Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ALL
Acute lymfoblastenleukemie
All-bran-cake
All-inarrangement
All-inclusive reis
All-inreis
All-invakantie
Alle beenmerg van sternum
Alle bronchiën
Combinatiereis
EES
Georganiseerde reis
Inreis-uitreissysteem
Neventerm
Pakketreis
Parafrenie
Paranoia
Paranoïde psychose
Paranoïde toestand
Recht van inreis van zelfstandigen
Reis tegen vaste prijs
Reis à forfait
Sensitieve betrekkingswaan
Weekendpackage

Vertaling van "All-inreis " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
recht van inreis van zelfstandigen

right of entry of self-employed persons


pakketreis [ all-inarrangement | all-inclusive reis | all-inreis | all-invakantie | combinatiereis | georganiseerde reis | reis à forfait | reis tegen vaste prijs | weekendpackage ]

package travel [ inclusive tour | linked travel arrangement | organised tour | package holiday | package tour ]


inreis-uitreissysteem | EES [Abbr.]

Entry/Exit System | EES [Abbr.]


Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door de ontwikkeling van hetzij een enkele waan hetzij een stel verwante wanen die doorgaans lang en soms levenslang voortduren. De inhoud van de waan of wanen is zeer variabel. Duidelijke en aanhoudende akoestische hallucinaties (stemmen), schizofrene symptomen, zoals wanen omtrent controle en opvallende afvlakking van affect en zeker bewijs voor een hersenaandoening zijn alle onverenigbaar met deze diagnose. De aanwezigheid echter, vooral bij oudere patiënten, van nu en dan optredende of kortstondige akoestische hallucinaties sluit deze diagnose niet uit, op voorwaarde dat zij niet karakt ...[+++]

Definition: A disorder characterized by the development either of a single delusion or of a set of related delusions that are usually persistent and sometimes lifelong. The content of the delusion or delusions is very variable. Clear and persistent auditory hallucinations (voices), schizophrenic symptoms such as delusions of control and marked blunting of affect, and definite evidence of brain disease are all incompatible with this diagnosis. However, the presence of occasional or transitory auditory hallucinations, particularly in elderly patients, does not rule out this diagnosis, provided that they are not typically schizophrenic and ...[+++]


Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.

Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]




acute lymfoblastenleukemie [ALL]

Acute lymphoblastic leukaemia






vreemdeling die niet aan alle voorwaarden voor binnenkomst voldoet

alien who does not fulfil all the entry conditions
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Het toekomstige inreis-uitreissysteem zal helpen bij het opsporen en identificeren van onderdanen van derde landen die slachtoffer zijn van mensenhandel, door gegevens op te slaan over de inreis en uitreis van zowel visumplichtige als niet-visumplichtige personen.

The future Entry Exit System will help detect and identify third country nationals who are victims of trafficking by storing data on the entry and the exit of people, both visa exempt and visa holder.


Voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad tot instelling van een inreis-uitreissysteem (EES) voor de registratie van inreis- en uitreisgegevens en gegevens over weigering van toegang ten aanzien van derdelanders die de buitengrenzen van de Europese Unie overschrijden en tot vaststelling van de voorwaarden voor toegang tot het EES voor rechtshandhavingsdoeleinden en tot wijziging van Verordening (EG) nr. 767/2008 en Verordening (EU) nr. 1077/2011

Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council establishing an Entry/Exit System (EES) to register entry and exit data and refusal of entry data of third country nationals crossing the external borders of the Member States of the European Union and determining the conditions for access to the EES for law enforcement purposes and amending Regulation (EC) No 767/2008 and Regulation (EU) No 1077/2011


7. betreurt de aanhoudende problemen waarmee EU-burgers die Servië vanuit Kosovo willen inreizen en Servië vervolgens willen verlaten om naar een derde land te reizen, worden geconfronteerd vanwege de niet-erkenning van de Kosovaarse buitengrenzen door Servië en de bewering van Servië dat een eerste inreis in Kosovo gelijkstaat aan een illegale inreis in Servië; betreurt voorts dat de Servische grenspolitie de Kosovaarse stempels in buitenlandse paspoorten nietig verklaart door er een nieuwe stempel overheen te zetten; spoort Servië aan om zulk beleid te heroverwegen als duidelijke maatregel om vertrouwen te scheppen, wat noodzakelijk ...[+++]

7. Regrets the ongoing difficulties faced by EU citizens seeking to enter Serbia from Kosovo, and leaving Serbia for a third country afterwards, on account of Serbia’s non-recognition of Kosovo’s external borders and its assertion that a first entry into Kosovo constitutes an illegal entry into Serbia; regrets also the Serbian border police’s annulment stamps super-imposed on Kosovan stamps in foreign passports; encourages Serbia to re-think such policies as a strong confidence-building measure, a necessary step towards normalising relations with Kosovo, and as a concrete means of promoting further EU integration in accordance with the ...[+++]


Burgers van de Republiek Moldavië die houder zijn van een biometrisch dienstpaspoort, zijn vrijgesteld van de visumplicht voor een kort verblijf; De houders van een geldig biometrisch dienstpaspoort hebben geen visum nodig voor een inreis in, een uitreis uit of een doorreis over het grondgebied van de lidstaten".

Citizens of the Republic of Moldova who are holders of biometric service passports are exempted from the visa requirement for short stays. The holders of valid service biometric passports can enter, leave and transit through the territories of the Member States without visas.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
61. onderstreept dat visumregelingen een groot aantal uiteenlopende inreis- en uitreisvergunningen regelen en dat deze inreis- en uitreisvoorschriften geen enkele beperking inhouden van de wettelijke verplichting tot het verlenen van toegang tot asiel;

61. Stresses that visa regimes govern a multitude of entry and exit authorisations and that those entry and exit rules do not place any restrictions on the legal obligation to provide access to asylum;


13. stelt met nadruk dat massa-uitzettingen in strijd zijn met de richtlijn vrij personenverkeer, en ook indruisen tegen de elementaire waarden en beginselen die aan de EU ten grondslag liggen; herinnert eraan dat ingevolge de richtlijn vrij personenverkeer, beperkingen op het inreis- of verblijfsrecht op grond van de openbare orde of openbare veiligheid uitsluitend op grond van persoonlijk gedrag mogen worden opgelegd, zonder discriminatie op gronden als etnische of nationale herkomst, en dat het ontbreken van voldoende bestaansmiddelen of een ander doel in de vorm van schadeloosstelling, bestraffing of achterstelling geen rechtvaardig ...[+++]

13. Highlights the fact that mass expulsions represent a breach of the FMD, in addition to contravening the basic values and principles underpinning the European Union; recalls that, under the FMD, restrictions on freedom of movement and residence on grounds of public policy or public security can be imposed exclusively on the basis of personal conduct, without any discrimination on grounds such as disability or ethnic or national origin, and that lack of economic means or any other purpose relating to compensation, punishment or disenfranchisement cannot be used as the justification for the automatic expulsion of EU citizens (Recital 1 ...[+++]


15. is bezorgd over de slechte omzetting en tenuitvoerlegging van de bestaande richtlijnen betreffende het vrije verkeer van werknemers, met name Richtlijn 2004/38/EG met betrekking tot het recht op inreis en verblijf van familieleden uit derde landen, en over omslachtige administratieve procedures en aanvullende verblijfsdocumenten (werkvergunningen, huisvestingsverklaringen) die niet stroken met Richtlijn 2004/38/EG;

15. Is concerned by the poor transposition and implementation of current directives on free movement of workers, especially Directive 2004/38/EC with respect to the right of entry and residence for third-country family members, and cumbersome administrative procedures and additional residence documents (work permits, evidence of satisfactory accommodation) inconsistent with Directive 2004/38/EC;


Teneinde de eenheid van het gezin in een verruimde betekenis te handhaven en onverminderd het verbod van discriminatie om reden van nationaliteit, dient het gastland de positie te onderzoeken van personen die niet onder de in deze richtlijn gehanteerde definitie van „familieleden” vallen en die derhalve niet automatisch een recht van inreis en verblijf in het gastland genieten op grond van hun nationale wetgeving, om na te gaan of inreis en verblijf desondanks niet aan deze personen kan worden toegekend, rekening houdend met hun relatie met de burger van de Unie of andere omstandigheden, zoals het feit dat zij van deze financieel of lich ...[+++]

In order to maintain the unity of the family in a broader sense and without prejudice to the prohibition of discrimination on grounds of nationality, the situation of those persons who are not included in the definition of family members under this Directive, and who therefore do not enjoy an automatic right of entry and residence in the host Member State, should be examined by the host Member State on the basis of its own national legislation, in order to decide whether entry and residence could be granted to such persons, taking into consideration their relationship with the Union citizen or any other circumstances, such as their finan ...[+++]


15. In oktober 2003 organiseerde het Italiaanse voorzitterschap van de EU in Rome een studiebijeenkomst over de verwezenlijking van de eerste doelstelling van punt 26 van de conclusies van de Europese Raad van Thessaloniki, namelijk op welke wijze kan worden gezorgd voor een beter gereguleerde en beheerde inreis in de EU. Tijdens de studiebijeenkomst werden zowel hervestiging als regelingen voor beschermde toegang onderzocht als methoden om voor een beter gereguleerde en beheerde inreis in de EU te zorgen.

15. In October 2003 the Italian EU Presidency organised a seminar in Rome on delivering on the first objective of Thessaloniki Conclusion 26 - how to arrive at more orderly and managed entry in the EU. The seminar examined both Resettlement and PEPs as a method of ensuring more orderly and managed entry to the EU.


De Raad van Thessaloniki heeft zich ten doel gesteld in het kader van de ontwikkeling naar een toegankelijker, rechtvaardiger en beter beheerd asielstelsel te zorgen voor een beter gereguleerde en beheerde inreis in de EU. De lidstaten onderzoeken reeds lang de mogelijkheden om asielverzoeken buiten de EU te behandelen als een middel zowel om sneller internationale bescherming te kunnen bieden aan diegenen die er het meeste behoefte aan hebben als om een beter gereguleerde en beheerde inreis in de EU te garanderen.

The Thessaloniki Council set the challenge of how to ensure more orderly and managed entry in the context of moving towards a more accessible, equitable and managed asylum system. The possibilities of processing asylum claims external to the EU has long been a concern of Member States as a means both of more quickly delivering international protection to those who most require it and as a method of ensuring more orderly and managed entry in the EU.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'All-inreis' ->

Date index: 2024-07-28
w