Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Begrotingsbeleid
Begrotingshervorming
Begrotingspolitiek
Bepaling van het begrotingsbeleid
Eenjarigheid van de begroting
Jaarlijkse opstelling van de begroting
Op expansie gericht begrotingsbeleid

Traduction de «Begrotingsbeleid » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
begrotingsbeleid [ begrotingshervorming | bepaling van het begrotingsbeleid | eenjarigheid van de begroting | jaarlijkse opstelling van de begroting ]

budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]






op expansie gericht begrotingsbeleid

expansionary fiscal stance
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
27. is ingenomen met de sterke afname van het aantal landen die onderworpen zijn aan een buitensporigtekortprocedure – van 24 in 2011 naar 11 in 2014; merkt op dat het begrotingsbeleid in de EU in 2015 naar verwachting nagenoeg neutraal zal blijven door deze budgettaire verbetering; verzoekt de Commissie te bekijken of het EU-begrotingsbeleid verenigbaar is met de noodzaak van het aanzwengelen van investeringen; uit echter zijn bezorgdheid over de toenemende ongelijkheid, de dalende koopkracht, de hoge langdurige werkloosheid en jeugdwerkloosheid, en de nog steeds zeer hoge publieke en private schuldenlast van een aantal lidstaten in ...[+++]

27. Welcomes the strong decrease in the number of countries under the excessive deficit procedure – down to 11 in 2014 from 24 in 2011; notes that due to this fiscal improvement the fiscal stance in the EU is now expected to remain broadly neutral in 2015; asks the Commission to assess whether the EU fiscal stance is compatible with the need to increase investment; expresses its concern, however, about growing inequalities, decrease in purchasing power, high long-term unemployment and youth unemployment, and the still very high public and private indebtedness of a number of Member States in the euro area, a circumstance that not only ...[+++]


Het Europees semester houdt in dat het economisch beleid en het begrotingsbeleid van de lidstaten elk jaar gedurende een termijn van zes maanden gelijktijdig door de Commissie worden bewaakt.

The European Semester involves simultaneous monitoring by the Commission of the member states' economic and fiscal policies during a six-month period every year.


Hoewel de crisis heeft geleid tot de nodige versterking van het regelgevingskader voor begrotingsbeleid, zijn meer stappen in de richting van een begrotingsunie nodig om te waarborgen dat alle landen die aan de eurozone deelnemen, en eurozone als geheel, te allen tijde duurzaam begrotingsbeleid voeren.

While the crisis has fostered the needed strengthening of the rules-based fiscal framework, more steps towards a fiscal union are necessary to ensure that all euro area countries - and the euro area as a whole - pursue sustainable fiscal policies at all times.


41. wijst op de noodzaak tot aanstelling van een – eventueel uit de rangen van de Commissie te selecteren – gemeenschappelijke Europese minister van Financiën in de zin van het op 2 juni 2011 in Aken door Jean-Claude Trichet geformuleerde voorstel; is van mening dat op een adequate manier invulling moet worden gegeven aan de democratische legitimiteit van dit voorstel; merkt in dit verband op dat begrotingsbeleid in een monetaire unie een zaak is die niet alleen de lidstaten aangaat, maar waaraan ook tal van grensoverschrijdende overloopeffecten zijn verbonden, en dat de huidige crisis duidelijk de grenzen heeft laten zien van een voll ...[+++]

41. Stresses the need for a single European Minister of Finance, possibly drawn from the Commission, in keeping with the proposal made by Jean-Claude Trichet in Aachen on 2 June 2011; believes that the issue of the democratic legitimacy of such a proposal must be properly addressed; notes, in that connection, that in a monetary union fiscal policy does not only concern the Member States, but has many cross-border spillovers and that the present crisis has revealed the limits of 100% decentralised fiscal policies; believes that the single European Minister of Finance should be democratically accountable to the European Parliament; str ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
41. wijst op de noodzaak tot aanstelling van een – eventueel uit de rangen van de Commissie te selecteren – gemeenschappelijke Europese minister van Financiën in de zin van het op 2 juni 2011 in Aken door Jean-Claude Trichet geformuleerde voorstel; is van mening dat op een adequate manier invulling moet worden gegeven aan de democratische legitimiteit van dit voorstel; merkt in dit verband op dat begrotingsbeleid in een monetaire unie een zaak is die niet alleen de lidstaten aangaat, maar waaraan ook tal van grensoverschrijdende overloopeffecten zijn verbonden, en dat de huidige crisis duidelijk de grenzen heeft laten zien van een voll ...[+++]

41. Stresses the need for a single European Minister of Finance, possibly drawn from the Commission, in keeping with the proposal made by Jean-Claude Trichet in Aachen on 2 June 2011; believes that the issue of the democratic legitimacy of such a proposal must be properly addressed; notes, in that connection, that in a monetary union fiscal policy does not only concern the Member States, but has many cross-border spillovers and that the present crisis has revealed the limits of 100% decentralised fiscal policies; believes that the single European Minister of Finance should be democratically accountable to the European Parliament; str ...[+++]


7. onderstreept dat de overheidsschuldencrisis duidelijk heeft gemaakt welke risico's er aan de interne Europese onevenwichtigheden zijn verbonden; wijst erop dat de EU hierbij als één geheel moet optreden, dat zij moet werken aan een veel nauwere coördinatie van het begrotingsbeleid en – voor zover dienstig – aan de ontwikkeling van een gezamenlijk begrotingsbeleid met een toereikende EU-begroting die ten dele uit eigen middelen moet worden gefinancierd, en dat zij adequate voorzieningen voor crisisbeheersing en economische convergentie moet treffen;

7. Underlines the fact that the sovereign debt crisis has revealed the risks posed by intra-European imbalances; stresses the need for the EU to react as one, to develop a much closer coordination of fiscal policies and, where appropriate, a common one with a sufficient EU budget funded partly through own resources, and to put in place adequate provisions for crisis management and economic convergence;


Het verslag past in het kader van de voortdurende inspanningen van de Commissie om de analyse van en het toezicht op het begrotingsbeleid in de EMU te verbeteren en is er voorts op gericht de horizon van het debat over het begrotingsbeleid op EU-niveau, die momenteel vooral beperkt blijft tot het aspect van de stabiliteit, te verruimen zodat evenzeer de nadruk wordt gelegd op de bijdrage van de overheidsfinanciën tot groei en werkgelegenheid.

The report is part of ongoing efforts by the Commission to upgrade analysis and surveillance of fiscal policies in EMU, and seeks to broaden the debate on budgetary policy at EU level from its current focus on stability to include the contribution which public finances can make to growth and employment.


de coördinatie van het begrotingsbeleid in de EMU moet worden versterkt opdat de landen uit de eurozone tijdig en eensgezind op gemeenschappelijke economische schokken en uitdagingen kunnen reageren. De gedecentraliseerde (bottom-up) aanpak van het begrotingsbeleid zal pas naar behoren functioneren als werkelijk inhoud wordt gegeven aan de coördinatie van het economisch beleid en daarbij op realistische wijze rekening wordt gehouden met de gevolgen van de nationale beleidsmaatregelen voor de eurozone als geheel.

Co-ordination on budget policy needs to be improved in EMU if euro area countries are to respond in a timely and consistent way to common economic shocks and challenges. For the decentralised (bottom-up) approach to budgetary policy to work, there must be real substance to economic policy co-ordination with a realistic account taken of the euro area dimension of national policy actions.


Op het niveau van de eurozone als geheel is een evenwichtige beleidsmix vereist om te vermijden dat het in de lidstaten gevoerde begrotingsbeleid het monetaire beleid overbelast,( omdat zulks de huidige conjunctuurvertraging zou kunnen verergeren. Ook op nationaal niveau moet het begrotingsbeleid van de lidstaten in de juiste beleidsmix resulteren, vooral in landen waar duidelijke tekenen van oververhitting worden geconstateerd;

A balanced policy mix at the aggregate euro level is needed to ensure that fiscal policies do not overburden monetary policy, as this could exacerbate the current economic slowdown. Member States' budgetary policy also needs to deliver the right policy mix at national level, especially in countries showing clear signs of overheating.


Dit zou eveneens helpen voorkomen dat de kans dat de economie oververhit raakt groter wordt naarmate de rente zakt in de aanloop naar de start van de EMU; Frankrijk de regering moet klaarheid scheppen over haar begrotingsstrategie op middellange termijn, met name door te verduidelijken hoe het tekort tot ver onder de 3% van het BBP zal worden teruggebracht en hoe de huidige opwaartse tendens van de schuld zal worden omgebogen; Ierland om oververhitting van de economie te vermijden, moeten alle onverwachte overheidsinkomsten worden aangewend om het begrotingsoverschot op te trekken. Verdere verlagingen van de belastingen in 1999 moeten worden vermeden; Italië de regering moet haar inspanningen intensiveren om tot blijvend gezonde overh ...[+++]

Further tax reductions in 1999 should be avoided; Italy the government should intensify its efforts to ensure lasting sound public finances, in particular by maintaining a significant primary surplus, with additional contributions from privatisation receipts; Luxembourg maintain the present sound public finances; Netherlands avoid relaxation of the budgetary stance and take advantage of the present favourable economic conditions to make further reductions in the deficit; Austria ensure tight budgetary control to avoid pressures resulting from pension reforms and changes in the family tax system; Portugal further budgetary adjustment measures should focus on the expenditure, rather ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Begrotingsbeleid' ->

Date index: 2021-02-25
w