Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
DG E
DG I
DG Onderwijs en Cultuur
Directeur buitengewoon onderwijs
Directeur speciaal onderwijs
Directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur
Directrice buitengewoon onderwijs
EQS
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Kwaliteitsnormen voor het milieu
Milieuhygiënische kwaliteitsnormen
Onderwijs
Openbaar onderwijs
Openbare school
Schoolleidster speciaal onderwijs
Schoolopleiding
Tertiair onderwijs

Traduction de «kwaliteitsnormen voor onderwijs » (Néerlandais → Allemand) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
garanderen dat aan de kwaliteitsnormen inzake voertuigen wordt voldaan | verzekeren dat aan de kwaliteitsnormen inzake voertuigen wordt voldaan | zorgen dat aan de kwaliteitsnormen inzake voertuigen wordt voldaan

Qualitätssicherungsnormen für Fahrzeuge sicherstellen


kwaliteitsnormen voor het milieu | milieuhygiënische kwaliteitsnormen | EQS [Abbr.]

Umweltqualitätsnormen | UQN [Abbr.]


onderwijs [ schoolopleiding ]

Unterrichtswesen [ Schulwesen ]


hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

Hochschulausbildung [ Akademie | akademische Ausbildung | Elitehochschule („grande école) | Fachhochschule | Gesamthochschule | Hochschule | Hochschulinstitut | Hochschulwesen | Technische Hochschule | Tertiärbereich ]


openbaar onderwijs [ openbare school ]

öffentliches Schulwesen [ staatliche Schule | Staatsschule ]


Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en Wetenschappelijk Onderzoek

Minister des Hochschulunterrichts, des Weiterbildungsunterrichts und der Wissenschaftlichen Forschung


DG Onderwijs en Cultuur | DG Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur

GD Bildung und Kultur | GD Bildung, Jugend, Sport und Kultur | Generaldirektion Bildung und Kultur | Generaldirektion Bildung, Jugend, Sport und Kultur


directrice buitengewoon onderwijs | schoolleidster speciaal onderwijs | directeur buitengewoon onderwijs | directeur speciaal onderwijs

Leiterin einer Förderschule | Leiter einer Förderschule | Leiter einer Förderschule/Leiterin einer Förderschule


gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met bijzondere behoeften | gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met specifieke behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met bijzondere behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met specifieke behoeften

Unterricht für Schüler/Schülerinnen mit sonderpädagogischem Förderbedarf anbieten


directoraat-generaal E - Milieu, Onderwijs, Vervoer en Energie | directoraat-generaal I - Klimaatverandering, Milieu, Gezondheid, Consumentenzaken, Levensmiddelen, Onderwijs, Jeugdzaken, Cultuur, Audiovisuele Sector en Sport | directoraat-generaal Klimaatverandering, Milieu, Gezondheid, Consumentenzaken, Levensmiddelen, Onderwijs, Jeugdzaken, Cultuur, Audiovisuele Sector en Sport | DG E [Abbr.] | DG I [Abbr.]

Generaldirektion E - Umwelt, Bildung, Verkehr und Energie | Generaldirektion I - Klimawandel, Umwelt, Gesundheit, Verbraucher, Lebensmittel, Bildung, Jugend, Kultur, audiovisuelle Medien und Sport | GD I [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
14. wijst erop dat gezien de aangekondigde snelle veranderingen op de arbeidsmarkt nu meer dan ooit geïnvesteerd moet worden in onderwijs en opleiding; wijst er in het bijzonder op dat op vaardigheden gerichte beleidsmaatregelen niet alleen beschouwd moeten worden als een manier om tegemoet te komen aan de vraag op de arbeidsmarkt, maar ook deel moeten uitmaken van een omvattende benadering van onderwijs die middels niet-formeel onderwijs opgedane vaardigheden erkent en de tenuitvoerlegging van beleid op het gebied van levenslang leren ondersteunt; dringt erop aan op Europees niveau en voor iedere burger bindende gemeenschappelijke kwaliteitsnormen voor onderwijs, opleidin ...[+++]

14. betont, dass Investitionen in Bildung und Ausbildung angesichts des voraussichtlichen schnellen Wandels des Arbeitsmarktes heute dringender denn je benötigt werden; betont, dass ausbildungspolitische Maßnahmen nicht nur als Mittel gesehen werden sollten, den Bedarf des Arbeitsmarkts zu decken, sondern dass damit auch Kompetenzen anerkannt werden sollten, die im Wege inoffizieller Ausbildung erworben wurden, die Umsetzung von Maßnahmen zum lebenslangen Lernen unterstützt werden sollte und sie letztendlich Teil eines holistischen Ansatzes zu Bildung sein sollten; fordert die Annahme verbindlicher gemeinsamer Qualitätsstandards auf europäischer Ebene und für alle Bür ...[+++]


3. dringt er bij de lidstaten op aan om scholing over grondrechten en fundamentele vrijheden en gelijke rechten en kansen voor vrouwen en mannen op te nemen in de onderwijscurricula; en ervoor te zorgen dat de kwaliteitsnormen voor het onderwijs gericht zijn op opheffing van belemmeringen voor daadwerkelijke gelijkheid van vrouwen en mannen en op de bevordering van volledige gelijkheid tussen de geslachten;

3. fordert die Mitgliedstaaten auf, sicherzustellen, dass die Erziehung zur Achtung der Grundrechte und Grundfreiheiten sowie zur rechtlichen Gleichstellung und Chancengleichheit von Frauen und Männern zu den Zielen ihrer Bildungssysteme gehören; fordert die Mitgliedstaaten zudem auf, die Beseitigung von Hindernissen, die eine wirkliche Gleichstellung von Männern und Frauen erschweren, sowie die Förderung der umfassenden Gleichstellung der beiden Geschlechter in ihre Qualitätsgrundsätze aufzunehmen;


34. verzoekt de lidstaten mechanismen te ontwikkelen om de voorzieningen te evalueren en erop toe te zien dat de kwaliteitsnormen in acht worden genomen, zodat de kwaliteit van kinderopvang en voorschools onderwijs wordt verhoogd;

34. fordert die Mitgliedstaaten auf, Mechanismen zu entwickeln, um die erbrachten Leistungen zu bewerten und sicherzustellen, dass Qualitätsstandards eingehalten werden, mit dem Ziel, die Qualität der frühkindlichen Förderungs- und Betreuungseinrichtungen zu steigern;


3. BENADRUKT andermaal het belang van de werkgelegenheidsrichtsnoeren inzake het opvoeren en verbeteren van de investeringen in menselijk kapitaal, ondermeer door het aanzienlijk terugdringen van de schooluitval (geïntegreerd richtsnoer 23) en inzake het aanpassen van de onderwijs- en opleidingsstelsels aan nieuwe vaardigheidsvereisten, onder meer door de aantrekkelijkheid, het open karakter en de kwaliteitsnormen van onderwijs en op ...[+++]

3. BETONT auch bei dieser Gelegenheit die Bedeutung der beschäftigungspolitischen Leitlinien, wonach die Investitionen in Humankapital u.a. durch eine erhebliche Reduzierung der Anzahl vorzeitiger Schulabgänger gesteigert und optimiert werden sollen (Integrierte Leitlinie Nr. 23) und die Aus- und Weiterbildungssysteme auf neue Qualifikationsanforderungen ausgerichtet werden sollen, und zwar u.a. dadurch, dass für Attraktivität, Offenheit und hohe Qualitätsstandards der Aus- und Weiterbildung gesorgt wird (Integrierte Leitlinie Nr. 24);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Daarvoor is het belangrijk hoge kwaliteitsnormen op alle scholen, met name met betrekking tot onderwijs en leiderschap. te garanderen.

Die Sicherung hoher Qualitätsstandards an allen Schulen, insbesondere in Bezug auf Unterricht und Führung, sind in diesem Zusammenhang von wesentlicher Bedeutung.


20. In de hele EU geldende vrijwillige kwaliteitsnormen voor onderwijs en opleiding om de mobiliteit in niet-gereglementeerde beroepen te bevorderen.

20. EU-weit geltende freiwillige Qualitätsstandards für die allgemeine und berufliche Bildung, um die Mobilität in nicht reglementierten Berufen zu fördern.


Hervorming van de Europese onderwijs- en opleidingsstelsels, met nadruk op basisvaardigheden, levenslang leren, de ontwikkeling van digitale geletterdheid, het waarborgen van strenge kwaliteitsnormen en een efficiënt gebruik van de beschikbare middelen.

einer Reform der europäischen Bildungs- und Ausbildungssysteme mit Betonung auf Grundfertigkeiten, lebenslangem Lernen, Entwicklung von Computerkenntnissen, Gewährleistung hoher Qualitätsnormen und effizientem Ressourceneinsatz.


12. onderstreept de noodzaak van de ontwikkeling van gemeenschappelijke Europese kwaliteitsnormen op het gebied van beroepsbekwaamheden, onderwijs, levenslang leren en erkenning van beroepskwalificaties, waarbij ook de beste praktijken moeten worden vastgesteld en voldoende middelen beschikbaar worden gesteld voor de financiering van beleidsmaatregelen die gericht zijn op de bevordering van het levenslang leren; ook op dit gebied ...[+++]

12. unterstreicht die Notwendigkeit, gemeinsame europäische Qualitätsstandards für Fertigkeiten, Bildung, lebenslanges Lernen und die Anerkennung von beruflichen Qualifikationen zu entwickeln und optimale Praktiken und angemessene Quellen der Finanzierung für die Durchführung von Maßnahmen im Bereich des lebenslangen Lernens zu ermitteln, wobei wiederum die Europäischen Strukturfonds – mit einer direkten Schwerpunktsetzung auf Bildung und Ausbildung – mobilisiert werden sollten;


43. verzoekt de lidstaten in kleuter-, basis-, tertiair en hoger onderwijs vernieuwende en alomvattende maatregelen te nemen op het gebied van het onderwijs voor de nieuwe economie, en verzoekt de Commissie complementariteit in de programma's aan te moedigen, door er bijvoorbeeld op toe te zien dat nieuwe onderwijsprogramma's een e Europe-element bevatten, en verzoekt de Commissie verder in haar initiatief Europese jongeren in het digitale tijdperk bijzondere aandacht te schenken aan concepten van computergesteund leren in samenwerkin ...[+++]

43. fordert die Mitgliedstaaten auf, innovative und umfassende Aktionen im Bereich der Ausbildung für eine "neue Ökonomie“ in Vorschulen, Schulen, weiterführenden Schulen und Hochschulen durchzuführen, und fordert die Kommission auf, die Komplementarität bei den Programmen zu fördern, um beispielsweise dafür zu sorgen, daß neue Ausbildungsprogramme ein Element des e Europe enthalten; fordert die Kommission ferner auf, bei ihrer Initiative "Europas Jugend ins digitale Zeitalter“ den Konzepten des computergestützten kooperativen Lernens, der Schaffung von Informationsnetzwerken und Datenbanken im Ausbildungsbereich, der Nutzung von Informationsnetzwerken für das interkulturelle Lernen sowie hohen Qualitätsstandards bei Multime ...[+++]


(2) In het Witboek Een nieuw elan voor Europa's jeugd van 21 november 2001 wordt, met betrekking tot de erkenning van niet-formeel en informeel leren, benadrukt dat het goed zou zijn begrippen, verworven vaardigheden en kwaliteitsnormen beter te definiëren, de betrokkenen meer naar waarde te schatten en de activiteiten meer erkenning te geven en beter op het formeel onderwijs en op formele opleidingen af te stemmen.

(2) In dem Weißbuch "Neuer Schwung für die Jugend Europas" vom 21. November 2001 wird hinsichtlich der Anerkennung nicht formaler und informeller Lernerfahrungen hervorgehoben, dass es erforderlich ist, die Konzepte, die erworbenen Kenntnisse und die Qualitätsstandards besser zu definieren, die sich bei diesen Aktivitäten engagierenden Personen aufzuwerten, diese Aktivitäten stärker anzuerkennen und für eine verstärkte Komplementarität mit der formalen allgemeinen und beruflichen Bildung zu sorgen.


w