33. ondersteunt de inspanningen gericht op securitisa
tie van kwalitatief hoogwaardige activa, waarbij structuren met een zeer grote complexiteit, buitensporige hersecuritisatie of met meer dan drie tranches moeten worden vermeden; is van oordeel dat er ruimte is voor meer standaardisering en transparantie met betrekking tot de onderliggende risico´s; dringt er bij de Commissie en de Europese Centrale Bank op aan nauwlettend toe te zien op en actief deel te nemen aan de werkzaamheden van de securitisatiewerkgroep van de internationale organisatie van effectentoezichthouders en de Raad voor financiële stabiliteit (FS
...[+++]B); wijst erop dat een consistente benadering ontbreekt en dringt derhalve aan op de ontwikkeling van een overkoepelend regelgevingskader en een definitie van „kwalitatief hoogwaardige securitisatie”; is van oordeel dat kwalitatief hoogwaardige securitisatie een belangrijke rol kan vervullen bij financiële bemiddeling, zowel voor langetermijn- als voor kortetermijnactiva, en gunstig kan zijn voor kleine en middelgrote kredietnemers; 33. schlägt Regulierungsmaßnahmen, mit denen man e
ine Verbriefung von hochwertigen Vermögenswerten gewährleistet und gleichzeitig übermäßig komplexe Strukturen und mehr als drei Tranchen verhindert; stellt fest, dass Spielraum für mehr Standardisierung und Transparenz in Bezug auf die versicherten Risiken besteht; fordert die Kommission und die Europäische Zentralbank die Arbeit der Arbeitsgruppe „Verbriefung“ aus Vertretern der Internationalen Organisation der Wertpapieraufsichtsbehörden aufmerksa
m zu beobachten und aktiv daran mitzuwirken; ...[+++] weist auf das Fehlen einer stimmigen Herangehensweise hin und fordert daher die Ausarbeitung eines Gesamtregelwerks und einer Definition von „hochwertiger Verbriefung“; vertritt die Auffassung, dass die hochwertige Verbriefung eine nützliche Rolle bei der Finanzvermittlung in Bezug auf lang- und kurzfristige Vermögenswerte spielen und kleinen und mittleren Kreditnehmern zugutekommen kann;