29. verzoekt de lidstaten het handvest van Luxemburg o
ver een school voor iedereen na te leven, waarin voor kinderen met een handicap wordt voorzien in vroegtijdige schoolbegeleiding, gelijke kansen, integratie in normale klassen, extra aandacht voor kinderen met een leerachterstand, gespecialiseerde leerkrachten die permanent bijgeschoold worden, aangepaste o
nderwijsmethoden en leermiddelen, kansen om te leren omgaan met n
ieuwe technologieën waarmee zij de kw ...[+++]aliteit van hun bestaan en hun vermogen om voor zichzelf te zorgen kunnen verbeteren, en actieve betrokkenheid van de ouders bij alle fasen van het opvoedings- en ontwikkelingsproces; 29. fordert die Mitgliedstaaten auf, die Charta von Luxemburg betreffend eine Schule für a
lle umzusetzen, die Kindern mit Behinderungen frühe reedukative Maßnahmen, Chancengleichheit, Eingliederung in die normalen Schulklassen, Unterstützung bei Lernrückständen, in ständiger Fortbildung spezialisierte
Lehrer, angemessene Lehrmittel und das Erlernen des Umgangs mit neuen Technologien sicherstellt, damit ihre Lebensqualität gesteigert wird und sie die Selbständigkeit erlangen, und die die Eltern in alle Phasen des Erziehungs- und Entwic
...[+++]klungsprozesses einbezieht;