Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Algemeen directeur vrachtvervoer binnenvaart
Algemeen directeur zeetransport
Algemeen directrice vrachtvervoer binnenvaart
Bedrijfsbeheerder binnenvaartbedrijf vrachtvervoer
Bedrijfsverantwoordelijke goederenvervoer over zee
Bedrijfsverantwoordelijke maritieme expeditie
Directeur maritiem transport
Goederenvervoer over zee
Scheepvaartbeweging

Traduction de «Bedrijfsverantwoordelijke goederenvervoer over zee » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bedrijfsverantwoordelijke maritieme expeditie | directeur maritiem transport | algemeen directeur zeetransport | bedrijfsverantwoordelijke goederenvervoer over zee

general manager of maritime water transportation | maritime transportation managing director | maritime water transport general manager | sea transportation managing director


bedrijfsbeheerder binnenvaartbedrijf vrachtvervoer | bedrijfsverantwoordelijke goederenvervoer over de binnenwateren | algemeen directeur vrachtvervoer binnenvaart | algemeen directrice vrachtvervoer binnenvaart

inland water transport director | waterway transportation general manager | inland water transport general manager | inland waterway transport manager


goederenvervoer over zee | scheepvaartbeweging

movement of shipping | shipping movement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De rapporteur heeft ook de criteria voor de verdeling van de voor de nationale programma's bestemde middelen gewijzigd, omdat hij van mening is dat het demografische en het territoriale criterium alsook het criterium in verband met het passagiers- en goederenvervoer over zee en door de lucht bij die verdeling zwaarder moeten wegen.

The rapporteur has altered the criteria for allocating resources for national programmes as demographic and territorial criteria, and the volume of air and sea traffic (passengers and cargo), should be given a higher profile.


3. wenst dat nadruk wordt gelegd op het nastreven van synergie tussen het beleid en de instrumenten van de Unie voor de ondersteuning en ontwikkeling van regionale en grensoverschrijdende maritieme clusters; staat positief tegenover op lidstaat- en regioniveau genomen initiatieven, zoals het Ierse INFOMAR-programma; wijst op de noodzaak van meerlagig bestuur en nauwe betrokkenheid van het publiek bij de besluitvorming; is van mening dat het goederenvervoer over zee een goed alternatief is voor wegvervoer over grote afstanden en spo ...[+++]

3. Calls for a focus on leveraging synergies across EU policies and instruments to support and develop regional and cross-border maritime clusters; welcomes initiatives at Member State and regional level, such as Ireland’s INFOMAR programme; stresses the need for multi-level governance and thorough public participation in decision making; considers the maritime transport of goods to be an alternative to long-distance road transport, and calls for maritime routes to be developed, particularly in the Atlantic arc and the Mediterranean basin;


herinnert eraan dat de vervoersector belangrijk is voor groei en banen, met name in de luchtvaart, waar de markten van de EU en de VS 60 % van het mondiale luchtverkeer uitmaken; benadrukt dat tijdens de onderhandelingen terdege aandacht besteed moet worden aan de huidige beperkingen op de door Europese bedrijven aangeboden zee- en luchtvervoersdiensten, waaronder de beperkingen ten aanzien van buitenlandse zeggenschap over luchtvaartmaatschappijen en wederkerigheid bij cabotage, alsmede aan de screening van het ...[+++]

Recalls the importance of the transport sector for growth and jobs, and especially in aviation, where the EU and US markets account for 60 % of world air traffic; stresses that the negotiations should meaningfully address the current restrictions on maritime and air transport services owned by European businesses, including in relation to foreign ownership of airlines and reciprocity on cabotage, as well as maritime cargo screening;


14. herinnert eraan dat de vervoersector belangrijk is voor groei en banen, met name in de luchtvaart, waar de markten van de EU en de VS 60 % van het mondiale luchtverkeer uitmaken; benadrukt dat tijdens de onderhandelingen terdege aandacht besteed moet worden aan de huidige beperkingen op de door Europese bedrijven aangeboden zee- en luchtvervoersdiensten, waaronder de beperkingen ten aanzien van buitenlandse zeggenschap over luchtvaartmaatschappijen en wederkerigheid bij cabotage, alsmede aan de screening van het ...[+++]

14. Recalls the importance of the transport sector for growth and jobs, and especially in aviation, where the EU and US markets account for 60 % of world air traffic; stresses that the negotiations should meaningfully address the current restrictions on maritime and air transport services owned by European businesses, including in relation to foreign ownership of airlines and reciprocity on cabotage, as well as maritime cargo screening;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. is van mening dat bijzondere prioriteit moet worden gegeven aan de coördinatie en samenwerking tussen zeehavens en hun verbindingen met eilanden en gebieden in het binnenland via binnenwaterwegen en verbeterde verbindingen met het achterland, om ervoor te zorgen dat alle delen van de regio kunnen profiteren van de voordelen van de groei van het goederenvervoer over zee; herinnert in dit verband aan het belang van een geïntegreerde aanpak van het beheer van maritieme en kustregio’s en het achterland, in het bijzonder door projecten die het grensvlak tussen land en zee bevorderen, te stimuleren;

4. Believes that particular priority should be given to coordination and cooperation between seaports and to their connection with islands and inland regions via inland waterways and improved hinterland connections, so as to ensure that all parts of the region can benefit from the growth of maritime transport; recalls, in this context, the importance of adopting an integrated approach to the management of maritime/coastal zones and the hinterland, in particular by encouraging projects promoting the land-sea interface;


8. is van mening dat bijzondere prioriteit moet worden gegeven aan de verbindingen tussen havens en gebieden in het binnenland, onder andere via binnenwaterwegen, om ervoor te zorgen dat alle delen van het gebied de voordelen van de groei van het goederenvervoer over zee kunnen genieten;

8. Believes that particular priority should be given to connections between harbours and inland regions, including by means of inland waterways, so as to ensure that all parts of the region can benefit from the growth of maritime cargo transport;


Het maritieme veiligheidsbeleid van de Gemeenschap heeft tot doel een hoog niveau van veiligheid en milieubescherming te bewerkstelligen en gaat ervan uit dat alle bij goederenvervoer over zee betrokken partijen een verantwoordelijkheid hebben ervoor te zorgen dat de in Gemeenschapswateren ingezette schepen voldoen aan de geldende voorschriften en normen.

The Community's maritime safety policy is aimed at a high level of safety and environmental protection and is based on the understanding that all parties involved in the transport of goods by sea have a responsibility for ensuring that ships used in Community waters comply with applicable rules and standards.


Daarom wordt in het vorig jaar gepubliceerde Witboek van de Commissie over een gemeenschappelijk vervoersbeleid [10] gesteld dat meer goederenvervoer over zee in plaats van over de weg moet gebeuren.

For these reasons the Commission's White Paper on a Common Transport Policy [10] published last year set out the need to move the carriage of more goods from road to sea transport.


Het aandeel van het maritieme logistieke systeem van de Europese Unie, met inbegrip van het goederenvervoer over zee, de havens en de havendiensten, bedraagt meer dan twee derden van het totale handelsverkeer tussen de Gemeenschap en de rest van de wereld.

The EU's maritime logistics system, including sea-borne freight transport, ports and port handling services, accounts for over two-thirds of the total trade between the Community and the rest of the world.


Krachtens een derde protocol, dat in 1980 werd ondertekend en in 1996 werd aangevuld, kunnen Denemarken, Zweden en Finland de nationale bepalingen betreffende het recht dat van toepassing is op kwesties in verband met het goederenvervoer over zee, handhaven.

A third Protocol, signed in 1980 and supplemented in 1996, authorises Denmark, Sweden and Finland to retain their national provisions concerning the law applicable to the carriage of goods by sea.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Bedrijfsverantwoordelijke goederenvervoer over zee' ->

Date index: 2024-10-23
w