgen - winning en rationeel gebruik van energie en water volledig deel moeten uitmaken van alle vormen van onderwijsbeleid die door de Europese Unie aanbevolen worden, om de levensstandaard en gezondheid van de bevolking die onderwijs geniet, blijvend te verbeteren en haar economische ontwikkeling te stimuleren,

P. in der Erwägung, dass die Bildungspolitik in den Entwicklungsländern die besonderen Probleme dieser Länder berücksichtigen muss und dass angesichts der Tatsache, dass die Energie- und Wasserbeschaffung vorrangig Aufgabe der Frauen und Kinder ist, der Zugang zu und die Bewirtschaftung von Energie- und Wasserressourcen wesentlicher Bestandteil der von der Union geförderten Bildungspolitik sein muss, mit dem Ziel, den Lebensstandard und den Gesundheitszustand einer informierten Bevölkerung mit entsprechenden Kenntnissen nachhaltig zu verbessern und ihre wirtschaftliche Entwicklung zu fördern,


P. overwegende dat het onderwijsbeleid in de ontwikkelingslanden zich met de specifieke problemen ter plaatse moet bezighouden en dat - aangezien het meestal de taak van vrouwen en kinderen is om voor energie en water te zorgen - winning en rationeel gebruik van energie en water volledig deel moeten uitmaken van alle vormen van onderwijsbeleid die door de Europese Unie aanbevolen worden, om de levensstandaard en gezondheid van de bevolking die onderwijs geniet, blijvend te verbeteren en haar economische ontwikkeling te stimuleren,

P. in der Erwägung, dass die Bildungspolitik in den Entwicklungsländern die besonderen Probleme dieser Länder berücksichtigen muss und dass angesichts der Tatsache, dass die Energie- und Wasserbeschaffung vorrangig Aufgabe der Frauen und Kinder ist, der Zugang zu und die Bewirtschaftung von Energie- und Wasserressourcen wesentlicher Bestandteil der von der Union geförderten Bildungspolitik sein muss, mit dem Ziel, den Lebensstandard und den Gesundheitszustand der Bevölkerung mit entsprechenden Kenntnissen nachhaltig zu verbessern und ihre wirtschaftliche Entwicklung zu fördern,




Anderen hebben gezocht naar : onderwijsbeleid     onderwijsonderzoeker     onderwijspedagoge     onderzoeker onderwijsbeleid     onderzoekster onderwijsbeleid     en onderwijsbeleid     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'en onderwijsbeleid' ->

Date index: 2021-06-01
w