41. stelt voor een verplichte reclamecode in te voeren waarbij het doen van ongefundeerde milieuaanspraken
wordt verboden, en pleit ter bevordering van een sterke vraag naar voertuigen met een lage CO2-uitstoot voor de invoering van een beoordelingssysteem waarbij de milieuprestaties door middel van "groene sterren" worden aangegeven, onder inachtneming van alle daaraan verbonden milieuaspecten, waaronder CO2-uitstoot (in g/km) en andere vervuilende emissies, brandstofverbruik (in l/100 km), gewicht, aërodynamische eigenschappen, optimaal ruimtegebruik, g
...[+++]eluidsoverlast en apparatuur om milieuvriendelijk rijden te bevorderen;
41. schlägt vor, dass ein verbindlicher Werbekodex eingeführt werden sollte, mit dem irreführende umweltschutzbezogene Werbeaussagen verboten werden, und empfiehlt zur Förderung einer starken Verbrauchernachfrage nach Fahrzeugen mit niedrigen CO2 -Emissionen die Einführung eines Klassifizierungssystems für Umweltleistungen "Grüner Stern", bei dem alle Aspekte der Umweltleistung berücksichtigt werden, u. a. CO2 -Emissionen (g/km) und andere Schadstoffemissionen, Kraftstoffverbrauch (l/100 km), Gewicht, Aerodynamik, Raumausnutzung, Geräuschpegel und umweltorientierte Fahrhilfen;