24. onderstreept het feit dat een hoger niveau van kennis en vaardigheden is vereist; benadrukt dat de aantrekkelijkheid en de w
aarde van de vakken wetenschap, technologie, techniek en wiskunde in het onderwijs moeten worden verhoogd, alsmede van de vakgebieden waar in de toekomst tekorten worden verwacht en die de komende jaren een toenemend aantal gekwalificeerde arbeidskrachten nodig zullen hebben en waarschijnlijk kwalitatief goede, duurza
me banen bieden (bijvoorbeeld de groene economie, de zakelijke dienstverlening, ICT, gezondh
...[+++]eidszorg en onderwijs); erkent dat de vakken wetenschap, technologie, techniek en wiskunde zeer belangrijk zijn om meer jongeren aan het werk te helpen in perioden van crisis, en pleit tevens voor het juiste evenwicht tussen de verwerving van theoretische kennis en praktische vaardigheden tijdens een studie, zonder daarbij voorbij te gaan aan de studie van de sociale wetenschappen; 24. Highlights the fact that better knowledge and skills are essential; stresses the need to enhance the attractiveness and valu
e of STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects in education as well as the areas with predictable job shortages and which will require an increasing number of qualified workers in the coming years and are likely to ensure quality a
nd sustainable jobs (for example, green economy, business services, ICT, healthcare and education); acknowledging that STEM subjects are of extreme importa
...[+++]nce to help more young people finding jobs in times of crisis, also calls for the right balance between the acquirement of theoretical knowledge and practical skills during studies, without neglecting the study of social sciences;