17. wijst erop dat, in een markteconomie, innovatie niet enkel tot doel heeft een an
twoord te bieden op grote maatschappelijke uitdagingen, maar eveneens een bijzonder belangrijke rol speelt bij de vervaardiging van consumentvriendelijke en aantrekkelijke producten op het vlak van vrije tijd, technologie, industrie, cultuur en vermaak; wijst erop dat er een brede internationale markt bestaat voor innovatieve hoogtechnologische vrijetijdsartikelen (zoals smartphones, tablet-pc's, videospellen en draagbare recreatieve toestellen), alsook een werel
dmarkt voor sociale ...[+++]netwerken en innovatieve onlinediensten, en dat de Europese ondernemingen op dit vlak een verwaarloosbare rol spelen; 17. weist darauf hin, dass in einer Marktwirtschaft die Innovation nicht ausschließl
ich der Bewältigung großer gesellschaftlicher Herausforderungen dient, sondern auch eine besonders wichtige Rolle bei der Herstellung verbraucherfreundlicher und attraktiver Produkte in den Bereichen Freizeit, Technologie, Industrie, Kultur und Unterhaltung spielt, und dass es einen riesigen internationalen Markt für innovative High-Tech-Freizeitprodukte gibt (Smartphones, Tablet-PCs, Konsolenspiele, tragbare Freizeitgeräte usw.) sowie einen We
ltmarkt für Soziale Netzwerke und innov ...[+++]ative Online-Dienste, auf denen europäische Unternehmen bislang noch eine untergeordnete Rolle spielen;