55. neemt kennis van het voornemen van de Commissie om tegen juni 2011 wetgevingsvoorstellen voor een nieuw MFK vanaf 2013 en een nieuw eigenmiddelenbesluit in te dienen, maar wijst erop dat het Europees Parlement een Bijzondere Commissie beleidsuitdagingen en begrotingsmiddelen voor een duurzame Europese Unie na 2013 heeft opgericht met als doel zijn standpunt te doen toekomen aan de Commissie voordat deze wetgevingsvoorstellen goedkeurt; brengt in herinnering dat het Europees Parlement krachtens artikelen 311 en 312 van het Verdrag moet instemmen met het financieel kader en moet worden geraadpleegd over een nieuw eigenmiddelenbesluit, en wijst erop dat artikel 312, lid 5, en artikel 324 van de Verdragen in een gestructureerde dialoog voo
...[+++]rzien om het overleg te bevorderen en de standpunten van de instellingen dichter bij elkaar te brengen teneinde de uitvoering van de bepalingen van de Verdragen inzake de begroting te vergemakkelijken; onderstreept dat ook de Raad er voordeel bij heeft dat het Parlement vroeg genoeg geraadpleegd wordt, aangezien hiermee kan worden vermeden dat de besluitvorming met betrekking tot de begroting in een later stadium in een impasse terechtkomt; dringt daarom aan op de terbeschikkingstelling van alle procedures en werkmethoden die nodig zijn om ervoor te zorgen dat de Instellingen zoals voorzien in de Verdragen op constructieve wijze samenwerken; 55. nimmt die Absicht der Kommission zur Kenntnis, bis Juni 2011 die Legislativvorschläge für einen neuen mehrjährigen Finanzrahmen in der Zeit nach 2013 und einen neuen Beschluss über die Eigenmittel vorzulegen, weist aber darauf hin, dass es eigens einen nichtständigen Ausschuss, SURE, eingesetzt hat, der die Aufgabe hat, seinen Beitrag zu leisten, bevor die Kommission ihre Legislativvorschläge verabschiedet; weist darauf hin, dass nach Artikel 312 und 311 AEUV die Zustimmung des Parlaments zu dem Finanzrahmen und seine Konsultation zu einem neuen Eigenmittel-Beschluss erforderlich ist und dass Artikel 312 Absatz 5 und Artikel 324 AEUV einen strukturierten Dialog vorsehen, der Abstimmung und Annäherung der Standpunkte im Hinblick auf den
...[+++] Erlass und die Durchführung der Haushaltsbestimmungen der Verträge fördert; betont, dass eine frühzeitige Mitwirkung des Parlaments auch für den Rat vorteilhaft ist, weil sie dazu beitragen würde, einen späteren Stillstand in der haushaltspolitischen Entscheidungsfindung zu vermeiden; geht deshalb die Notwendigkeit hervor, die notwendigen Verfahren und Arbeitsmethoden festzulegen, die für eine konstruktive Zusammenarbeit zwischen den Organen im Sinn der Verträge sorgen;