Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Attitudes en waarden
Bedrijfswaarden handhaven
Bepalen van hemodynamische waarden met Doppler-katheter
Besef van de waarden van het platteland
Bevinding betreffende normen en waarden
Bij-verstek variabelen
Cultuurschok
Default-waarden
Hospitalisme bij kinderen
Kunsthistorische waarden
Log-normale verdeling van waarden
Logaritmisch normale verdeling van waarden
Neventerm
Opvattingen en waarden
Respect voor de waarden van het platteland
Rouwreactie
Standaardwaarden
Standpunten en waarden
Systeemgekozen waarden
Vaste waarden
Waarden bij verstek
Waarden van de onderneming handhaven
Waarden van de vennootschap handhaven
Zienswijzen en waarden

Vertaling van "Attitudes en waarden " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
opvattingen en waarden | zienswijzen en waarden | attitudes en waarden | standpunten en waarden

attitude and value | attitude and values | attitudes and values | values and attitudes


bij-verstek variabelen | default-waarden | standaardwaarden | systeemgekozen waarden | vaste waarden | waarden bij verstek

default parameters


logaritmisch normale verdeling van waarden | log-normale verdeling van waarden

log-normal distribution of values


besef van de waarden van het platteland | respect voor de waarden van het platteland

ruralism


waarden van de onderneming handhaven | bedrijfswaarden handhaven | waarden van de vennootschap handhaven

enforce a companies values | impose company values | apply company values | enforce company values


methode voor meting van hemodynamische waarden met behulp van dubbellumenkatheter

Dual catheter method


bevinding betreffende normen en waarden

Value belief finding


bepalen van hemodynamische waarden met Doppler-katheter

Doppler catheter method


Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predisposi ...[+++]

Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]


kunsthistorische waarden

art value | historical value | art-historical values | historical and artistic qualities
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
O. overwegende dat onderwijs, in het bijzonder hoger onderwijs en tertiair onderwijs, bepalend is voor de attitudes en waarden van het maatschappelijk middenveld;

O. whereas education, especially higher and tertiary education, is responsible for shaping the attitudes and values that underlie civil society;


O. overwegende dat onderwijs, in het bijzonder hoger onderwijs en tertiair onderwijs, bepalend is voor de attitudes en waarden van het maatschappelijk middenveld;

O. whereas education, especially higher and tertiary education, is responsible for shaping the attitudes and values that underlie civil society;


Hiervoor is onderzoek nodig naar sociaal-economische factoren en culturele waarden, gedrags- en sociale modellen, attitudes en wensen ten aanzien van gepersonaliseerde gezondheidstechnologieën, mobiele en/of draagbare instrumenten, nieuwe diagnosemethoden, sensoren en apparatuur voor monitoring en gepersonaliseerde diensten, met inbegrip van maar niet beperkt tot instrumenten gebaseerd op nanogeneeskunde ter bevordering van een gezonde levensstijl, welzijn, mentale gezondheid, zelfzorg, betere interactie tussen de burger en profession ...[+++]

This requires research into socio-economic factors and cultural values, behavioural and social models, attitudes and aspirations in relation to personalised health technologies, mobile and/or portable tools, new diagnostics, sensors and devices for monitoring and personalised services including but not limited to nanomedicine-based tools which promote a healthy lifestyle, wellbeing, mental health, self-care, improved citizen/healthcare professional interaction, personalised programmes for disease and disability management to, inter alia, enhance patients' autonomy , as well as support for knowledge infrastructures.


Zodoende ben ik van mening dat de obstakels in verband met systemen of attitudes die integratie in de weg staan, weggenomen moeten worden als men wil dat de Europeanen leren vooruitgang te boeken op het gebied van hun vaardigheden en waarden en op doeltreffende wijze bijdragen aan de doelstellingen van de Europa 2020-strategie.

Therefore, I think that system-related obstacles and those in terms of attitude preventing integration need to be removed if Europeans are to learn to make progress in the areas of their skills and values and make an effective contribution to achieving the Europe 2020 strategy objectives.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
het betrekken van alle jongeren, ongeacht hun onderwijs-, sociale en culturele achtergrond, bij de dialoog; de rol van het onderwijs bij de vorming van waarden en attitudes van jongeren; de opleiding van leraren en de opneming van de interculturele dialoog in de schoolprogramma's; ervaringen die zijn opgedaan via niet-formeel leren in het kader van buitenschools onderwijs; de cruciale rol van mobiliteit bij de ontwikkeling van interculturele vaardigheden; de rol van de media en het gebruik van nieuwe technologieën bij de vorming van waarden en attitudes van jo ...[+++]

the inclusion of all young people in the dialogue, regardless of their educational, social and cultural background; the role of education in shaping young people's values and attitudes; the training of teachers and the inclusion of intercultural dialogue on the school curricula; experiences gained through non-formal learning in out-of-school education; the crucial role of mobility in developing intercultural competences; the role of the media and the use of new technologies in shaping young people's values and attitudes; the importance of access to culture for young people and the role of culture, arts, music and sport in shaping ...[+++]


De European Social Survey (ESS), waarbij 22 landen en hun nationale onderzoeksagentschappen zijn betrokken, is een verhelderende studie over veranderende attitudes en waarden in Europa, waarbij Europese, internationale en nationale middelen in een gemeenschappelijke inspanning zijn bijeengebracht.

Involving 22 countries and their national research agencies, the European Social Survey (ESS) is a definitive study on changing attitudes and values in Europe which pulls together EU, international and national resources in a common endeavour.


Meting van attitudes en waarden: wat Europeanen denken en voelen

Measuring attitudes and values: what Europeans think and feel


Bedoeling van de studie is een overzicht op lange termijn te geven van de ontwikkeling van de Europese sociale tendensen en veranderingen en aan te tonen hoe de veranderende politieke en economische instellingen van Europa in de loop van de tijd in interactie treden met de veranderende attitudes en waarden van haar burgers.

It is designed to provide a long-term account of the evolution of European social trends and changes and of how Europe's changing political and economic institutions interact over time with the changing attitudes and values of its citizens.


- Punt 6: zij preciseert de omschrijving van de kennis en attitudes die van essentieel belang zijn voor de civieke competentie en beklemtoont hierbij de betekenis van de Europese dimensie die nauw samenhangt met de kennis van de Europese geschiedenis en het Europese integratieproces evenals met het bewustzijn van de Europese culturele identiteit en gemeenschappelijke waarden.

- Competence 6: The rapporteur provides a more detailed definition of the knowledge and attitudes which lie at the basis of civic competence and stresses in particular the importance of the European dimension, which is closely linked to knowledge of European history and of the European process of integration and an awareness of a European cultural identity and shared values.


DE RAAD EN DE VERTEGENWOORDIGERS VAN DE REGERINGEN VAN DE LID-STATEN concluderen en VERZOEKEN de Lid-Staten : 1. onderwijs en opleiding van hoge kwaliteit te stimuleren, waardoor alle kinderen hun mogelijkheden kunnen ontwikkelen en een rol in de samenleving kunnen spelen ; 2. de onderwijsstelsels flexibeler te maken, zodat zij beter kunnen inspelen op complexe situaties en daardoor pluralisme in de curricula kunnen bevorderen ; 3. zich in te zetten voor pedagogische en programmatische innovaties die bijdragen tot de ontwikkeling van begrippen als vrede, democratie, eerbied voor en gelijkheid van culturen, verdraagzaamheid, samenwerking, enzovoort, en te ijveren voor de vervaardiging van didactisch materiaal dat is toegesneden op het aank ...[+++]

In conclusion, THE COUNCIL AND THE REPRESENTATIVES OF THE MEMBER STATES' GOVERNMENTS: INVITE the Member States: 1. to foster the provision of education and training of quality, enabling all children to fulfil their potential and play a role in the community; 2. to enhance the flexibility of educational systems so that they can respond to complex situations and thus promote plurality in curricula; 3. to promote educational and curricular innovations which contribute to the development of concepts such as peace, democracy, respect and equality between cultures, tolerance, cooperation, etc. and encourage the preparation of educational materials designed to foster attitudes and value ...[+++]


w