Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AML
AML met 11q23-abnormaliteiten
AML met minimale differentiatie
AML-M2
AML-M4
Acute myeloblastenleukemie
Acute myeloïde leukemie M2
Acute myeloïde leukemie M4
Bestrijding van witwassen
Maegali type AML

Vertaling van "AML " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


AML met 11q23-abnormaliteiten

Acute myeloid leukemia, MLL


AML met abnormale beenmergeosinofielen en inv(16)(p13q22) of t(16; 16)(p13; q22)

Acute myelomonocytic leukemia with eosinophils


acute myeloïde leukemie M4 | Maegali type AML | AML-M4 [Abbr.]

acute myelomonocytic leukemia | monocytic leukemia Naegeli type


acute myeloblastenleukemie [AML]

Acute myeloid leukaemia


acute myeloïde leukemie M2 | AML-M2 [Abbr.]

acute myeloblastic M2 leucosis


bestrijding van witwassen | AML [Abbr.]

anti-money laundering | AML [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Q. overwegende dat ondanks de beloften van de regering van Angola om meer inspanningen te leveren ter verbetering van haar systeem voor de bestrijding van witwassen en van financiering van terrorisme (AML/CFT) en enige geboekte vooruitgang, blijft de Financial Action Task Force, een op het initiatief van de G7 opgerichte intergouvernementele organisatie om beleid ter bestrijding van witwassen te ontwikkelen, strategische gebreken in het AML/CFT-systeem van Angola vaststellen;

Q. whereas, despite commitments by the Angolan Government to step up efforts to improve its anti-money laundering/combating financing of terrorism (AML/CFT) system and some progress made, the Financial Action Task Force – an intergovernmental organisation founded in 1989 on the initiative of the G7 to develop policies to combat money laundering – continues to identify strategic deficiencies in Angola’s AML/CFT system;


Q. overwegende dat ondanks de beloften van de regering van Angola om meer inspanningen te leveren ter verbetering van haar systeem voor de bestrijding van witwassen en van financiering van terrorisme (AML/CFT) en enige geboekte vooruitgang, blijft de Financial Action Task Force, een op het initiatief van de G7 opgerichte intergouvernementele organisatie om beleid ter bestrijding van witwassen te ontwikkelen, strategische gebreken in het AML/CFT-systeem van Angola vaststellen;

Q. whereas, despite commitments by the Angolan Government to step up efforts to improve its anti-money laundering/combating financing of terrorism (AML/CFT) system and some progress made, the Financial Action Task Force – an intergovernmental organisation founded in 1989 on the initiative of the G7 to develop policies to combat money laundering – continues to identify strategic deficiencies in Angola’s AML/CFT system;


Q. overwegende dat ondanks de beloften van de regering van Angola om meer inspanningen te leveren ter verbetering van haar systeem voor de bestrijding van witwassen en van financiering van terrorisme (AML/CFT) en enige geboekte vooruitgang, blijft de Financial Action Task Force, een op het initiatief van de G7 opgerichte intergouvernementele organisatie om beleid ter bestrijding van witwassen te ontwikkelen, strategische gebreken in het AML/CFT-systeem van Angola vaststellen;

Q. whereas, despite commitments by the Angolan Government to step up efforts to improve its anti-money laundering/combating financing of terrorism (AML/CFT) system and some progress made, the Financial Action Task Force – an intergovernmental organisation founded in 1989 on the initiative of the G7 to develop policies to combat money laundering – continues to identify strategic deficiencies in Angola’s AML/CFT system;


met betrekking tot een financiële rekening die onderworpen is aan de AML/KYC procedures, de rapporterende financiële instelling aan dergelijke AML/KYC-procedures voor de financiële rekening kan voldoen door te vertrouwen op de AML/KYC-procedures die zijn gevolgd voor de bestaande rekening, omschreven in onderdeel C, punt 9, onder a), en

with respect to a Financial Account that is subject to AML/KYC Procedures, the Reporting Financial Institution is permitted to satisfy such AML/KYC Procedures for the Financial Account by relying upon the AML/KYC Procedures performed for the Pre-existing Account described in subparagraph C(9)(a); and


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
met betrekking tot een financiële rekening die onderworpen is aan de AML/KYC procedures, de rapporterende financiële instelling aan dergelijke AML/KYC-procedures voor de financiële rekening kan voldoen door te vertrouwen op de AML/KYC-procedures die zijn gevolgd voor de bestaande rekening, omschreven in onderdeel C, punt 9, onder a); en

with respect to a Financial Account that is subject to AML/KYC Procedures, the Reporting Financial Institution is permitted to satisfy such AML/KYC Procedures for the Financial Account by relying upon the AML/KYC Procedures performed for the Preexisting Account described in subparagraph C(9)(a); and


E. overwegende dat het werk van de EIB plaatsvindt tegen een achtergrond van zwak gereguleerde, niet-transparante en niet tot samenwerking geneigde jurisdicties, waarbij de EIB o.a. i) het AML-CFT-vermogen (bestrijding van witwassen van geld en van de financiering van terrorisme) onderzoekt van de financiële tussenpersonen die zij bij haar indirecte leningen inschakelt, om te garanderen dat zij naar behoren de eindbegunstigden van EIB-gelden identificeren, zoals bepaald in de toepasselijke EU-richtlijnen inzake AML-CFT of, waar van toepassing, de normen van de FATF (Financial Action Task Force), en ii) de EIB-betalingen via dergelijke ju ...[+++]

E. whereas the EIB pursues its efforts against a background of weakly regulated, non-transparent or uncooperative jurisdictions, including by i): screening the AML-CFT (anti-money laundering and combating the financing of terrorism) capability of financial intermediaries used for its intermediated lending, so that they duly identify the final beneficiaries of EIB funds in accordance with applicable EU AML-CFT directives or FATF (Financial Action Task Force) standards, as applicable; and ii): monitoring EIB disbursements through such jurisdictions;


E. overwegende dat het werk van de EIB plaatsvindt tegen een achtergrond van zwak gereguleerde, niet-transparante en niet tot samenwerking geneigde jurisdicties, waarbij de EIB o.a. i) het AML-CFT-vermogen (bestrijding van witwassen van geld en van de financiering van terrorisme) onderzoekt van de financiële tussenpersonen die zij bij haar indirecte leningen inschakelt, om te garanderen dat zij naar behoren de eindbegunstigden van EIB-gelden identificeren, zoals bepaald in de toepasselijke EU-richtlijnen inzake AML-CFT of, waar van toepassing, de normen van de FATF (Financial Action Task Force), en ii) de EIB-betalingen via dergelijke j ...[+++]

E. whereas the EIB pursues its efforts against a background of weakly regulated, non-transparent or uncooperative jurisdictions, including by (i) screening the AML-CFT (anti-money laundering and combating the financing of terrorism) capability of financial intermediaries used for its intermediated lending, so that they duly identify the final beneficiaries of EIB funds in accordance with applicable EU AML-CFT directives or FATF (Financial Action Task Force) standards, as applicable; and (ii) monitoring EIB disbursements through such jurisdictions;


– verantwoordelijkheden van de toezichthouders van het land van herkomst en het land van ontvangst voor AML: invoering van nieuwe regels om te verduidelijken dat bijkantoren en dochterondernemingen die in andere lidstaten gevestigd zijn dan het hoofdkantoor de AML-regels van de staat van ontvangst toepassen en versterking van samenwerkingsregelingen tussen toezichthouders van de staat van ontvangst en de staat van herkomst;

– Home and host supervisory responsibilities for AML: introduce new rules clarifying that branches and subsidiaries situated in other Member States than the head office apply host state AML rules and reinforce cooperation arrangements between home and host supervisors;


Bovendien incorporeert dit voorstel Richtlijn 2006/70/EG van de Commissie van 1 augustus 2006 tot vaststelling van uitvoeringsmaatregelen van Richtlijn 2005/60/EG[1] en trekt het deze in, waardoor de overzichtelijkheid en toegankelijkheid van het wettelijk kader voor de bestrijding van het witwassen van geld (AML) voor alle stakeholders verbetert.

In addition, this proposal incorporates and repeals Commission Directive 2006/70/EC of 1 August 2006 laying down implementing measures for Directive 2005/60/EC[1], thus improving the comprehensibility and accessibility of the anti-money laundering (AML) legislative framework for all stakeholders.


Op EU-niveau voorziet Richtlijn 2005/60/EG van 26 oktober 2005 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme[3] (hierna “de derde AML-richtlijn" genoemd) in het kader om de soliditeit, integriteit en stabiliteit van kredietinstellingen en financiële instellingen en het vertrouwen in het financiële stelsel als geheel te beschermen tegen de risico’s op het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.

At the EU level, Directive 2005/60/EC of 26 October 2005 on the prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering and terrorist financing[3] (hereinafter referred to as the Third AMLD) sets out the framework designed to protect the soundness, integrity and stability of credit and financial institutions and confidence in the financial system as a whole, against the risks of money laundering and terrorist financing.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'AML' ->

Date index: 2024-04-28
w