Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aankooporders plaatsen
Bestelbonnen uitschrijven
Fusie van scholen
Gebieden beoordelen om hoogspanningskabels te plaatsen
Gebieden beoordelen om stroomleidingen te plaatsen
Gezondheid op de scholen
Het aanleggen van een coördinatennet
Het aanleggen van een coördinatenstelsel
Het plaatsen binnen een coördinatennet
Het plaatsen binnen een coördinatenstelsel
Inkooporders plaatsen
Kooporders plaatsen
Onder het gezag plaatsen
Raster
Scholen vissen beoordelen
Scholen vissen evalueren
Tussen haakjes plaatsen
Tussen ronde haakjes plaatsen

Traduction de «scholen plaatsen zijn » (Néerlandais → Allemand) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gebieden beoordelen om hoogspanningskabels te plaatsen | gebieden beoordelen om hoogspanningsleidingen te plaatsen | gebieden beoordelen om elektriciteitsleidingen te plaatsen | gebieden beoordelen om stroomleidingen te plaatsen

Flächen für Stromleitungsverlegung bewerten | Bereiche für Stromleitungsverlegung bewerten | Gebiete für Stromleitungsverlegung bewerten


richtlijnen voor de bescherming van scholen en universiteiten tegen militair gebruik tijdens gewapend conflict | richtsnoeren voor de bescherming van scholen en universiteiten tegen militair gebruik tijdens gewapende conflicten

Leitlinien zum Schutz von Schulen und Universitäten vor der militärischen Nutzung bei bewaffneten Konflikten


scholen vissen beoordelen | scholen vissen evalueren

Fischschwärme beurteilen


bestelbonnen uitschrijven | kooporders plaatsen | aankooporders plaatsen | inkooporders plaatsen

Bestellungen ausstellen






tussen haakjes plaatsen | tussen ronde haakjes plaatsen

einklammern | in klammern einschliessen


het aanleggen van een coördinatennet | het aanleggen van een coördinatenstelsel | het plaatsen binnen een coördinatennet | het plaatsen binnen een coördinatenstelsel | raster

Gitternetz


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Gezien de eis van de richtlijn om deze doelstelling in samenwerking met de lidstaat van herkomst te realiseren, zou het vormen van netwerken en samenwerkingsverbanden tussen scholen kunnen worden gebruikt om het onderricht van de geërfde taal op bepaalde scholen of plaatsen te ontwikkelen met ondersteuning van het programma "Een leven lang leren".

Ausgehend von dem Erfordernis der Richtlinie, dieses Ziel in Zusammenarbeit mit dem Herkunftsmitgliedstaat zu verwirklichen, könnten Netzwerke geschaffen und Schulpartnerschaften gegründet werden, um die Unterweisung in der Herkunftssprache an besonderen Schulen oder Standorten mit Unterstützung aus dem Programm Lebenslanges Lernen zu fördern.


- Scholen zijn plaatsen bij uitstek waar jongeren inspraak kunnen uitoefenen, ook al wordt het belang van niet-regulier onderwijs en niet-reguliere scholing erkend.

- die Schule ist nach wie vor einer der wichtigsten Orte, an denen Partizipation praktiziert wird, auch wenn die Bedeutung der nicht formalen, ausserschulischen Bildung und des nicht formalen Lernens anerkannt wird.


- de communicatiemiddelen en informatiekanalen: informatie moet vlot toegankelijk en gebruikersvriendelijk zijn. Bovendien moet de informatie worden verspreid op plaatsen waar veel jongeren komen (scholen, maar ook in buurten waar veel jongeren wonen).

- die Instrumente und Kanäle zur Verbreitung dieser Informationen müssen leicht zugänglich und benutzerfreundlich sein und die Jugendlichen dort erreichen, wo sie sich tatsächlich aufhalten (vor allem in den Schulen, aber auch im Stadtviertel, auf der Straße usw.).


15. is van oordeel dat de respons op crisissituaties wat betreft het onderwijs zorgwekkend tekortschiet, te meer omdat snel optreden niet alleen de getroffen kinderen ten goede komt, maar ook de doeltreffendheid van de humanitaire respons in brede zin kan verbeteren; herhaalt zijn standpunt dat scholen voor kinderen veilige plaatsen moeten zijn, en benadrukt in dit verband dat het belangrijk is dat onderwijsinstellingen niet het doelwit zijn van aanvallen; verzoekt de EU en haar lidstaten zich te verbinden tot o ...[+++]

15. erkennt die besorgniserregenden Lücken bei Bildungsmaßnahmen in Notsituationen an, zumal ein frühzeitiges Engagement nicht nur den betroffenen Kindern zugutekommt, sondern dadurch auch die Wirksamkeit der allgemeineren humanitären Maßnahmen verbessert werden kann; bekräftigt seine Unterstützung für die Bemühungen, Schulen als sichere Orte für Kinder aufrechtzuerhalten, und betont in diesem Zusammenhang, dass es wichtig ist, Bildungsstätten vor Angriffen zu schützen; fordert die EU und ihre Mitgliedstaaten auf, sich zur Unterstützung der Grundsätze des Rahmens für einen umfassenden Schutz von Schulen (Comprehensive School Safety) zu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Roma-leerlingen niet meer zonder bijzondere reden op speciale scholen te plaatsen.

Abschaffung jeglicher unangemessener Einweisung von Roma-Schülern in Förderschulen.


2. wijst erop dat scholen plaatsen zijn waar het gedrag van kinderen en jongeren op een positieve manier kan worden beïnvloed; onderstreept dat het serveren van vers bereide maaltijden, bij voorkeur van bio- of regionale producten, in schoolkantines moet worden gestimuleerd;

2. weist darauf hin, dass die Schulen ein Ort sind, der auf das Verhalten von Kindern und Jugendlichen eine positive Auswirkung haben kann; betont, dass die Bereitstellung von frisch zubereiteten Mahlzeiten, vorzugsweise aus biologischer oder regionaler Landwirtschaft, in Schulkantinen gefördert und angemessen finanziell unterstützt werden sollte;


Het openstellen van de Europese scholen is in overeenstemming met de wens van het Europees Parlement om ervoor te zorgen dat dit zowel mogelijk zal zijn op plaatsen waar zich een gedecentraliseerd EU-agentschap bevindt (de zogenaamde type II-scholen) als op plaatsen waar de EU niet direct aanwezig is (zogenaamde type III-scholen).

Die Öffnung des Systems der Europäischen Schulen entspricht dem Wunsch des Europäischen Parlaments, dass diese Möglichkeit sowohl an Standorten dezentraler EU-Einrichtungen (so genannte „Typ-II-Schulen“) als auch an Orten ohne direkte EU-Präsenz (so genannte „Typ-III-Schulen“) gegeben sein sollte.


- (CS) Mijnheer de Voorzitter, mijnheer de commissaris, dames en heren, ik geloof dat mijn ervaringen als hoofd van een openbare middelbare school in een grote Tsjechische provinciestad, met een leerlingental van om en nabij dat van de Europese school in de Spaanse stad Alicante, mij goed plaatsen om iets te zeggen over de problemen waar de Europese scholen mee te kampen hebben.

– (CS) Herr Präsident, Herr Kommissar, verehrte Kolleginnen und Kollegen! Ich denke, mit meiner Erfahrung als Direktor eines Gymnasiums in einer großen tschechischen Bezirksstadt, wo die Schülerzahlen mit denen der Europäischen Schule in der spanischen Stadt Alicante vergleichbar sind, bin ich in einer guten Position, um etwas zu den Problemen zu sagen, mit denen die Europäischen Schulen am meisten konfrontiert sind.


Tegenwoordig worden echter veel plaatsen op de scholen - niet de meeste maar wel heel veel - ingenomen door kinderen van buiten de Europese instellingen.

Heute werden jedoch viele Plätze in den Schulen, nicht der überwiegende Teil, aber doch ein sehr großer Anteil, von Kindern eingenommen, deren Eltern nicht in europäischen Institutionen beschäftigt sind.


Deze scholen zijn op veel plaatsen aanwezig en beschikken over een lange ervaring, samenwerkingsnetwerken en sterke banden met vakmensen.

Diese Schulen sind fest verwurzelt und verfügen über langjährige Erfahrungen, Kooperationsnetze und intensiven Verbindungen zu den Fachkreisen.


w