32. geeft er zich rekenschap van dat niet meer dan 2% van de transatlantische handel aanleiding geeft tot geschillen tussen de beide partijen en dat er dan ook snel oplossingen moeten worden gevonden die in overeenstemming zijn met de verplichtingen volgens de regels van de Wereldhandelsorganisatie en dat er naar middelen moet worden gezocht om nauwer en doeltreffender samen te werken aan een oplossing voor handelsgeschillen die tot verdeeldheid kunnen leiden, zoals het lopende conflict over staal en over de door bedrijven te he
ffen omzetbelasting over buitenlandse verkopen ("foreign sales corporation tax"); verzoekt de Commissie om het
...[+++] vroegtijdig waarschuwingssysteem via een herziene versie van de TEP-regeling verder uit te bouwen en de invoering van een geformaliseerde inter partes-procedure te evalueren met behulp waarvan handelsgeschillen bilateraal kunnen worden opgelost alvorens de bestaande multilaterale WTO-arbitrageprocedure wordt geopend; 32. stellt fest, dass zwar nur bei 2% des transatlantischen Handels zu Streitigkeiten zwischen den bei
den Parteien kommt, aber Lösungen gemäß den Verpflichtungen im Rahmen der WTO-Re
geln vorangetrieben werden und Mittel gefunden werden sollten, enger und effektiver zusammenzuarbeiten, um mögliche entzweiende Handelskonflikte zu bewältigen, wie z.B. den derzeitigen Stahlkonflikt und den Streit um die Steuer der amerikanischen Exportgesellschaft (FSC); fordert die Kommission auf, den Frühwarnmechanismus im Rahmen einer revidierten Tran
...[+++]satlantischen Wirtschaftspartnerschaft (TEP) auszubauen und die Schaffung eines Inter-Partes-Verfahrens zu prüfen, dass dazu beitragen könnte, Handelskonflikte bilateral zu lösen, bevor das bestehende multilaterale WTO-Streitbeilegungsverfahren eingeleitet wird;