2. Na de in lid 1 bedoelde proefnemingen overweegt de Commissie, overeenkomstig de procedure in artikel 9 bis, of ook andere technieken voor emissiebeperking kunnen wo
rden toegelaten als alternatief voor of aanvulling o
p het gebruik van krachtens de artikelen 4 bis bis en 4 ter vereiste scheepsbrandstoffen met een laag zwavelgehalte (0,5 % of 0,2%), en dient de Commissie voorstellen in overeenkomstig het bepaalde in ar
tikel 7 bis. Aan de hand van de besluiten en ...[+++] richtsnoeren uit hoofde van bijlage VI van Marpol mag de Commissie andere emissiebeperkingstechnieken toestaan als alternatief voor of aanvulling op scheepsbrandstoffen met een zwavelgehalte van 1,5%.
2. Following the trials referred to in paragraph 1, the Commission shall consider, in accordance with the procedure laid down in Article 9a, which, if any, other abatement technologies might be permissible as an alternative or complement to the use of low-sulphur (0.5% or 0.2%) marine fuels, required under Articles 4aa and 4b, and shall submit proposals in accordance with Article 7a. On the basis of decisions and guidelines adopted under MARPOL Annex VI, the Commission may allow other abatement technologies as an alternative or complement to 1.5% sulphur marine fuels.