6. maakt zich zorgen over de bijzonder negatieve effecten die de productie van brandstoffen uit plantaardig materiaal heeft op het milieu, de samenleving en het klimaat als er geen betrouwbaar regelgevingska
der op milieugebied voorhanden is; onderstreept de noodzaak van een
duurzaam beleid ten aanzien van biobrandstoffen in de Europese Unie en van de productie van voor de EU-markt bestemde biobrandstoffen op het grondgebied van haar handelspartners; dringt aan op de ontwikkeling van een systeem voor de certificering van langs duurza
...[+++]me weg geproduceerde biobrandstoffen; roept de Commissie ertoe op haar wetgevingsvoorstel voor beperking van de CO2-uitstoot door auto's zo te formuleren dat voor het bereiken van de doelstelling van 120 g CO2/km alleen biobrandstoffen in aanmerking mogen worden genomen die als duurzaam zijn gecertificeerd; benadrukt dat biobrandstoffen van de tweede generatie die zijn verkregen uit planten of plantaardige bestanddelen welke niet direct concurreren met gebruik voor levensmiddelen en die een efficiënter gebruik van dergelijke grondstoffen mogelijk maken, verder dienen te worden ontwikkeld en dat daarvoor nog meer steun moet worden gegeven; is van mening dat biobrandstoffen pas een duurzame rol kunnen vervullen bij het verminderen van het klimaateffect van transport of bij het terugdringen van de afhankelijkheid van aardolie wanneer de energie-efficiëntie van voertuigen aanzienlijk wordt verbeterd; 6. ist besorgt über die bedeutenden negativen Folgen im ökologischen, sozialen und klimatischen Bereich, die mit der Kraftstoffe
rzeugung aus Energiepflanzen bei Fehlen eines verlässlichen Regelungssystems f
ür den Umweltschutz verbunden sind; betont die Notwendigkeit, eine nachhaltige Politik bei den Biokraftstoffen in der Europäischen Union und bei der Herstellung von für den EU-Markt bestimmten Biokraftstoffen im Gebiet der Handelspartner de
r EU zu erreichen; fordert die Entwi ...[+++]cklung einer Zertifizierung von nachhaltig produzierten Biokraftstoffen; fordert die Kommission auf, in ihrem Legislativvorschlag zur CO2-Reduzierung von Autos nur eine Anrechnung von als nachhaltig zertifizierten Biokraftstoffen zur Erreichung des Wertes von 120g CO2 /km zu ermöglichen; hebt hervor, dass Biokraftstoffe der zweiten Generation, die aus Pflanzen oder Pflanzenbestandteilen gewonnen werden, die in keiner direkten Konkurrenz zu den Lebensmittelnutzungen stehen und eine höhere Effizienz bieten, ausgebaut und noch mehr gefördert werden müssen; ist der Auffassung, dass, wenn Biokraftstoffe eine nachhaltige Rolle bei der Verringerung der klimatischen Auswirkungen des Verkehrs oder bei der Verringerung der Abhängigkeit von Erdöl spielen sollen, die Fahrzeugeffizienz erheblich verbessert werden muss;